Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Pro českého motocyklového jezdce Jakuba Kornfeila představuje letošní ročník seriálu Grand Prix čtvrtou kompletní sezonou mezi závodní elitou mistrovství světa silničních motocyklů. Loni byl český závodník v hodnocení kubatury Moto3 celkově patnáctý, takže dvanácté místo z roku 2011 zůstává nadále jeho nejlepším umístěním.

Pro letošní ročník nicméně dochází k podstatné změně v kariéře Jakuba Kornfeila, protože ten posledním závodem sezony 2012 ukončil dvouletou spolupráci s italským týmem Ongetta Centro Setta a podepsal smlouvu z nizozemskou stájí RW Racing GP, jejíž jezdec Luis Salom loni vybojoval titul vicemistra světa. V roce 2013 čeká na Jakuba Kornfeila také důležitá maturitní zkouška, takže pro jezdce z Rohatce u Hodonína bude minimálně první polovina sezony hodně náročná záležitost.

Těsně před odletem do Kataru jsme se Jakuba Kornfeila zeptali na pár otázek týkajících se předsezonní přípravy, kterou ukončil březnovými testy na jihu Evropy. Takže jaká byla letošní příprava s novým týmem Redox RW Racing GP?Myslím, že můžu být spokojený. Tým je skvělý, motorka stejně tak, takže panuje oboustranná spokojenost,“ uvedl v rozhovoru pro motorkáře.cz Jakub Kornfeil, jenž den po GP v Kataru oslaví dvacáté narozeniny.
„Testy bych určitě nehodnotil na výbornou, ale taková dvojka, trojka by to mohla být. Měli jsme nějaké problémy, hlavně v těch posledních testech jsme se chtěli soustředit na výkon plus některé další věci důležité pro závod a něco vám pak do toho vleze a řešíte něco jiného. Celkově ale můžu říct, že jsem spokojený. Motorka je ve srovnání s tím, co jsem jezdil loni neskutečná. Samozřejmě, že jde především o styl jízdy každého z jezdců, ale rám Kalexu funguje úplně jinak a ten, kdo to nezažil mi ani neuvěří. Je to pro mě obrovský rozdíl.“

Po necelých čtyřech dnech v Jerezu byl Jakub Kornfeil v kombinaci časů desátý, necelou sekundu a půl za nejrychlejším Salomem a osm desetin za pátým Folgerem. Vzhledem k technickým problémům, které na jihu Španělska kvůli novému výfukovému systému řešili, určitě dobrý výsledek. „Sami jsme nevěděli, zda nový výfuk dorazí, nakonec ho přivezli a my na to nebyli úplně připraveni. Každopádně jsem rád, že jsme to tam vyzkoušeli, protože s tím motorka jezdí úplně jinak.“
Většinu rychlých časů zajel Jakub Kornfeil sám, aniž by k tomu využil jezdce před sebou. To bylo také jedním z cílů českého závodníka v předsezoních testech, spolehnout se sám na sebe. „V testech jsem se snažil jezdit hlavně sám, protože když se za někým chytnete, je to pak mnohem jednodušší. Učím se jezdit sám a myslím, že se mi to daří. Samozřejmě pokud je někdo z rychlých jezdců před vámi, je to pak vaše výhoda.“

Jakub Kornfeil zatím ani jednou nechyběl na startu závodu seriálu Grand Prix. Celkem jich má na kontě šestapadesát, což přestavuje důležité zkušenosti, které může s letošní konkurenceschopnou technikou ideálním způsobem prodat. Poslední otázka tak směřovala na očekávání a ambice, s kterými do letošní sezony vstupuje. „Cílem je určitě top osmička. Když to vyjde, tak to vyjde. Když ne, tak bohužel. Nemyslím si ale, že je to nějak přehnaný cíl. Myslím, že je to cíl, kterého můžeme dosáhnout,“ odpověděl Jakub Kornfeil a závěrem dodal: „Je to stále vyrovnanější, konkurence každým rokem roste a třeba letos tam jede spousta dalších mladých a talentovaných jezdců.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist