Požár zničil kompletní vybavení testujících týmů MotoE

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2
Následující
IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák (2756) napsal 20.3.2019

Jediný přijatelný bicykl pro "jednostopou mládež" s pedálama
je *** Fire Horse *** od Poliniho ...
A "elektriky" je na něm taky dosť ...

Rosička
Rosička (277) napsal 19.3.2019

Článek, se zatím neaktualizuje a i když šetření snad nebylo ukončeno, jinde se píše, že požár způsobil zkrat v mobilní nabíjecí stanici, kde se následně vznítila velkokapacitní baterie v ní.

IvanDvoutakťák:K tomu videu s Babišem, jsem opravdu zvědavá, jak to dopadne s těmi Kraslicemi (jak na to naráží). Je tam dá se říci neustále seismologická aktivita, neboť je tam oslabena zemská kůra. Jinak jsou Kraslice významné zimní sportovní středisko. Jak se k tomu "australané dostali" Shodou okolností dnes v poště byl leták abychom si koupili "elektrokolo" - letěl do koše!

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák (2756) napsal 19.3.2019

Jakoby ty materiály Li-baterek byly palivem i okysličovadlem (jako u heterogenních paliv raket) a ani v případě, že se zamezí přístupu vzduchu(kyslíku), t.j. ponořením do vody, hasební pěnou, nebo zasypáním pískem, "to" hořet nepřestává ...

Rosička
Rosička (277) napsal 17.3.2019+1

Na baterii do elektromobilu je třeba 8-12 kg kobaltu, cena je srovnatelná se stříbrem. Kongo (kde je 60% světové produkce) od prosince 2018 cenu ztrojnásobilo. Těží se tam strojově ale využívájí se tam děti (7 letí), kteří lezou do nebezpečných děr a je jich několik desítek tisíc Přemýšlím, jestli k životu potřebuji mobil , tam je kobalt totiž taky Je to hrůza v 21. století!

soccer
soccer (190) napsal 16.3.2019

To video od Ivana 2T, jak se tam bezuspesne snazi uhasit toho elektroskoka, to je ukazka naproste beznadeje...

Nedavno se taky objevila informace, ze sama TESLA doporucuje pro uhaseni jejich aut je zaplavit vodou, nejlepe je ponorit do nadrze plne vody...

Skvely, nebudem mit zplodiny a pak ani pitnou vodu...

KARING
KARING (48) napsal 16.3.2019-1+2

Rosička - Po delší době s tebou souhlasím! E-křápy na vrcholové závody nepatří a i ten požár není žádná škoda. právě naopak se ukázalo jak je ten E-šunt nebezpečný a co smradu a smogu vznikne od těch dieselových nabíjecích agregátů kde se ty E- nesmysly nabíjejí několik hodin!

Skrunch
Skrunch (94) napsal 16.3.2019

Chlapci zřejmě přetížili síť. By se na hodinách mohli kudly ostřit..

JEFFzx13
JEFFzx13 (154) napsal 15.3.2019+1

dobre jim tak at chcipnou

TDM851
TDM851 (300) napsal 15.3.2019

Nikdo Tyto baterky bouchají velice často. Při nahrazení za klasický olověný akumulátor je potřeba zkontrolovat dobíjení. Při přebíjení to umí vybuchnout pod zadkem.

Rosička
Rosička (277) napsal 15.3.2019+1

Nikdo: Můj názor si vytvářím z dostupných informací, jestli tvrdíš, že názory jezdců zveřejněných 14. 3. v 18:19 na GPOne.com jsou vytržené z kontextu a naznačuješ, že snad není čeho se obávat co se týče závodů E, kéž bys měl pravdu Ale většina zveřejněných názorů jsou převážně negativních. Uvidí se

maverick25
maverick25 (52) napsal 15.3.2019+1

A beztak všechny ty E motorky nabíjeli naráz z nějakýho staršího rozvaděče a prostě to upekli.Jenom to nesmí jít do medií ať nejsou za ko..oty

maverick25
maverick25 (52) napsal 15.3.2019

Nikdo: videl jsem horet klasickou motorku a videl jsem horet pouze elektromobil .Intenzita i rychlost hoření byla v druhém případě výrazně vyšší.

Nikdo
Nikdo (86) napsal 15.3.2019

Probůh, Rosičko, co to povídáš? Ty názory jezdců jsou 1. vytržené z kontextu a 2. míchají několik věcí dohromady.
Výsledek požáru je, že bylo zničeno vše, co bylo v tom objektu. Nikdo zatím neví příčinu, ale problém je, že objekt očividně nebyl protipožárně zabezpečen, to prostě nemá nic společného s baterkami nebo elektromobilitou.
A to, že baterka vybouchne? Už to někdy někdo na těch motorkách viděl? Nebo u aut? Jsou kusé zprávy o mobilech, ale srovnejte to s tím, kolik motorek shoří v MotoGP za sezonu. Tam stačí jiskra. Tvrdit, že baterka je horší než nádrž s benzinem... To je hodně utažené za vlasy.
Diskuse mi připomíná argumentaci, proč lidi nedávají očkovat děti. Argumentaci plnou hloupostí, domněnek a pocitů. O fakt se tam neopírá nikdo.

Rosička
Rosička (277) napsal 15.3.2019-1+1

Laik jako já, by si myslel: elektro motory snad můžou být z hlediska životního prostředí vhodné do běžného provozu. ALE, po přečtení např. dnešního vyjádření Melandriho a ostatních z WSBK, kteří elektr. motocykly v závodech považují za mnohem nebezpečnější než ty jejich už si to nemyslím Kdy při mechanickém nárazu, elekt. broblém při zkratu, přepětí a tepelné problémy-nadměrné zahřátí uvnitř i zvenší vznikne požár, který může smrtelně zasáhnout a uvolnění toxických plynů( kyselina sýrová, oxid uhelnatý, nikl, lithium, měď, kobalt)

Bez ohledu na to, jak dopadne vyšetřování, jsem přesvědčena, že současné elektr. motocykly na závod "nepatří"!!! Stejně tak Formule E.

maverick25
maverick25 (52) napsal 15.3.2019

Třeba nás nějakým superpohonem překvapí Kim. Zbohatnou na tom a konečně se bude mít severní korea dobře.Přece tam tak dlouho nekurí ňákou podělanou raketu co doletí do améru.

Foxx5
Foxx5 (524) napsal 15.3.2019+1

Zapálil to KARING, jasná věc... Teď se jen čeká, kdy zapálí paddock SSP300. Za to budeš pykat...))

standavfr
standavfr (54) napsal 15.3.2019

Georgio88,je to ještě běh na dlouhou trať,snad jednou.

Georgio88
Georgio88 (209) napsal 15.3.2019

Mě se vodík líbil taky, ale upřímně si myslím, že to je slepej bod z následujících důvodů:

1.) Skladování je problém, protože vodík se hrozně rád kamarádí s kyslíkem za bouřlivé reakce. Tudíž by jsme potřebovali nádrže plněný paládiem apod., aby jsme ho udrželi a ty taky budou vážit mrtě kil.

2.) Cena palivovýho článku. Je to v principu jednoduchá věc, co mění vodík s kyslíkem na vodu při vzniku na elektřiny, ale je to z platiny apod. drahých materiálů.

3.) Nečistoty v plynu. To je bod proč vůbec cenu zařazuju do bodu č.2. Jakákoliv jiná příměs ve vodíku ničí palivovej článek. A můžete zabrousit ke strýčkovi Lindemu a uvidíte, že prodávaj 99,99...9% Vodík, ale dycky je tam nějaký svinstvo, co bude palivovýmu článku dávat pokouřit.

P.S. Pohon na vodu nezmiňujte, páč při "elektrolýze" vody a získávání vodíku z vody se spotřebuje víc energie než se získá v palivovým článku, to je zákon zachování energie přátelé.

Nikdo
Nikdo (86) napsal 15.3.2019

To Standavfr: neblbni, 2-7 % je blízko nule. Dobrá ucelená práce je zde https://www.vutbr.c...ne.php?file_id=86273

V práci se taky píše, že ta účinnost, jak se s ní tady tak pěkně zachází, je závislá na konstrukci motoru. Nejvyšší je (dle té práce) u lodních dvoutaktních naftových motorů - nízkootáčkových, asi 52 %. Nejnižší neopak u malých motocyklů, tam je asi 15 %. Obecně pomáhá účinnosti přeplňování.

standavfr
standavfr (54) napsal 15.3.2019

Georgio88,ztráty třením jsou u spalovacích motorů 2-7 proc., příslušenství (alternátor,klima) jsou 2 procenta.To je prakticky stejné jako ztráty ve vedení a akumulátorech.Asi jsi někde před dvaceti lety,dnes jsou nízkoviskózní oleje,přeplňování, variabilní časování atd.Trochu pohledej.A samozřejmě,že účinnost je snad vždy počítaná že vstupu a výstupu.
Jinak s tebou souhlasím,tlačí se to bez ohledu na úroveň dnešních znalostí a možností.Já fandím vodíku,v něm bude budoucnost.

Georgio88
Georgio88 (209) napsal 15.3.2019

-> Nikdo: Souhlas. Koneckonců když chce někdo být opravdu superekologickej, tak by si neměl kupovat nový dopravní prostředek, zbytečně vyměňovat elektroniku a už vůbec nikdy vkročit do letadla.

Všeho s mírou. Ekoterorismus tu míru v současné době hrubě překračuje, ale je otázkou času, kdy dostane do držky a vše se vrátí do racionálních kolejí. Rozhodně bych ale z požáru neměl dětinskou radost jako někteří zdejší...

Osobně tvrdím, že zvuk jsou jen vibrace a ty se dají tvořit i uměle (a možná i líp ). To, že to nemá odér mě netankuje. Pro mě jako hobbíka by elektromotorky měli zásadní výhody v tom, že to neprodukuje žádný emise v místě používání, takže zeleňouři nemaj důvod zavírat tratě a neprodukuje to žádnej hluk, takže závistivý sousedi maj o důvod míň k p**ování.

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák (2756) napsal 15.3.2019+2

Vývoj (ale jakým směrem !) nezastavíme, jen by neměl ten současný,
spíše boom než vývoj, tolik připomínat ten před rokem 1989, kdy "pracující"
neměli vjíždět do socialistického ráje na motocyklech, ale v automobilech
a v tom "rozvojovém fofru" pak nebyl k mání ani klozetpapír ...
Takže když ""někdo"" slíbí(!) vypnutí/odstavení všech(!!) jaderných i hnědo-
uhelných elektráren a současně rozjede e-mobilitu, komu by to nepřipomělo
ty někdejší ÚV KS a jejich státní plánovací komise ...
Proti tomuto výhledu do budoucnosti, StandoVFR, je těch slíbených(!) 800
dobíjecích stanic pouhým vtípkem, protože dnes už málem každej vyrábí
e-motorová vozidla, aniž by věděl zda do nich bude dostatek baterií (když už
se lithium hledá i na Cínovci!) a jestli ty baterie bude čím dobíjet.
Hlavní slogan dneška : kupujte, kupujte, kupujte vozidla budoucnosti hned teď,
za "lidové" ceny a těšte se na "světlé zítřky", které Vám (za Vaše peníze !)
zajistíme ...

Nikdo
Nikdo (86) napsal 15.3.2019+1

To Georgio88 a ostatní: ona účinnost zařízení je jedna věc a jak píšeš, je to možné měřit na různých místech (a pak data prezentovat, jak se hodí). Podobně je třeba zajímavé podívat se, kolik potřebuješ energie k vyrobení té spotřebovávané suroviny, případně kolik potřebuješ energie (a materiálu) k výrobě samotného zařízení atp.
Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, takže můžeme klást různé argumenty a druhá strana stejně bude tvrdit své. Např. takový ukazatel poměru ceny auta a počtu kilometrů, které ujede na jedno natankování/nabití je ukazatel výborný, hrozně jsem se u toho nasmál. Vyhrál Fiat Uno (kterému omylem dali asi 70l nádrž a stojí asi 300tis) a prohrála Tesla A jsou lidi, kteří toto používají, jako argument, proč je elektro nevýhodné...

Georgio88
Georgio88 (209) napsal 15.3.2019

-> standa vfr: Pokud je to tak úžasný s pístovejma motorama na benzín, který maj mrtě tření a rotujících hmot, tak proč ti pitomci v Plzní a Brně vymýšlí turbíny a nepoužívaj radši dieselagregáty s čórovanou naftou z kamionů?

Není voják jako voják!!! Teda není účinnost jako účinnost. Musíš se dívat na to kolik do toho kJ vstupuje ve formě paliva a kolik kJ to vyplivne v mechanické práci pístovýho motoru resp. generátoru.

LuckyLoser
LuckyLoser (7) napsal 15.3.2019

Bůh existuje

standavfr
standavfr (54) napsal 15.3.2019+1

Ano,vývoj nezastavíš,ale ta masáž kolem včetně závodů moto e a formule e bez toho,aby se tím někdo realisticky zabýval.Stačí se podívat na komise pro rozvoj elektromobility,kolik tam sedí lidí,vzdělaných v elektrikařině.Ani jeden.Prostě se jen podsouvá,že od pantáty vedou dráty a to je všechno.Mimochodem,do roku 22 je naplánovaných 800 dobíjecích stanic.Prostě komedie.

Nikdo
Nikdo (86) napsal 15.3.2019+1

Dívám se na to realisticky. Jedná se o závodní stroje, ty tu nejsou kvůli ekologii (žádné, ani se spalovacími motory, ani s elektromotory), mají jiné cíle.
Pokud by se vývoj řídil názory většiny zde diskutujících a byli bychom někde -120 let, tak by se podobně vysmívali spalovacím motorům, které řvaly, kouřily a občas bouchaly a snažili by se všechny přesvědčit, že koně, to je to jediné správné...
Naštěstí, jak jsem psal, je pokrok v jiných rukou a byť nemusí být čisté elektro tím, kde to skončí, ale jsem rád, že se v tom nějaký vývoj dělá.
Před těmi 120 lety byl kůň taky výrazně spolehlivější než spalovací motor... A terazky hej...

Romanko
Romanko (305) napsal 15.3.2019+2

Pokud se někdo opravdu zajímá o pokrok v pohonu aut a motocyklů, tak ví, že elektropohon není při současných technologiích výroby el. energie budoucnost. Ta je ve vodíku nebo opravdu elektro, ale až poté, co lidstvo zvládne výrobu el. en. "fůzí" (To je ta skutečná sluneční energie). Jinak je to jen gigantický byznis. A prohlášení Enelu a Dorny o nabíjení pouze čistou enerií... To je jen pro blbce. Ale jinak už pokročili ve vyšetřování. Požár prý vznikl v boxu, kde byl uložen prototyp "rychlonabíječky" od Enelu, který energii i ukládá, tudíž má baterii... Dál je to už známý postup. . Jo a ty motorky měly 100kg baterie s nimiž ujely až 6 kol.

TDM851
TDM851 (300) napsal 15.3.2019

standavfr To ano. Jenže ve městě je nenabiješ. Jedině troleje nebo jak na autodromu

standavfr
standavfr (54) napsal 15.3.2019

Je to trochu jinak, účinnost uhelky je 35proc., účinnost atomky jen 30 proc., účinnost moderního benzíňáku je 37 proc., moderního dieslu 42 proc.Prostě a jednoduše jsou elektromobily ekologický a ekonomický nesmysl.Bral bych je jen jako řešení dopravy ve městech.

Georgio88
Georgio88 (209) napsal 15.3.2019+1

-> Kurňafix: Jen bych si dovolil trošku oponovat v číslech ztráta přenosem v síti je max 6% (To by se jinak rakušákům nevyplatilo vyrábět si elektřinu na západě ukrajiny z prastarých uhelných elektráren, kdyby se jí třetina ztratila ). Ztráta skladováním v baterkách může být 10-15 %.

Trošku si budu teďka účinnosti tahat ze zadele, ale pokud bereme v potaz, že elektřina se vyrábí z uhlí, kde je účinnost 47% (paroplynky myslím mají kolem 60 %, pokud se nepletu, ale většina jich stojí, páč je plyn drahej), spalovací motor cca 30%.

Takže 47*0,94*0,85= 37%, takže teoreticky to je energeticky účinnější, ale dlouhodobá praxe může být jiná.

Někteří z Vás se můžou poškábat na hlavě a vyrukovat na mě s Mazdou a jejím Skyactive a SkyactiveX. To je samozřejmě krásné a pravda, ale oproti klasický benzínový armosféře, co Vám bouchá pod zadkem potřebujete navíc k tomu kompresorový dmychadlo, snímač tlaku ve válci, mrtě elektroniky a to vše vede k tomu, že zvyšujete mrtvou váhu kvůli pár procentům emisí.

deluxa
deluxa (107) napsal 15.3.2019

nemusim tam ani priamo byt a vysetrovat to aby som vedel co bolo pricinou poziaru...skratovane clanky baterie...ono je to v relae tak ako sa tu pise...len to pripojite na 30min do nabijacej stanice a o nic sa nemusite starat date si kavicku a sledujete na 4m slahajuce plamene :D

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák (2756) napsal 15.3.2019

Samueli, nesmíme zapomínat na "vývoj" ...
Na souši přece za čas budeme jezdit na pneumatikách "bezotěrových",
brzdit "rekuperativně" a ne vyrábět teplo třením nějakými destičkami ,
""jen"" ty tisíce letadel a lodí budou ničit zemskou atmosféru i nadále,
převážením zboží všeho druhu z jednoho konce světa na druhý
ve jménu globalizace ...

Kamikadze-Ace
Kamikadze-Ace (350) napsal 15.3.2019

V Cr by se hasilo ale v Jerezu meli mistni "Bomberos" volno... Ale slova jednoho profika " elektroauto to fakt pri pozaru hasit nechci"

gorkin
gorkin (1512) napsal 15.3.2019+1

tohle by moje pojistka na blbost asi nepokryla...

KARING
KARING (48) napsal 15.3.2019

Už se na to motoristický bůh nemohl dívat, jak tím dieslovým nabíjecím agregátem zasrávají okolí!

KARING
KARING (48) napsal 15.3.2019

To hořela ta " čístá" ekologická energie!

KARING
KARING (48) napsal 15.3.2019-3+1

Žádná škoda, pokud jim ta E- sračky shoří!

standavfr
standavfr (54) napsal 14.3.2019

ThomasHewitt nějak zapomínáš na efektivitu výroby elektřiny,skoro polovina je z uhelek,na ztráty ve vedení,na ztráty při dobíjení.Když tohle započítáš tak už ta účinnost tak růžová není.

Samuel007
Samuel007 (239) napsal 14.3.2019

Sleeper, Motor je pro mě technologie plná vůně (obzvláště 2T) a krásného zvuku (obsah 500 a více).
Nejvíc špíny je kolem brzd a kol. Ty maj emotorky taky.

Ale musím přiznat že pohon na baterku mně láká. Na dojíždění do práce se mi zdá ideální.
Baterka o váze 10kg by stačila a dala by se snadno donést k zásuvce.
8 hodin na nabití stačí.
Soused jezdí na ekoloběžce. Jen otočí zápěstím a frčí.

zdenyrr
zdenyrr (88) napsal 14.3.2019

Ne že bych byl fanda elektromotorek, ale přijde mi to jako ohromná škoda a je mi to celkem líto. Plno lidí tím teď žilo, všechno se připravovalo, všichni si ladili a chystali to svoje a teď to všechno shoří..

unavix
unavix (727) napsal 14.3.2019+2

Musí tu zaznít několik velice důležitých věcí :
1 - z čeho chcete tu elektro mobilitu napájet? Postavíte další 3 jaderný elektrárny, nebo budou jezdit jen bohatý který si zaplatí? Nejvíc to prosazují Němci a přitom musejí dovážet elektřinu už nyní! Atomovky vypnuli a vitr to prostě neutahne a solar je neefektivní s velikou ekologickou zátěží.
2 - ekologická zátěž je ve finále několika násobně vyšší než u spalovacích motorů protože - těžba lithia za pomocí kyselin, výroba baterií, likvidace baterií a hlavně co bude vyrábět dostatečně množství energie?
3 - účinnost ve srovnání se spalovacím motorem je pouze 30-40%! A důvod - 30% jsou ztráty než elektřinu dopravíte rozvodnou sítí na místo určení. Další 30% jsou ztráty při skladování energie - nabíjení baterií a z nich pak dobíjení dalších baterií.
Takže v konečném důsledku je tenhle nesmysl ekologická katastrofa pro planetu.
Tak a teď mudrujte jaká je to budoucnost.

maverick25
maverick25 (52) napsal 14.3.2019+1

Pokud nevadí že ropa v mexickým zálivu uniká roky do moře tak jí myslím bude dost . Jak bylo psáno - minimum elektřiny je vyrobeno čistou cestou.Infrastruktura na e provoz neni pripravena ani z pár procent.Budoucí miliardáři budou pocházet z odvětví ekologických likvidací - vozy se spalovacími motory a baterie, do toho solární panely. Ale co.Afrika je velká

FK3
FK3 (3) napsal 14.3.2019+1

Bohužel není pravidlem,že vývoj je krok vpřed. Ovšem kde jsou prachy, je i vule

ThomasHewitt
ThomasHewitt (122) napsal 14.3.2019

Vše se jednou vychytá, nicméně elektrický motor je efektivnější než spalovací, stačí se podívat u lokomotivy, elektrická lokomotiva je mnohem výkonnější a rychlejší jak dieselelektrická, problém je ale počáteční investice. ( vedení)
Tohle bude jednou platit i v závodech, elektrika bude lepší než spalovací agregát...

Navíc on ropa tu nebude věčně, při tom množství plechovek na slinících se divím že ještě nějaká vůbec je...
Staromilské řeči sem nepatří, halt se 150 let jezdilo na benzín a další roky to zase bude něco jiného, tomu se říká vývoj...

FK3
FK3 (3) napsal 14.3.2019+1

Pro závodní a hobby použití budiž. I když to není můj šálek. Ale jak Kua chtěj lidem narvat eko elektrický auta pod rouškou super zelený eko?!... Nejsem elektrikář, ale trocha selského rozumu mi říká, že ona elektřina se musí někde vyrobit (v ČR převážně uhelne elektrárny). Emise?... Výroba baterii, těžba lithia? Co budu dělat s baterií po její životnosti? Nehledě na to, že el. síť na to vůbec není dimenzovaná. Je to jako kdyby se měl udělat "benzinovod" ke každé benzínce...naštěstí se benzín/nafta dá vozit v cisternách... Kde je ta ekologie, ten super pokrok,když s autem se zaplou klimou ujedu těžko 100km? Co když budu stát hodinu v zácpě? Vypnu rádio,topení,výhřev sedacky...prostě všechno? Připojím si touto super novou hi-tech technologií centrálu k RD, aby mi to při výpadku proudu krmilo dům? Z dvou aut mám cca 90l benzínu, s omezením frčím klidně 3 dny. Nejsem škodolibej,ale tuten plamínek mě trochu ohřál

Radek_R
Radek_R (1) napsal 14.3.2019

já rozhodně vývoji E-motorek fandím, po svezení na elektrický KTM jsem se v tom jen utvrdil, ale chce to ještě čas, tom žádná...

adamsvalves
adamsvalves napsal 14.3.2019

Vzdyt se nic nedeje, jsou tam jezdci, je tam okruh, hezka krajina. Rano si mohou jit vsichni spolecne zabehat a bude to mnohem ekologictejsi, tedy pokud nebudou snidat cocku nebo fazole.

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák (2756) napsal 14.3.2019

Co všechno se tady člověk nedozví ...
Např. že se čeká v brzké době přitvrzení zákonu pro motoristy(?),
že se uvažuje o plošném zákonu na dB killery výfuku a přitom největší hluk
automobilů vydávají jejich čtyři pneumatiky, nebo že pro 21.století je potřeba
nová technologie. Až to žene slzy do očí a tak přidám už jen že
fandím selskému rozumu.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist