Tommyho postřehy z Rijeky

Nejen v Brně se tento víkend závodilo, v chorvatské Rijece se jel další podnik UEM Alpe Adria Championship. V závodech SST 1000 a SBK se objevil i náš redakční kolega Tomáš "Tommy" Mikšovský. Jeho postřehy si můžete přečíst níže.

"Tak jsem se konečně dostal k PC, abych Vám mohl přiblížit závody, které probíhaly uplynulou neděli na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Naposledy jsem zde jel závod v rámci Mistrovství Evropy v roce 2001, tehdy ještě na Hondě GP125RS. Panovalo samozřejmě velmi horké počasí a bylo poměrně větrno. V sobotní kvalifikaci jsem vybojoval druhou řadu startovního pole, kde jsem obsadil ve třídě superstock 1000 5.místo. Kvalifikace v kategorii superbike se mi také moc nepovedla a na velmi obtížné trati jsem vybojoval 4. startovní pozici hned za týmovým kolegou Jirkou Dražďákem. Největším problémem bylo nastavit podvozek obou motocyklů. Stocková motorka se nám ve spolupráci s generálním ředitelem Wim Petersem a techniky společnosti Ohlins podařila seřídit, i když po samotném závodě, bych dělal další změny, které by nás mohly posunout zase výš. Naopak motocykl pro třídu superbike nám dělal velké problémy, a proto jsem se rozhodl, že i třídu superbike pojedu se stockovým motocyklem. Je třeba zmínit parádní výkon mého týmového kolegy Jara Černého, který startoval ve třídě STK600 a Supersport. Podařilo se mu totiž zajet vynikající kvalifikační čas, který ho posunul na pozici PoleMana v obou třídách."
"Start do závodu třídy superstock 1000 se mi moc nepovedl a v první zatáčce jsem byl pátý. Bohužel, během prvního kola jsem udělal drobnou chybičku, která mě stála mnoho času a skupinka jezdců bojující o 1. místo mě okamžitě poodjela a bylo vymalováno. Závod jsem dokončil na 5.místě, se kterým jsem nebyl vůbec spokojený. "
"Závod kategorie superbike se mi líbil daleko víc, protože jsem měl možnost trochu si zazávodit. V první zatáčce, hned po startu, jsem byl na 4. pozici. Od prvního kola vedl skoro-domácí zkušený matador Andrea Di Vora. Trvalo mi asi 4kola, než jsem se prokousal se stockovou motorkou přes Milovanoviče a Jirku Dražďáka. Mezitím si Di Vora vytvořil náskok téměř celé cílové rovinky. Nasadil jsem své tempo a viděl jsem, že se k němu kolo co kolo přibližuji. Během stíhací jízdy se mi podařilo zajet nejrychlejší kolo závodu s hodnotou 1:30‘977. Při nájezdu do posledního kola jsem ztrácel na vedoucího jezdce okolo jedné vteřiny. Bohužel už to na vítězství nestačilo a projel jsem cílovou čárou jako druhý se ztrátou 0,368 vteřiny.
Rezervy jsme měli ještě v nastavení geometrie motocyklu, protože v rychlých pasážích okruhu se mi nedařilo rychle měnit směr tak, jak bych potřeboval a v konečné fázi jsem ztratil po dlouhé rovince mnoho času. Ale máme nějaké výchozí nastavení, se kterým se sem vrátíme zhruba za měsíc, kde se tu opět konají závody šampionátu Alpe Adria. Opět to byl jeden z náročných víkendů, proto je namístě poděkovat celému týmu za profesionální nasazení během celého víkendu. Teď už nás čeká nějaké testování na maďarském Hungaroringu, kde se jede poslední závod MČR."



Výsledky SST 1000

1. Marko JERMAN
2. Fabrizio PELLIZZON
3. Viktor KISPATAKI
4. David JUHASZ
5. Tomaš MIKŠOVSKÝ
6. Aldo SIMONOVIĆ
7. Loris VALJAN
8. Marco CASPON
9. Luca TOMMASINI
10. Krešimir ERDEC

Výsledky SBK

1. Andrea DI VORA
2. Tomaš MIKŠOVSKÝ
3. Miloš MILOVANOVIĆ
4. Jiri DRAŽDAK
5. Helmut SCHLEINDLHUBER
6. Vladimir RUŽA
7. Ireneusz SIKORA
8. Nicola NASATO
9. Martin EPPINGER
10. František VETRAK

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist