Richard Sedlák a Jiří Petrla plánují cestu na Ulster Grand Prix

Závodníci z České republiky Richard Sedlák a Jiří Petrla chtějí v roce 2017 vyrazit na prestižní irský podnik Ulster Grand Prix, kde mají v plánu ukázat, že se světové konkurence na přírodních okruzích nebojí. Aby mohli cestu do Irska absolvovat, potřebují získat nějaké finance prostřednictvím Startéru, kde je možné na stanovenou cílovou částku přispět.

Start nejrychlejšího přírodního závodu na světě Ulster Grand Prix je v Severním Irsku v termínu 6. až 12.srpna 2017. Richard Sedlák nastoupí v třídě supersport a Jiří Petrla v třídě superbike. Oba talentované jezdce jsme pro Vás v rozhovoru pro Motorkari.cz vyzpovídali.

Dřív než si něco povíme k Ulster Grand Prix, jak úspěšná byla letošní sezona?
Richard Sedlák: „Ahoj, zdravím čtenáře serveru Motorkari.cz. Sezónu 2016 můžu hodnotit jako dobrou. Povedlo se nám vždy motocykl dobře připravit. Na každé trati jsme byli oproti loňsku rychlejší a tým MTR company fungoval skvěle. Bohužel nás potkala i smůla v podobě vadnoucí přední brzdy v horkém závodě v Kopčanech, a potom i nepříjemný pád v Radvanicích. Tohle znamenalo spolu s jedním vypuštěným závodem třikrát nulu … takže celkový výsledek byl horší než v roce 2015. Musím hlavně poděkovat klukům Mario Ryšavému, Tomáši Horutovi a Fanovi, kteří byli vždy se mnou.“

Jirka Petrla: „Letošní sezóna nebyla úplně podle představ, zahájili jsme problémy s technikou a poté jsme s mojí eRšestkou upadli dost bolestivě na 300 Zatáčkách v Hořicích. Zranění se malinko vleklo, ale v Radvanicích jsme posunuli osobáček, to vidím jako pozitivní.“

Co hodnotíte jako svůj největší úspěch v dosavadní závodní kariéře?
Richard Sedlák: „Asi to, že jsem vůbec závodit začal, že jsem kolem sebe sehnal partu skvělých lidí, co mě podporují, a že se mi každý rok povede sehnat od partnerů a sponzorů finanční prostředky, abych mohl odjet další sezónu. Co se týče výsledků, tak si asi cením dvě pátá místa v 2015 v IRRC Hořice. Jinak je pro mě každý závod něčím zvláštní a jiný, takže si je užívám a vždy se snažím bojovat vepředu a dojet do cíle.“

Jirka Petrla: „Pravděpodobně evropské závody IRRC v Hořicích 2015. Sice jsme nedokázali v závodech udržet startovní pozici a dojeli jsme jednou na desátém místě a jednou osmí, ale kvalifikace byla pro mě dosti emotivní zážitek. Startovali jsme z pátého místa, kde před námi byla pouze zvučná jména jako Marek Červený, Kamil Holán, Michal Dokoupil a evropský šampion z roku 2014 Joey De Besten.“

Čím si vás získaly závody na přírodních okruzích?
Richard Sedlák: „Začal jsem s kamarádem Davidem Píchalem jako pomahač na CEC, potom i jako jezdec a spolu jsme přešli i do volné do 600cc a do Alpe Adria. Jednou jsem se jel i podívat do Radvanic a Těrlicka a říkal si, že je to úplně něco jiného než na dromech, co se týče návštěvnosti a atmosféry v depu, a že tohle bych asi nikdy jet nemohl. Jenže se nějak sešel rok s rokem a já potkal Láďu Kočího, známého jako Larry, který mi myslím nabídl, abych jel Hořice a já kývnul. Po první kvalifikaci jsem skoro brečel, ale nakonec jsem závod odjel, ostudu neudělal a další rok si řekl, že zkusím jet celý seriál přírodních okruhů. Bohužel v další sezóně přišel smolný pád v Těrlicku a sezóna pro mě předčasně skončila. Motorka se díky mechanikovi Mário Ryšavému dala přes zimu dohromady a my to zkusili další rok znovu. No a bude to čtvrtá sezóna, kdy se účastníme kompletního RR šampionátu.“

Jirka Petrla: „Adrenalinem, diváckou kulisou a opravdu přátelským kolektivem lidí, kteří vědí, co je v sázce. Proto vzájemná pomoc závodníků, mechaniků a doprovodných týmů je na místě.“

V příštím roce chcete jet závod Ulster Grand Prix. Proč zrovna tento podnik?
Richard Sedlák: „Chtěl jsem si jednou v životě zkusit nějaký irský okruh. Láká mě na něm to, že není tak šíleně dlouhý jako TT, je rychlý a není tak technicky náročný. Já osobně mám rád rychlé tratě jako Těrlicko nebo Dymokury. Taky bude moc zajímavé porovnat, jak jsme na tom oproti špičce světového road racingu. Úspěch bude dojet do cíle a nebýt poslední.“

Jirka Petrla: „Je to nejrychlejší přírodní okruh na světě. Z toho vyplývá hodně adrenalinu, spoustu zábavy a respektu. Vždyť zde startují opravdoví specialisté na přírodní tratě. Konkurence je obrovská. Chceme udělat další zápis do historie startů České republiky a budeme se snažit o co nejvíce pozitivní zářez!“

S jakou technikou a v jaké třídě chcete v Irsku závodit?
Richard Sedlák: „Celou svoji kariéru jedu na Yamaze R6, pro sezónu 2017 jsme pořídili novější R6, a to rok 2015. Je to kompletně stock. Je tam YEC elektronika, Öhlins podvozek a další race komponenty, které jsou nutné pro závody. Motor je ale čistě série. Třída 1000 mě ani tolik neláká, pořád mám na 600 rezervy.“

Jirka Petrla: „Na letošek jsme přešli ze Supersportů na Superstock 1000 na nejnovější model Yamahu R1, v Irsku by jsme se měli zúčastnit maxima závodů co půjde, v závodním týdnu nás čekají minimálně čtyřikrát kvalifikace a tři závody.“

Finanční stránku věci částečně řešíte přes “Startovač“. Kolik potřebujete získat a na co jsou tyto peníze určené?
Richard Sedlák: „Ano, využili jsme možnosti startovače jako variantu, kdy se i naši fanoušci mohou zapojit do podpory a dostat nás na Ulster. Pochopitelně finance máme i od našich sponzorů a partnerů, bez kterých bychom se na start ani českého šampionátu nebyli schopni postavit. Kolik potřebujeme? Cílovou částku jsme zvolili symbolicky 14 96 27,- kdy 96 je moje startovní číslo a 27 Jirkovo. Peníze půjdou výhradně na Ulster a projekt s tímto spojený, přepravu týmu a zázemí, startovné, pneumatiky. Využijeme nejlevnější variantu, kdy pojedeme dodávkou po vlastní ose a užijeme si cestu na Ulster se vším všudy.“

Jirka Petrla: „Ano je to tak, zkoušíme štěstí na "Startovači", kde žádáme všechny fanoušky motosportu o podpoření našeho cíle, a tím je dostat se do Severního Irska přes 2 tisíce kilometrů a dvěma trajekty do města Belfast a zúčastnit se tohoto světového závodu. Finance by měly pokrýt hlavně bezpečně cestu tam i zpět celého zázemí, mechaniků, techniků, nás dva s Ričmondem a hlavně motorky. Pokud něco bude navíc, rozhodně to bude použito pro závody na Ulsteru GP, bude potřeba spousty sad pneumatik. Bylo by fajn zbytečně neriskovat na závodech takového formátu s nějakými použitými pneumatikami.“

Co nabízíte všem, kteří se rozhodnou nějakou částkou přispět?
Richard Sedlák: „Snažili jsme se pro fanoušky vymyslet takové odměny, aby byly jak věcné tak „zážitkové“ . Veškeré odměny jsou uvedeny na startovači a myslím, že je z čeho vybírat. Budou k dispozici parádní trička, která kreslil Petr Fabián, hrníčky, polštáře, DVD z celé výpravy, pohled z Ulstru, návštěva závodu v ČR s naším doprovodem a další. Stačí mrknout – ZDE.

Jirka Petrla: „Myslím, že je na výběr opravdu hodně upomínkových předmětů tak, abyste ukázali světu, že jste nás podpořili na této cestě. Můžete mít například trika s logem vytvořeným právě pouze na závod v Irsku, které kreslil Petr Fabián, nálepky, hrníčky, polštáře s našimi fotkami, ale i nevšední zážitkové dárečky. Například zúčastnit se některého závodu v ČR s námi, ať jste přímo v centru dění a můžete vnímat takové věci, kterých běžný divák není součástí. Nebo například závěrečná párty, která jistě bude velkolepá, pokud vše dobře dopadne ;-)“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist