Konečně je to tam! Kornfeil bodoval jedenáctým místem

Velká cena Francie mistrovství světa silničních motocyklů si pro nás v kategorii Moto3 nachystala hned v úvodu závodu pořádnou zápletku. Nejprve diváky zvedl ze židle incident Jakuba Kornfeila z esíčka Dunlop na okruhu v Le Mans a ve druhém kole jsme pak byli svědky hromadné kolize, která závod přerušila. Nicméně výsledkem toho všeho je jedenácté místo v cíli a první body do průběžného hodnocení.

Jakub Kornfeil vyrazil do závodu do Velké ceny Francie z konce šesté řady. Po nepovedeném startu následoval další problém. V šikaně Dunlop se totiž zapletl do kolize s dalšími třemi soupeři. Tatsuki Suzuki upadl na přední kolo a vzal sebou také Adama Norrodina a Lorenza Dalla Portu, který upadl přímo pod kola našemu jezdci. Ten se ze všech sil snažil zabránit střetu s tělem Dalla Porty. Po hrozivě vypadajícím incidentu se ocitl na zemi také Jakub Kornfeil. Všichni jezdci naštěstí z kolize vyvázli bez zranění a Kornfeil dokonce na motocyklu ještě dorazil ke svým mechanikům. Totéž udělal Adam Norrodin. Z jeho stroje ale unikl na dráhu olej, což způsobilo další hromadnou kolizi.

V úseku La Chapelle, který se váže přímo na šikanu Dunlop, zůstala olejová skvrna, která způsobila ve druhém kole hromadný pád více než dvaceti závodníků. Závod byl přerušen, traťoví maršálové se ihned dali do úklidu trati a mechanici měli plné ruce práce, aby zvládli nachystat poškozené stroje na restart závodu. Ten se pak odehrál se zachováním pořadí z kvalifikace, takže Jakub Kornfeil opět vyrazil z osmnácté pozice. V úvodu závodu se Jakub prodral mezi nejlepších patnáct a po pádech Jorgeho Martina, Alberta Arenase a lídra závodu Romana Fenatiho, se nacházel na hranici první desítky ve skupině bojující o druhé místo. S tímto vláčkem se Jakub držel až do konce a nakonec minul šachovnicový prapor na jedenácté pozici. Poprvé v sezóně si tak na své konto připsal bodový zářez s hodnotou pěti mistrovských bodů.

„Konečně je to tam!“ řekl Jakub Kornfeil. „Dneškem jsme si aspoň trošku napravili chuť za předešlé nepodařené závody. Chci moc poděkovat týmu za skvělou práci. Do závodu jsme zvolili měkkou směs pneumatik, což se ukázalo jako skvělá volba. Takové dvě třetiny závodu jsem díky tomu dokázal jet stejné tempo jako čelo, což je super. Celou dobu jsem jel za Danny Kentem na KTM. To mně dost pomohlo, protože za KTM se docela jde udržet na výjezdech. Díky tomu jsem měl před sebou pořád někoho, za kým jsem mohl jet ve slip streamu.“

„Posledních asi pět kol jsem zvažoval, jestli to poslat ještě dál nebo dovézt body. Vzhledem k tomu, že ještě před pár hodinami jsem měl na kontě nulu, rozhodl jsem se pro bezpečnější variantu. Mám velkou radost. Závod jsem dokončil jako nejlepší Mahindra/Peugeot a to platí také v šampionátu. Chci moc poděkovat všem co drželi palce a také partnerům za podporu. Snad to všem alespoň trošku zvedlo náladu. Díky!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist