Pět Čechů s medailí

Na pět tisíc diváků sledovalo v neděli napínavé bitvy evropského motocyklového šampionátu, který hostil Autodrom Most. Jako obvykle nebyla nouze o pohledné předjížděcí manévry, souboje o milimetry, ale ani o pády. Vše se tentokrát naštěstí obešlo bez vážnějších zranění. Důležité je, že celkem pět českých jezdců se v ostré konkurenci probojovalo na stupně vítězů.

REKORD TRATI V KATEGORII MOTOCYKLŮ BYL OPĚT PŘEKONÁN
POLÁCI SI PŘEDALI ŽEZLO

Sobotní kvalifikační jízdy před nedělními hlavními závody evropského šampionátu motocyklů se na Autodromu Most nesly ve znamení nového posunu rychlostního rekordu trati. Od loňského července jej držel Andrzej Pawelec z Polska, který rekord vytvořil na superbiku Yamaha. V sobotu 7. července jej překonal jeho krajan Pawel Szkopek. Na stroji stejné značky, ovšem v kategorii Stocksport 1000, posunul hodnotu rekordu o půl sekundy!
Původní nejrychlejší kolo na motocyklu mělo hodnotu 1 minuta a 39,775 sekundy. Nový rekordní okruh zajel Polák Szkopek v čase 1 minuta a 39,220 sekundy. Podařilo se mu to v podvečerní druhé měřené jízdě, přičemž v té první byl nejrychlejší Ital Fabrizio Pellizzon, který ale zůstal za dosavadním traťovým rekordem o dvě desetiny pozadu.
„Samozřejmě si toho velice vážím,“ řekl Polák. „Zdejší okruh znám a mám ho velice rád. Kolikrát jsem tady i upadl, ale ta trať se mi opravdu moc líbí. Jezdíme nové Dunlopy a v první jízdě jsem měl obutou tvrdší směs pro závod. Do té druhé jsem pak použil měkkou kvalifikační a okamžitě to bylo poznat. Mám velikou radost i z toho, že jsem přebral žezlo po krajanovi. S Andrzejem se dobře známe, je to můj veliký soupeř. Teď jsem tedy vyhrál já,“ pochvaloval si Pawel Szkopek.
Také v ostatních kubaturách se do bojů o Pole Position zapojili především favorité. Stopětadvacítky povede do závodu Ital Michele Conti na Hondě, nejlepší z Čechů byl pátý Lukáš Šembera na stroji stejné značky. Dvěstěpadesátkám tradičně kraluje španělský několikanásobný šampión této kubatury Alvaro Molina s Aprilií. Šestistovkové Stocksporty opanoval Fabrizio Pellizzon na Triumphu a jako třetí bude startovat Patrik Vostárek na Hondě. Nejlepší tréninkový čas mezi Supersporty vybojoval náš Radek Rous, Michal Filla byl čtvrtý a Václav Bittman pátý.
V sobotu už se odjel také první závod. Přebor ČR v kubatuře do 6OO ccm vyhrál Karel Táborský před Michalem Měšťanem a Radkem Coufalem, všichni na Yamahách. Nedělní program byl zahájen závodem českého přeboru v v kubatuře volných motocyklů s motorem o obsahu nad 6OO ccm, který vyhrál Michal Javůrek před Alešem Halámkem a Zdeňkem Štětinou. Pak už ale začaly ostré bitvy evropských mistrovských kategorií. Hned v té první, v kubatuře do 125 ccm, se radoval italský nestor Gabriele Gnani na stroji vlastní konstrukce Gnani GP. Jako druhý byl odmávnut maďarský jezdec Alen Gyorfi na Aprilii, ale při následné technické kontrole neprošel a byl ze závodu vyloučen. Druhé místo tak připadlo Italu Nico Vivarellimu na Hondě a jako třetí byl klasifikován v cíli čtvrtý Lukáš Šembera na stroji stejné značky. Dodejme, že ambiciózní Karel Májek hned ve druhém kole upadl a jediná dívka v poli, Andrea Toušková dojela dvanáctá.
Šestistovkové Stocksporty vyhrál podle očekávání fenomenální Fabrizio Pellizzon z Itálie, který v Mostě žhavil želízka hned ve dvou kubaturách. Jeho motocykl Triumph vydržel jednadvacet ostrých kol v dokonalé kondici a Ital nadělil druhému v pořadí, svému krajanu Baronemu na Hondě, přes šest sekund! Jako třetí byl odmávnut další z českých jezdců Patrik Vostárek na Hondě. Ten dokonce několik kol jel v čele, když se Pellizzon po startu dost propadl. Ale Italovi se nakonec podařilo vybojovat zlato.
Čtvrtlitry se podle očekávání odehrávaly v režii několikanásobného evropského šampióna této kubatury, Španěla Alvaro Moliny na Aprilii. Druhý za ním dojel Marco Petrini na Hondě a třetí německý jezdec Joshua Sommer na stejné značce.
Pak přišly na řadu s nadějemi očekávané Supersporty, ve kterých hájí české barvy hned několik domácích jezdců. Zvítězil Radomil Rous, který se během závodu držel okolo čtvrtého pátého místa. „Snažil jsem se jet od začátku hlavou, s rozmyslem a nedělat chyby. V konci závodu jsem ale začal tlačit a Itala Marranconeho předjel. Vítězství na domácí půdě pochopitelně těší dvojnásob,“ řekl pod stupni vítězů zpocený jezdec. Třetí příčku obsadil další z Čechů, Michal Filla. Václav Bittman byl v cíli pátý.
Závěrečný závod dne, 21 kol litrových Stocksportů, se opět odvíjel podle taktovky Fabrizia Pellizzona na Yamaze. Závod však poznamenal pád Javiera Olivera v osmnáctém kole a protože k nehodě došlo v exponovaném místě technického úseku trati, ředitelství závod dvě kola před koncem předčasně ukončilo. Oliver byl naštěstí jen lehce zraněn. Pellizzon byl tedy odmávnut jako vítěz. Druhý dojel držitel nového traťového rekordu Pawel Szkopek a jako třetí skončil další z českých jezdců, Petr Čermák. Hodně se čekalo od Kamila Pragera, jenže ten musel v půlce závodu odstoupit s technickými problémy své Yamahy.
Autodrom Most tak má za sebou další podnik vysoké sportovní úrovně. Už dvacáté Mistrovství Evropy silničních motocyklů je minulostí. Na konci července se ale do Mostu opět chystají vyznavači jedné stopy. Pod názvem Summer Bike Competition se zde jede republikové mistrovství a přebor, ale hlavně UEM Alpe Adria Championship 2007.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist