Šestý Kornfeil skončil kvůli penalizaci jedenáctý

Český jezdec Jakub Kornfeil bojoval v závodu Velké ceny Katalánska jako lev, ale měl smůlu, musel párkrát vyjet mimo trať, aby zabránil kontaktu s jezdci před sebou a tím hodně ztratil. Dokázal ale zabrat, využít chyb soupeřů a nakonec projet cílem šestý. Jenže jeho vyjetí mimo trať nakonec bylo penalizováno a třebaže tím nic nezískal, ještě mu v cíli připočítali k výslednému času 1,6 sekundy. Tím přišel o body za šesté místo, protože skončil jedenáctý.

Šestý Kornfeil skončil kvůli penalizaci jedenáctý

Jakub Kornfeil startoval ze čtrnácté pozice. Po startu získal dvě místa a po úniku Martina a Suzukiho se usadil v boji o třetí příčku. V nájezdu do čtvrtého kola se ale Jakub nevešel do první šikany okruhu v Montmeló a propadl se na hranici první desítky. I když nezískal žádnou výhodu, vedení závodu nechalo manévr k přezkoumání a zvážení možné penalizace.

Pak se Jakub po stejné peripetii propadl až na sedmnácté místo a čekala na něj pořádná fuška. Několik pozic získal zpět, pak vytěžil z četných pádů ve startovním poli. Jakub Kornfeil se vrátil na šestou pozici. I když na něj v závěru doráželi Kaito Toba, Fabio Di Gianantonio, Dennis Foggia, Raul Fernandez a Alonso Lopez, Kornfeil svou pozici uhájil.

Jenže v tu chvíli už bylo rozhodnuto, že na konto jezdce stáje Redox Pruestel GP přistane penalizace ve výši 1,6 vteřiny. Ta jej pak v celkovém hodnocení závodu odsunula na jedenácté místo, za které ve finále obdržel pět bodů.

„Opravdu mám pocit, že jdou všechny okolnosti proti nám,“ uvedl Jakub Kornfeil. „Celý závod se ženu jako blázen a nakonec o výsledku rozhodne penalizace, která je podle mě absolutně nesmyslná. Vyjel jsem dvakrát, ani jednou jsem nic nezískal. Poprvé jsem se vyhýbal kontaktu a podruhé jsem ztratil devět míst. Jak můžu být za něco takového ještě penalizován?“

„S novými pravidly prostě nemůžu souhlasit. Jestli dojedu šestý nebo jedenáctý, to je prostě obrovský rozdíl. Albert Arenas za jeho nebezpečný manévr dostane trest do Assenu. Takže když to jezdec rozčísne a vezme další, je to na penalizaci. Když se vyhne kontaktu a projede esíčkem, aniž by něco získal, dostane penalizaci stejně tak. Co je tedy lepší?“

„Každopádně tento víkend mě moc mrzí, protože jsme určitě měli dobrou rychlost a je škoda, že se to tak pokazilo. Chci moc poděkovat týmu za skvělou práci. Motorka byla neuvěřitelná a doufám, že si všechno vynahradíme v Assenu.“

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist