Rozhovor s Petrem Civínem z CAMS

Vyzpovídali jsme předsedu výkonného výboru divize přírodních okruhů CAMS Petra Civína, který nám v první části rozhovoru shrnul činnost této motocyklové organizace, popsal průběh letošní sezóny a nastínil plány do dalších let. Pokud Vás cokoliv o činnosti této organizace zajímá, máte možnost položit dotazy v online formuláři, na který pan Civín odpoví v průběhu pondělí 21. prosince 2020.

Pane Civíne, na začátek nám prosím představte CAMS – kdy a hlavně proč byl založen?
Petr Civín: „Českomoravská asociace motocyklového sportu (CAMS) vznikla v roce 2012 jako alternativa k do té doby zcela monopolnímu Autoklubu, protože jsme měli pocit, že dění kolem motorek, tak jak ji vykonával Autoklub, lze dělat jinak a možná i lépe. V CAMS pracujeme na tom, aby bylo vytvořeno spravedlivé, transparentní a vstřícné zázemí pro rozvoj motocyklového sportu v České republice, ať už se to týká pořádání závodů ve všech disciplínách, práce s mládeží, podpory reprezentace, posilování vědomostní úrovně činovníků. V době vzniku měl CAMS divize silničních závodů na přírodních okruzích, endura, ploché dráhy a motokrosu, ale postupem času zůstaly pouze první dvě. Já jsem předsedou divize přírodních okruhů, kde už od začátku pořádáme nejenom jednotlivé závody, ale i celý seriál jak pro současné, tak klasické motocykly."

Petr Civín, Richard Karnok a Tomáš Gescheidt

Jaká tedy byla letošní road racingová sezóna?
Petr Civín: „V letošním roce se nám i přes problémy, které přinášela opatření proti koronaviru, podařilo uspořádat seriál čítající sedm závodů. Začali jsme v dubnu na Masarykově okruhu tradiční Jarní cenou Brna, kde proběhlo i další klání v červnu, pokračovali jsme na letišti v Trenčíně při závodech organizovaných Milošem Balážem a SMF a seriál uzavřeli na přírodním okruhu v Dymokurech. Sezónu považuji rozhodně za úspěšnou a mám radost z toho, že jsme mohli i v téhle době silničářům nabídnout kvalitní závody. Potěšilo mě, že si na naše akce našlo cestu opravdu velké množství pilotů včetně naší špičky reprezentované jmény jako Karel Hanika, Michal Filla, Michal Prášek či Marek Červený, stejně jako zahraniční jezdci Joey den Besten nebo Didier Grams a spousta dalších."

Jaké jsou vaše plány na rok příští i do dalších sezón?
Petr Civín: „Příští sezóna se samozřejmě bude odvíjet od toho, jak bude vypadat situace kolem koronaviru, ale naše plány jsou zhruba ve stejné podobě jako letos. Nevíme, jestli bude možné opět uspořádat Letní cenu v Brně, protože Masarykův okruh má kalendář opravdu hodně nabitý. I přes to, že letos jsme odjeli více než polovinu závodů na autodromu, tak naše plány do budoucna leží hlavně na přírodních okruzích. Rádi budeme spolupracovat se všemi partnery a organizátory, kteří mají zájem na tom, aby u nás „příroda“ nezanikla. Protože se nejvyšší mezinárodní organizace FIM snaží přesunout veškeré motocyklové dění na autodromy, tak organizace spadající pod jurisdikci FIM budou „přírodu“ spíše omezovat a tak bychom pořadatelům rádi nabídli partnerství a zastřešení naší organizací. Už v minulosti se pod hlavičkou CAMS pořádaly závody v Těrlicku, v Kyjově, v Piešťanech. Do budoucna se nebráníme spolupráci s jakýmkoliv pořadatelem, který by chtěl svůj závod zařadit do seriálu CAMS."

Petr Civín a Tomáš CzerninPetr Civín

Uvažujete o nějaké spolupráci s Autoklubem? CAMS byl založený jako alternativa této organizaci, není Vám tedy případná spolupráce „proti srsti“?
Petr Civín: „Žádné spolupráci se rozhodně nebráníme. Určitě to nemáme nastavené tak, že Autoklubu musíme být opozicí a spíš, než spolupracovat s ním musíme bojovat. Naopak, v loňském roce jsem měl se zástupci Autoklubu schůzku, na které jsem navrhnul uspořádání společného seriálu na přírodních okruzích, do nichž by se započítávaly jak závody organizované námi, tak jimi. Bohužel to ztroskotalo na tom, že Autoklub mohl akceptovat pouze jejich licence, nikoli licence CAMS. To však pro nás bylo nemyslitelné, protože bychom se stali pouze pořadateli jednotlivých závodů a vlastně i součástí Autoklubu, nikoliv jeho rovnocennými partnery."

AKTUALIZACE: Dne 18. prosince mezi zástupci obou organizací došlo k opětovné schůzce a následné dohodě, na jejímž základě by mělo dojít v příštím roce k vzájemné spolupráci s možností společně vypsaného seriálu.

Václav Svoboda a Petr Civín

Co byste pro činnost CAMSu přivítal do budoucna?
Petr Civín: „Určitě bych přivítal těsnější spolupráci s Autoklubem a hodně by se mi líbil model, který bez problémů funguje například v Německu či Itálii. (V nedávné minulosti takto Autoklub spolupracoval při pořádání závodů s německým VFV, který také není držitelem mezinárodní licence). V těchto zemích mají více sportovních federací, které nemají problém spolu těsně spolupracovat a pořádat společné závody. I do budoucna hlavně chceme pořádat závody „pro závody“ jako takové, pro jezdce, pro roadracing - ne pro naši mediální prezentaci, ne pro uživení „úředníků“ naší organizace, a i když to bude znít jako klišé, tak ani pro peníze. Žádný z členů CAMSu na svojí práci pro tuhle organizaci rozhodně nezbohatne…"

Petr Civín s dcerou Bárou

Jako fanouška dvoutaktních strojů mě mrzí jejich úbytek a napadá otázka, zda neuvažujete o sloučení tříd GP 125 a SP 250 pod kubaturu 2T Open, tak jako v některých seriálech, kde by spolu bojovaly jak dvacky, čtvrtlitry, tak půllitry, ale třeba i novodobé projekty jako Suter či Ronax? To by mohla být pro diváky atraktivní podívaná.
Petr Civín: „Dvoutakty bohužel ubývají, ale nejsem si jistý, že by otevřená třída dvoutaktů byla dobrým řešením. Dvacky a čtvrtlitry mohou jet i za současných podmínek a pravděpodobnost, že by se na trati objevily původní půllitry, je opravdu minimální. Pokud je mi známo, tak dvoutaktních pětistovek je u nás jako prstů na jedné ruce. Navíc udržet tyto čtyřválcové (tříválcové) stroje při životě je velice ekonomicky náročné, a to mi věřte, že vím, o čem mluvím. S dvoutaktními třídami samozřejmě počítáme i do budoucna, ale budeme muset nejspíš najít jiné řešení."

Pane Civíne, díky nejenom za tento rozhovor, ale i za práci, kterou pro silniční motocykly děláte.

Poslední otázka byla celkem konkrétní a pravděpodobně by se hodila spíše pro online rozhovor, ale samozřejmě jsem využil osobního kontaktu a přímého rozhovoru s panem Civínem. Pokud Vás napadají podobné otázky nebo se chcete zeptat na fungování či další plány této organizace, máte možnost otázky položit ve formuláři pod touto reportáží. Stačí se přihlásit ke svému účtu na motorkari.cz. Petr Civín Vaše dotazy zodpoví během pondělí 21. prosince 2020 a rozhovor bude následně aktualizován.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Petr Civín

Dotazy je možné vkládat do 19.12.2020 23:00
Petr Civín bude odpovídat mezi 20.12.2020 01:00 a 24.12.2020 12:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

lájoš
Dotaz od lájoš položen 17.12.2020 14:39

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda má šanci být Jarní a příp. Letní cena Brna součástí MMČR. Děkuji Karel

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:20

Dobrý den pane Karle, v současné době probíhá intenzivní jednání se zástupci AČR o zařazení JCB do kalendáře Mezinárodního mistrovství ČR. Z naší strany je zájem se dohodnout s každým, kdo má zájem o motocyklový sport. Myslím si, že probíhající jednání jsou na dobré cestě.

krysopes
Dotaz od krysopes položen 17.12.2020 20:48

Rád bych se zeptal, zda je trochu pravdy na tom, že se uvažuje o uspořádání roadracingového závodu na jihu Čech v příštím roce. Díky. Martin

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:21

Dobrý den Martine, také jsem o tom slyšel. Pořadatelem by pravděpodobně měl být Autoklub.

Veronika-Suzuki
Dotaz od Veronika-Suzuki položen 17.12.2020 22:46

Bude nějaký "nový" nebo "staronový" road race pod hlavičkou CAMS?
Zaslechla jsem něco o IRRC v Dymokurech, je to možné?
Jinak super triko na první fotce :)

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:30

Ahoj Veroniko, jednal jsem s jedním potencionálním pořadatelem, který má úmysl uspořádat RR závod v Pardubickém kraji na původní trati, kde se jezdilo MČR. Podle mých současných informací pořadatel má problém se zajištěním kvalitního povrchu, současný stav zde nedovoluje odjet RR závod.
Co se týče IRRC, tak tato informace se ke mě donesla ale já osobně jsem s nikým z pořadatelů IRRC nejednal. Spíš si myslím, že se jednalo pouze o dobrou reklamu od jezdců, kteří se letos účastnili Dymokurského okruhu a přislíbili účast i v příštím roce. V případě, že by IRRC projevilo opravdu zájem jet závod v Dymokurech, znamenalo by to nezařazení některých kategorií do programu závodu z důvodu časového harmonogramu a také kapacity depa. V současné době tato možnost pro nás není prioritou.

LAJWEC
Dotaz od LAJWEC položen 17.12.2020 23:48

Zdravím Vás pane Civíne,děláte ty RR závody moc dobře jen tak dál a houšť. A jestli je aspoň trochu pravdy s tím IRRC,tak to by byla velká paráda. Ať se Vám daří a díky za supr závody. Petr

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:32

Dobrý den Petře, jak jsem již v předešlé otázce odpověděl, v příštím roce IRRC v Dymokurech určitě nebude ale budeme rádi, když dorazí alespoň několik špičkových jezdců z tohoto seriálu. Děkujeme za pochvalu, moc si toho vážíme.

kulda73
Dotaz od kulda73 položen 18.12.2020 17:40

Dobrý den chci se zeptat proč se pořád jezdí supermono a 400 tyto třídy jen prodlužují celý harmonogram a proč třídy do 600 a 1000 nejezdí v nějaký dřívější čas z hlediska diváka jsou to top kategorie a jezdí na konec ti co to mají na závody dále většinou odjíždějí a to nejlepší ani nevidí protože chtějí být v nějakou rozumnou dobu doma.

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:39

Dobrý den pane Kuldo73, tyto kategorie (Supermono a 400SSP) jsou v současné době stále ještě kvalitně obsazené a jezdí se v celé Evropě. Z mého pohledu zatím není důvod tyto kategorie nevypisovat.
Co se týče kategorie do 600ccm a nad 600ccm jezdí podle časového harmonogramu jako poslední, protože si myslím, že by každý závod měl gradovat. MOTO GP také nejezdí v 10 hodin dopoledne.

Limi
Dotaz od Limi položen 18.12.2020 20:41

Zdravím Petře,
předně bych Vám chtěl složit poklonu za to, co děláte pro Roadracing a jak pořádáte závody. Já jsem zase pro změnu zaslechl loni v Radvanicích, že měl už letos vzniknout nový okruh v Bystřici pod Hostýnem. Nemáte o tom nějaké informace? A ještě mě, jako jezdce, trochu trápí jedna věc a to míchání lehčích a v zatáčkách rychlejších dvoutaktů se čtyřtakty v jedné skupině, konkrétně Twiny se 125GP nebo 250SP. Nemohly by jezdit Twiny zase se Supermonama, tak jako dřív, protože to jsou hmotnostně a rychlostně stejné motorky? Děkuji za odpověď a přeju, ať se daří a pořád Vás to baví.

Michal

Odpověď od Petr Civín z 22.12.2020 17:47

Dobrý den Michale, mě nemusíte děkovat, poděkujte týmu kolem mě, který se vždy snaží připravit závod na co nejlepší úrovni. Hlavním tahounem celého mého pořadatelského týmu je moje dcera Bára, jí patří největší dík.
Co se týče závodu v Bystřici pod Hostýnem, tak vaše informace jsou správné a několik místích fandů RR o tomto závodě uvažuje. Jednalo by se o městský okruh o celkové délce cca 4km. Vzhledem k soušasné situaci nevím, jak to s tímto závodem vypadá.
Otázka slučování kategorií mě také trápí ale vždy se snažíme jako pořadatel najít co nejoptimálnéjší spojení, které ne vždy je ideální pro všechny. Snažíme se, aby všichni jezdci, kteří se přihlásí k závodu tento mohli absolvovat. Hlavním omezením je propustnost dané trati.

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Risso46 přispěl 2 Kč
VMCD12 přispěl 2 Kč
KARING přispěl 2 Kč
monkeyvraky přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist