raceczech_listopad




Bautista přiznal zdravotní problémy až po skončení Grand Prix

Kdo sleduje světový šampionát superbiků ví, že Álvaro Bautista (Ducati) je jezdcem, jehož je velmi těžké porazit. Proto byla očekávání mnohých celkem dost optimistická, když Španěl nastupoval do víkendu malajské Grand Prix jako jezdec na divokou kartu. Výsledky ale ukázaly, že Bautista nebyl v Malajsii vůbec konkurenceschopný, což překvapilo i ty, kteří vítězství v závodě nebo něco podobného rozhodně nečekali.

Minimálním cílem Álvara Bautisty a jeho týmu Aruba.it Racing – Ducati bylo v Malajsii získat alespoň bod, aby tým a jezdec figurovali v oficiálních tabulkách průběžného hodnocení MotoGP™. K tomu ale nedošlo, jelikož ve sprintu Španěl skončil dvaadvacátý a v hlavním závodě sedmnáctý. Ve finále se ukázalo, že to nebyl až tak problém změny motocyklu, ale problém zdravotní. Bautista až po nedělním hlavním klání přiznal, že postrádal sílu v levé ruce. Dvojnásobný mistr světa WSBK totiž těsně před odjezdem do Malajsie testoval v Jerezu, kde absolvoval těžký pád a toto jsou zřejmě jeho následky, které jak on tvrdí, se projevily až v sedle prototypové motorky.

„Musím přiznat, že to pro mě byly opravdu těžké tři dny,“ řekl Bautista v neděli odpoledne. „V testu v Jerezu jsem měl na superbiku ošklivou nehodu a po highsideru jsem z třímetrové výšky dopadl na hlavu. Vše ale bylo v pořádku, problémy začaly, jakmile jsem nasedl na motorku a jel páteční volný trénink. Cítil jsem, že nemám sílu v levé straně. Snažil jsem se to řešit a spolupracoval s fyzioterapeuty, ale bylo to horší a horší. Nemohl jsem jezdit, jak jsem chtěl a jsem za to na sebe naštvaný. Nemohl jsem si jízdu ani užívat, ani za to pořádně vzít.“

„Přemlouval jsem se a mluvil o nedostatku jistoty, ve skutečnosti ale na této motorce potřebujete hodně síly, když zatáčíte na brzdy. Jsem frustrovaný. Ne kvůli výsledku, ale proto, že jsem nedokázal odevzdat maximum. Můj problém byl z devadesáti procent takový, jak jsem ho popsal. Zbývajících deset procent byl můj nedostatek sebedůvěry a nastavení. Je škoda, že jsem nedokázal využít svou šanci. Byl jsem přesvědčen, že mám rozhodně na víc.“

„Rozhodně se nechci vymlouvat. Vlastně z tohoto důvodu jsem o problému v posledních dnech vůbec nemluvil. Dokonce jsem nic neřekl ani svým technikům, když se mě ptali na důvod rozdílu ve výkonu mezi pravou a levou zatáčkou. Nešlo tu o bolest, ale o skutečný nedostatek síly v mé levé ruce. Proto až se vrátím domů budu muset podstoupit nějaké důkladné vyšetření. Každopádně jsem za tuto zkušenost rád, a ještě jednou děkuji Ducati a Aruba.it za to, že mi umožnili znovu jezdit s Desmosedici GP.“

Proč Álvaro Bautista nezrušil start v Malajsii, když měl problémy? „Neměl jsem a ani nemám žádné bolesti, všechno bylo v pořádku,“ uvedl Bautista, který znovu zopakoval, že nedostatek síly v levé ruce se projevil až při zátěži v sedle motorky. „Musím jet domů do Španělska na vyšetření, abych zjistil proč. Možná mám něco s krčním obratlem. Při nehodě došlo ke kompresi obratlů a přetížení svalů, což má pravděpodobně vliv na nějaký nerv v rameni. Musíme se na to pečlivě podívat, krk je totiž hodně kritická a citlivá oblast. Doufejme, že to rychle vyřešíme, abych byl fit v rámci zimní přípravy.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist