Bagnaia s Viňalesem měli štěstí, že traťoví komisaři včas zasáhli

V době, kdy vedl závod MotoGP™ Australan Jack Miller a na druhé pozici jel Marc Márquez, bojoval o třetí místo Francesco Bagnaia s Maverickem Viňalesem. Tovární jezdec Aprilie nejdřív Itala předjel, a když to Bagnaia před dvanáctou zatáčkou Viňalesovi vrátil, oba se dostali do kontaktu a skončili ve štěrku únikové zóny. Viňales okamžitě zamířil k Bagnaiovi, který ještě klečel na zemi, začal tam rázně gestikulovat a bylo vidět, že nemá daleko k tomu, aby Itala udeřil. Ital rychle vstal, aby mohl ale to už oba jezdce od sebe odtrhli traťoví komisaři. Nakonec z toho oba vyvázli s napomenutím, protože bitka v jubilejní 1000.Grand Prix by nebyla nejlepší reklamou a následky by byly o to tvrdší.

Maverick Viňales k nehodě na trati poznamenal: „Postavili jsme se jeden druhému na tom nejhorším místě. Předjel jsem ho velmi čistě, zatímco on mi mohl dát trochu víc prostoru, když jsem změnil směr. Nevěděl jsem, kde je, on mě mohl vidět. Pokaždé existují různé úhly pohledu, ale nakonec to musí rozhodnout komisaři. Pro mě to byl závodní incident, nic jiného.“

„Je to škoda, protože jsme ani jeden nebodovali, a to o víkendu v němž jsem cítil velký potenciál. Na trati, kde jsme byli rychlí a v tomto závodě pravděpodobně nejrychlejší, odjíždím domů jen s jediným bodem.“


K incidentu po nehodě Viňales dodal: „Byl jsem strašně naštvaný, protože jsem měl potenciál závod vyhrát. Později jsme si podali ruce. Je nám jasné, že se takové věci můžou stát. Zároveň víme, jak důležitý je respekt mezi jezdci. Oba patříme mezi jezdce, kteří závodí čistě. Nadále budeme spolu na trati a bojovat mezi sebou, takže něco takového se stát může. Je ale třeba být féroví.“

Ital Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) po závodu uvedl: „Bolí mě kotník. Nevypadá to na nic zlomeného, ale je hodně nateklý. Kotník je vyvrtnutý, ale do Mugella máme nějaký čas, takže z tohoto pohledu jsme v klidu.“

K samotnému kontaktu na trati Bagnaia řekl: „Můžou být na to různé úhly pohledu. Z mého pohledu mě předjel čistě, ale byl trochu široký. Byl jsem na vnitřní straně své stopy, a když se vrátil na trať, snažil se prostě jet normální stopu, ale tam jsem byl já. Byly to nešťastné okolnosti, jednoznačně závodní incident. Z mého pohledu tomu nešlo zabránit. Mohl být možná opatrnější a nevracet se, jako bych neexistoval. Já jsem to také mohl lépe zvládnout tím, že jsem mohl stáhnout plyn. Ale neviděl jsem ho. Asi mi nevěnoval pozornost a stalo se co se stalo.“

„V tu chvíli nebylo rychlé tempo. Pokaždé, když si řeknu, že ještě chvíli počkám, něco se stane. Buď udělám chybu, nebo je to něco, co se stalo dnes. Myslím, že nejlepší je řídit se instinktem než si říkat, abych zůstal v klidu. Přesně v kole, kdy jsem havaroval, jsem si v sedmé zatáčce řekl: 'Dobře, teď předjedu Márqueze.' Ale pak jsem si řekl: 'Ne, to není ten správný okamžik, ještě chvíli počkám.' A pak jsem havaroval. Je to škoda. Během pěti závodů je to už potřetí, co jsme měli na to, abychom vyhráli, a nevyšlo to. Mohl jsem tu teď sedět a usmívat se, to mě štve nejvíc.“

„Měli jsme schůzku se stewardy a výslovně jsem požádal o to, aby tam byl i Maverick. Když se takové věci stanou, je z mého pohledu správné, aby si oba jezdci promluvili se stewardy a vše vyřešili. Navrhl jsem také, aby se tak v budoucnu vždy stalo, když jde o penalizaci nebo kontakt s havarovaným jezdcem. Protože dosud to bylo tak, že nejdříve mluvili s jedním jezdcem a pak s druhým. Dnes jsem navrhl společnou schůzku, protože z mého pohledu bylo správné, abychom prezentovali své názory, které se na začátku lišily, ale nakonec jsme se shodli. Mluvit spolu je vždycky nejlepší způsob, jak k věci přistupovat. Podle mého názoru patříme oba k nejférovějším jezdcům, byly to opravdu nešťastné okolnosti,“ dodal Bagnaia.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist