Dozvuky z Jerezu – 125 ccm

A jeste nekolik postrehu a ohlasu z nejslabsi kubatury po uvodnim zavode letosniho mistrovstvi sveta.

Dozvuky z Jerezu – 125 ccm
Pouzivaji sirsi zadni pneu
Nejen vitezny Ital Marco Simoncelli, ale i “nas” Svycar Thomas Lüthi pouzivaji na svych motocyklech sirsi zadni pneumatiky Dunlop. A tak misto obvyklych 115 mm maji k dispozici 120 mm siroke gumy. “Ty maji v rychlych zatackach vice “gripu”, rikaji pracovnici z Dunlopu. “Nevyhodu ale je, ze se s nimi vjizdi do zatacky”, vysvetlovali dale technici teto renomovane firmy.
Gigi Dall´Iglia svym “oveckam” moc neveril
Konstrukter Gigi Dall´Iglia (Gilera a Derbi soucasne) se pred Jerezem nechal slyset, ze: “V nejblizsi budoucnosti nemaji nasi jezdci sanci na podiove umisteni (jeho prognozy ale malem nesplnil Pablo Nieto – poznamka Bosso). Manuell Poggiali nemuze jeste jezdit uplne vpredu a potrebuje jeste cas. Take Pablo Nieto ma doposud s Derbi problemy, hlavne s predni brzdou. Naproti tomu Pesek se na Derbi prizpusobil velmi dobre. No a mlady 16-ti lety Terol ma k dispozici Derbi roku 2004, musi totiz jeste sbirat zkusenosti.
A hlasy nekterych protagonistu
Jeden z favoritu celeho mistrovstvi sveta, Ital Marco Simoncelli (1.)
“Diky pisku byla cela trat oproti treninkovym jizdam uplne jina. Bylo hodne vetrno a bylo to vlastne umeni, udrzet motocykl na obou kolech naraz na trati. A ze Tom uz nejede, to jsem vubec nepostrehl. Jen jsem vedel, ze neni nikdo v me blizkosti.”, rikal spokojeny vitez z tymu Nocable.
Tovarni pilot KTM, Fin Mika Kallio (2.)
”Citil jsem, ze zadni pneumatika uz neni tak prilnava, jak predtim, ale pak jsem videl, ze ostatni maji uplne stejne problemy. V cilove zatacce jsem zautocil na Laie a zajistil si tak druhe misto. Simoncelli byl pro me o neco rychlejsi. Ale s timto vysledkem jsem pochopitelne “happy”.
Jeho stajovy kolega, Madar Gabor Talmacsi (5.)
Ten se ukazal na startu do kamery s napisem: “I have a dream”, to co jeho fanousci uz davno vedi: “Chci byt mistrem sveta”. “V poslednich 10-ti kolech jsem neustale klouzal a proto jsem ztratil kontakt se skupinou prede mnou a to proto, ze v rychlych zatackach moje predni pneumatika vubec nedrzela”.
Po opravdu tvrdych casech u Malaguti a Gilery zaziva Ital Fabrizio Lai (3.) v tymu Kopron – Honda jako nastupce Andrea Doviziosa, nove jaro.
“Vedel jsem, ze Kallio zautoci, ale bylo prilis vetrno a tak jsem nemohl polozit motocykl tak, jak jsem chtel. A tak jsem radeji dovezl do cile jiste treti misto.”
Dvojnasobny exmistr sveta Manuell Poggiali (6.)
“Dobre jsem odstartoval. Pro pad jednoho jezdce prede mnou – hned ve druhe zatacce, jsem ale ztratil kontakt se spici. A kdyz jsem pak jezdil uplne sam, nebylo mozne nekoho dojet.”
Domaci pilot a znackovy kolega naseho Lukase Peska, Pablo Nieto (12.)
Jsem hodne nastvany. Byl to nejbolavejsi zavod cele me zavodni kariery. Na kteremkoliv jinem okruhu na svete bych se jiste spokojil s druhym mistem, ale zde doma v Jerezu jsem mel prece povinnost: RISKOVAT”.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist