Moto3 se představuje

FIM vydala definitivní pravidla nové kubatury Moto3 ze kterých vybíráme to podstatné. Co je ovšem hodně důležité, tak závodění v nové kubatuře seriálu Grand Prix by mělo být o hodně lacinější než v doposavadních stopětadvacítkách.

Komise Grand Prix ve složení Carmelo Ezpeleta (Dorna, CEO), Ignacio Verneda (FIM, sportovní exekutivní ředitel), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), za účasti  Javiera Alonsa (Dorna) a M. Paul Butlera (sekretáře) schválila na svém zasedání v japonském Motegi 2. října 2011 defitivní reglement nové kubatury Moto3 ze kterého vyjímáme to podstatné:

Místo třídy do 125 ccm s dvoutaktními motory se pojede příští rok nová kubatura do 250 ccm se čtyřtaktními jednoválci.

Maximální počet otáček je omezen na 14.000 ot/min.

Kvůli udržení nízkých nákladů je maximální cena motoru 12.000 Euro. Byl zaveden systém  Claiming-Rule, tedy každý z týmů může od jiného zakoupit jeho motor a to v maximální ceně  12.000 Euro.

Každý z dodavatelů motoru musí být schopen dodat svůj produkt minimálně 15 zájemcům, v případě, že se jedná o novou firmu, tak pro 8 jezdců.
Je předepsána jednotná elektronika, která může být kdykoliv kontrolována. Je rovněž předepsáno 6 rychlostních stupňů. Na začátku sezóny musí být zvoleny dva různé převody a ty pak použity během celé sezóny.

Minimální váha motocyklu včetně jezdce je 148 kilogramů.

Brzdy nesmí být z karbonu či z jiných lehkých slitin. Pérování je povoleno standartní, mechanické.

Při technické přejímce před závodem může každý z jezdců předvést pouze jeden motocykl, aby se zabránilo použití rezervních motorek. Za sezónu je možno použít pouze osm motorů.

Kompletní znění celého reglementu si můžete přečíst zde.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist