Tři dny Jakuba Kornfeila v Jerezu

Závěrečnou generálku před prvním závodem v Kataru má za sebou český jezdec kubatury Moto3 Jakub Kornfeil.

Testy Moto3 se po měsíci vrátily opět na okruh v Jerezu. A poprvé byla použita i oficiální časomíra. Jakub Kornfeil doufal, že si svůj kalich hořkosti vybral již v první fázi testování, bohužel ani po prvním dnu nemohl úplně spokojený.
Pondělí - 1. den testování: Hned po příjezdu na okruh Jerez de la Frontera čekalo Kubajze velké překvapení, a to rám FTR, který bude během této generálky testovat. Nynější rám Honda vymění za britský prototyp. První den ale ještě nová technika zůstala zabalená, protože bylo třeba vyhodnotit a srovnat chování závodního motoru oproti standardu.

Jakub Kornfeil: ,,Rozhodně není důvod skákat, protože 22. místo není to, proč tady jsme. Nejdůležitější dnes bylo vyhodnocení dat a srovnání chování nového motoru. Abych řekl pravdu, tak jsem čekal mnohem víc , neboť na top speedu je rychlejší asi jen o 4km/h. Co mě ale těsí, že jsem se dokázal v prvním dni zlepšit oproti minulým testům o 0,3 sek. Snažil jsem se stlačit čas na nízkých padesát, to se mi bohužel nepovedlo, takže v následujících dvou dnech bude co dělat. Zítra vyjedeme s novým rámem, není to samozřejmě jen o rámu, ale komplet FTR s sebou nese také jiný airbox a kapotáže, což jsou nesmírně důležité věci. Ráno se budeme snažit co nejdříve začít pracovat, nastavit posez, podvozek a ostatní věci tak, abych byl schopen si na motorku zvyknout co nejrychleji a odpoledne si zajet solidní čas a přiblížit se spičce.
Úterý - 2. den testování: Tým Redox Ongetta Centro Seta se tedy rozhodl pro změnu podvozku ze standardní Hondy na FTR - ostatně tuto změnu provedly i některé další týmy od Hondy, což se projevilo jako správná volba a po prvním dni testování s touto technikou si může Kubajz alespoň trochu oddechnout. Hned po pár úterních kolech bylo totiž poznat, že si s novým motocyklem bude rozumět. Již při prvním vyjetí se dokázal zlepšit o 0,3 vteřiny oproti včerejšímu nejlepšímu času. Na konci dne to pak byl čas o 1,4 sekundy lepší.

Po několika úpravách na přední části motocyklu se mohl Kubajz plně soustředit na zlepšování svých dosavadních časů. Největší progres přišel pak v samostatném tréninku třídy Moto3, kde stlačil svůj čas na hodnotu 1.49.4. Tento čas byl pro Kubu nejen osobním maximem na okruhu Jerez, ale také velkou psychickou vzpruhou pro další práci. Překonal svůj osobní rekord z minulého roku, jenž měl hodnotu 1.50.0.

Jakub Kornfeil:,,Motorky jsou naprosto rozdílné, rám FTR umožňuje jet mnohem rychleji v zatáčkách, drží výborně stopu a na výjezdu je pak možné dosáhnout potřebného zrychlení. Celkově rám snese mnohem více než Honda a jak všichni předesílali, že FTR je skutečný závodní speciál, tak to můžu jen potvrdit. Jsem strašně šťastný, že jsme se rozhodli pro tuhle změnu a dneska už jsme mohli nastoupit s novou technikou. Najeli jsme celkem 64 kol. Celé dopoledne jsme měli velké problémy s váhou na předním kole, ale nakonec se nám do odpoledního tréninku podařilo odstranit. Velmi pozitivní je to, že jsem dokázal zajet několik kol s časem 1.49. úplně sám. Zítra bude ještě potřeba potvrdit a zlepšit čas. Máme nachystané další věci, které budeme testovat, takže nás čeká ještě hodně práce. Vyzkoušíme novou anti hoppingovou spojku, palivové mapy a pneumatiky. Sice už se čas nebude sundávat tak snadno, ale já doufám, že se nám podaří ještě nějaké ty desetinky urvat. Po dnešku mi patří 15.místo. Abych řekl pravdu, moc se tím nezaobírám, protože je vidět, že se zlepšujeme a i přes velmi hubené zkušenosti s novým rámem se přibližujeme top ten, na které nám chybí 4 desetiny.“
Středa - 3. den testování: Třídenní testování před úvodním podnikem mistrovství světa silničních motocyklů tedy definitivně skončilo a český jezdec Jakub Kornfeil se může těšit z velkého progresu a odvedené práce, kterou se svým týmem během tří dnů odvedli.

Po včerejší změně rámu se Kubajzovy oči rozzářily, neboť si byl vědom toho, že má skutečnou možnost zasáhnout do dění ve vyšších patrech tabulky. Na úterní den testování chtěl navázat i ve středu. Během středečního rána vylepšil svůj čas o desetinu. Největší naděje vkládal do odpoledního tréninku třídy Moto3, kde ho ve svém nejrychlejším kole přibrzdil roztržený řetěz. I tak se ale dokázal ještě o čtyři desetiny vteřiny zlepšit na konečných 1:48.937, což ho řadí na 15. místo v součtu časů všech tří dnů.

Jakub Kornfeil: ,,Progres určitě mohl být ještě o něco větší. Snažil jsem se vylepšit svůj čas, ale bohužel se to tak úplně nepodařilo a navíc když jsem měl v odpoledním tréninku rozjeté nejrychlejší kolo, došlo k přetržení řetězu a my došli o cenný čas. Za celé tři dny testů jsme odvedli skvělou práci a v porovnání s minulými testy jsme zase někde úplně jinde. Na podvozku FTR mám zatím najetých pouze 110 kol a jak říkám, chtěl jsem zrychlit ještě trošku víc, ale bohužel už si začínám pomalu zvykat, že mi chybí potřebné štěstí a o kousek mně to vždycky uteče. Jsem trošku nešťastný z přední části motocyklu, protože úvodní velké problémy se podařilo eliminovat pouze částečně. Ještě jednou musím vyzvednout rám FTR, protože ten dodal nejen mně, ale i celému týmu pocit, že dokážeme bojovat a pomýšlet na vyšší pozice. Budu se muset ještě zaměřit na výjezdy, kde jsou stále rezervy, ve kterých vězí cenné desetinky. 15.místo je takový zlatý střed, ale já vím, že máme na víc. Když se nám podaří vychytat ještě pár drobných nedostatků na motorce, zlepšit výjezdy a usměje se na nás to podstatné štěstíčko, tak to bude super. Nejrychlejší kolo i kola velmi rychlá jsem zajel úplně sám, což mě těší. Rád bych poděkoval všem sponzorům a lidem, kteří mě podporují a budu dělat maximum proto, abychom v Kataru navázali na docela úspěšné testy tady v Jerezu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist