Projekt: Švýcarský národní tým

Manažér Marco Rodrigo chce vybudovat "Schweizer Nationalmannschaft" tedy "Švýcarský národní tým" v motocyklovém silničním sportu, kde jezdci budou mít volnou hlavu od shánění sponzorských peněz a budou se moci soustředit pouze na závodění pod mottem: "Rozhoduje talent a nikoliv peníze".

Peníze, peníze a zase peníze. O nic jiného v současném závodním sportu vůbec nejde. Mladí talenti musí odevzdat peníze, aby mohli ukázat, že jsou rychlí. Je to fakt, který momentálně rozhoduje a který štve nejen fanoušky, ale i odborníky. Málokdo ale něco proti tomu dělá, jednou z mála výjimek je Švýcar Marko Rodrigo a zde je jeho idea:

"Jezdec u mě nemusí platit. U mě musí být jezdec jen rychlý a jinak nic", říká švýcarský manažér pro motorsport-magazin.com a vysvětluje dále: "Je přece jasné, že ne každý 20-letý mladík má k dispozici potřebný milion. Takže náš hlavní sponzor jsou členové našeho týmu. Každý z nich zaplatí za rok 10.000 švýcarských franků a já si myslím, že najdu 200 lidí z privátního podnikání, kteří takovou částku zaplatí. A tak budu mít dva milióny, které potřebuji pro sezónu", říká tvůrce "Racing Team Switzerlands" a poslouchá se to celkem logicky. 

Pokud by Rodrigo, mimochodem dlouholetý mentor  Randyho Krummenachera, sehnal více peněz - tedy členů týmu - tak chce rozjet ještě závodění v Moto3 a v IDM, a vysvětluje hned dále: "Pokud by se sponzor Interwetten rozhodl skončit, tak najednou bude Tomu Lüthimu chybět milion. Pokud ale u mě pět lidí řekne, že už od příští sezóny nebude platit po 10.000 francích, tak mně bude sice chybět 50.000, ale já budu moci s týmem dále závodit a chybějící částku nějak kompenzovat"!

A Rodrigo dobře ví o čem mluví: "Máme týmový rozpočet jeden milion Euro, ale pokryto máme pouhých 70%, neboť sponzor Emmi odřekl a Interwetten svůj sponzorský příspěvěk oproti roku 2010 hodně zredukoval", vysvětluje situaci v týmu Thomase Lüthiho jeho manažér Terrell Thien.
V letošní sezóně posílá Rodrigo do závodů Randyho Krummenachera, kterému koupil tímto stylem místo v týmu Kiefer Racing, neboť od IRTA žádné místo pro svůj vlastní tým ještě neobdržel. "Chci prostě tým pro mladé jezdce, samozřejmě pro Švýcary, pokud to bude možné. Randy je nyní už tak dobrý, že může jet Grand Prix v kubatuře Moto2. Mám smlouvu s bratry Kieferovými a management od Randyho má zase smlouvu se mnou. Je to hodně jednoduché"!, vysvětluje dále Marko Rodrigo.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist