Dorna počítá s minimálně 12 GP v Evropě plus zámořské podniky

Šéf společnosti Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta, ve středu potvrdil snahu letošní sezonu odstartovat v červenci a odjet v Evropě 12 až 13 Grand Prix. Pokud by situace umožnila vycestovat i do zámoří, mohl by mít kalendář 2020 až 16 závodních víkendů. Zda tomu bude skutečně tak ukáže až čas, každopádně revidovaný kalendář má být představen příští týden. V rámci Evropy jsou ve hře okruhy Jerez, AMD Brno, Red Bull Ring, Motorland Aragón, Misano a Valencie.

Jednání a snaha rozjet sezonu MotoGP zřejmě přinesla své ovoce, protože Carmelo Ezpeleta dnes mohl představit obrysy možného scénáře pro restart sezony 2020. „Doufáme, že kalendář představíme příští týden,“ uvedl Carmelo Ezpeleta ve videu motogp.com. „Začátek, pokud vše proběhne dobře, bude 19.července v Jerezu. Poslední závod v kalendáři, který je s dvanácti, třinácti podniky, bude začátkem listopadu.“

„Mimoevropské závody, to je něco, co ještě potřebujeme rozhodnout. Jsou to celkem čtyři mimoevropské závody, které ještě nebyly zrušeny – Thajsko, Malajsie, Amerika a Argentina. Potřebujeme to rozhodnout do konce července, protože to je poslední termín pro schválení, abychom jim byli schopni říct, zda mají v přípravách pokračovat nebo je zastavit. Po prvních dvou závodech v Jerezu uvidíme, zda budeme mít kalendář s dvanácti, čtrnácti nebo maximem šestnácti podniků.“


Co se týče protokolu pro závody MotoGP, tak ohledně zdravotní situace jednali zástupci Dorny s ministry zdravotnictví každé země, kterou mají v plánu navštívit. Je vytvořen protokol, který musí všichni dodržovat ať už jde o to separovat paddock MotoGP od okolního světa, takže stravování, cesty na ubytování a podobně. Celkově se má jednat o 1300 lidí – 45 členů pro tovární tým MotoGP, 25 členů pro satelit, tým Moto2 bude mít maximum 20 členů a 15 členů je maximum pro tým Moto3.

„V podstatě každý jezdec bude cestou na závod mít provedenou zdravotní prohlídkou a pokud lékař rozhodne, že potřebuje podstoupit test, udělají to ještě před prvním závodem ve Španělsku,“ vysvětlil Ezpeleta. „Ještě před příjezdem do paddocku, proběhne další test a pak protokol s kontrolou každý den, spousta různých věcí v paddocku a zejména pak izolace mezi týmy. V zásadě chceme oddělit paddock od všeho ostatního, takže tam nedojde ke kontaktu mezi paddockem MotoGP a stálými zaměstnanci daného okruhu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist