Evropský šampionát v enduru odstartoval prvním podnikem v Itálii

První podnik čtyřdílného seriálu mistrovství Evropy Enduro uspořádali v italském středohoří v městečku Rieti, které leží přibližně sto kilometrů od Říma. Česká výprava se tam představila v dobrém světle a z Itálie si odváží pódiová umístění. Druhé kolo evropského šampionátu pokračuje už za měsíc v Chorvatsku, třetí podnik pořádají v srpnu Finové a závěr letošního ročníku proběhne na přelomu října a listopadu v Německu.

Na start sobotní soutěže se postavilo kolem dvou stovek závodníků a první jezdci projeli startovní rampou už v devět hodin. Jezdci absolvovali tři kola po šedesáti kilometrech se třemi měřenými testy v jednom kole. Asi patnáct minut jízdy po silnici a poté vyschlým řečištěm se jezdci dostali na první enduro test. Ten nebyl nijak dlouhý, zajížděli ho pod čtyři minuty. Převážná většina této rychlostní zkoušky se jela po nezpevněných cestách s volnými kameny a šotolinou.

Charakter těchto zkoušek se u nás nedá moc dobře natrénovat a proto na tomto podkladě naši jezdci nezajeli moc dobře. Z endura č.1 do časové kontroly vedla trať po úzkých horkých cestách a pěšinách ve výšce, kde již nerostou stromy a některé úseky pokrýval ještě sníh. V časové kontrole se v průměru najíždělo sedm minut, které jezdci využili k údržbě strojů a doplnění paliva.
Po časové kontrole č.1 následoval enduro test č.2, který ti rychlejší jezdci zajížděli okolo sedmi minut. Start a cíl nebyl na stejném místě a byl špatně dostupný pro doprovody, kteří se nemohli dostat k hodinám s časy a informovat tak jezdce o dosažených časech v tomto testu. První průjezd této rychlostní zkoušky nebyl měřen. Trať se neustále zhoršovala a ve třetím kole byla značně rozbitá. Najít optimální stopu a rychlost bylo stále obtížnější. Dále trať vedla z vysokých horských výšin do nížiny, kde byla třetí měřená rychlostní zkouška na rovné louce s travnatým podkladem, který se později vyhrabal na hlínu s volnými kameny. Tato zkouška byla zastavena na 30minut z důvodu pádu a následném ošetření jezdce. Čekalo se na příjezd druhého sanitního vozu. Na této rychlostí zkoušce "našeho charakteru" zajížděli naši jezdci vynikající časy. Převážná část tratě z cross testu do cílové časové kontroly vedla po šotolinových a asfaltových cestách. Po absolvování třech okruhů byla soutěž zakončena poslední časovou kontrolou prefinish 15 minut, ve které jezdci vyměňovali pneumatiky, kontrolovali stav svých strojů a doplňovali palivo. Poté předali motocykly do uzavřeného hlídaného parkoviště.
Nedělní soutěž probíhala stejně jako ta sobotní. První jezdci se vydali na trať v devět hodin. Jezdci absolvovali tři kola po šedesáti kilometrech se třemi měřenými testy v jednom kole. Jedinou změnou bylo to, že i enduro test č.2 byl v prvním kole měřený. Výsledky českých jezdců byly daleko lepší, třebaže již trať byla po včerejší soutěži značně rozbitá. Skvěle se dařilo Patrikovi Markvartovi, který ve své třídě E1junior zajížděl skvělé časy a vyjel si tak první místo ve své třídě. V sobotu skončil na pátém místě a po sečtení bodů obou dnů mu to dalo na celkové druhé místo. Dařilo se také Radkovi Tomanovi, který se ujal vedení ve své třídě E3senior hned od začátku nedělní soutěže. Mezi prvním a šestým jezdcem této třídy byl rozdíl dvou vteřin a tak sebemenší zaváhání znamenalo posun zpět v pořadí. Radkovi se nepovedl druhý enduro test, kde ztratil pár drahocenných sekund, což znamenalo posun na čtvrté místo. V součtu bodů to ale na celkové třetí místo stačilo.

Vedoucí české výpravy Jiří Pošík úvodní podnik sezony hodnotil slovy: „První soutěž ze čtyřdílného seriálu ME endura 2015 klasicky italská pěkně udělaná. Těžké úseky na trati se prolínají s asfaltovými silnicemi, na kterých si jezdci mohou odpočinout. Obtížné kamenité enduro testy, náročné na techniku jízdy a fyzickou kondici.“

„Obhajujeme z loňského roku čtyři medailové umístění v jednotlivých třídách. Získat některou z medailí v letošním roce ale bude velice obtížné. Endurová Evropa a mistrovství světa uhání mílovými kroky kupředu a neustále zrychluje. To co u nás bylo dříve v Duklách a Rudých hvězdách se zrušilo a stejným směrem nastoupili například ve Francii, Itálii, Anglii a dalších státech. Naši jezdci jsou oproti nim "amatéři" a proto si vážím všech dosažených výsledků na této soutěži. Další soutěž ze seriálu ME endura se jede koncem května v Chorvatsku. Povrch trati předpokládáme, že bude podobný tomu italskému.“


Pořadí po prvním podniku ME Enduro 2015 – Itálie:

E1 Junior

1 - #12 - GESLIN Anthony - E1 Jun – FRA - Yamaha - 35 bodů
2 - #21 - MARKVART Patrik - E1 Jun – CZE - 31
3 - #26 - BRUSCHI Nicolo - E1 Jun – ITA - Honda - 30
...
11 - #13 - Hádek Jiří - E1 Jun - KTM - CZE - 12

U20

1 - #72 - SPANDRE Mirko - Under - ITA - KTM - 37 bodů
2 - #61 - SEALY Lee - Under - GBR - Husqvarna - 35
3 - #67 - DEBAUD Valerian - Under - FRA - Yamaha - 30
...
17 - #90 - Hroneš Jakub - CZE - Yamaha
26 - #70 - Kulhánek Martin - CZE - Husqvarna
27 - #66 - Koucký Tomáš - CZE - KTM


E2/E3 junior

1 - #101 - CARPENTIER Jeremy - E2/E3 J . R.S - FRA - Honda - 37 bodů
2 - #131 - BRON FONTANAZ Maelig - E2/E - FRA - Sherco - 32
3 - #132 - SJOSTROM Tommy - E2/E3 - SWE - Gas Gas  - 30
...
15 - #102 - Balaš Jan - CZE - KTM - 6
26 - #104 - Kučera Lukáš - CZE - KTM
36 - #114 - Holub David - CZE - KTM


E1 senior

1 - #201 - MICHELUZ Maurizio - E1 Sen - ITA - Husqvarna - 40 bodů
2 - #215 - FORTUNATO Benoit - E1 Sen - FRA - Yamaha - 34
3 - #219 - ROSSE' Jonayhan - E1 Sen - GER - Yamaha - 30

E2 senior

1 - #303 - SAGAR Thomas - E2 Sen - GBR - KTM - 40 bodů
2 - #311 - NEUBERT Marco - E2 Sen - GER - Honda - 34
3 - #323 - NICOLETTI Diego - E2 Sen - ITA - Beta - 30
...
6 - #302 - Helmich Ondřej - CZE - Husqvarna - 20
18 - #323 - Křivánek Petr - CZE - Husqvarna
20 - #306 - Hádek Lukáš - CZE - KTM
24 - #308 - Švambera Petr - CZE - KTM


E3 senior

1 - #409 - SUNDIN Martin - E3 Sen - SWE - Husqvarna - 40 bodů
2 - #407 - SVENSSON Kalle - E3 Sen - SWE - KTM - 28
3 - #401 - TOMAN Radek - E3 Sen - CZE - Husqvarna - 28
...
9 - #402 - Horák Jakub - E3 Sen - CZE - Husqvarna - 15

Veterán

1 - #501 - MULLER Werner - Veteran - AUT - KTM - 40 bodů
2 - #511 - SURINI Pierluigi - Veteran - ITA - Kawasaki - 34
3 - #504 - ANDERSSON Patrik - Veteran - SWE - KTM - 26
4 - #531 - Gottvald Martin - Veteran - CZE - Husqvarna - 26
...
8 - #525 - Unger Jan - Veteran – CZE - KTM - 17
14 - #530 - Dokoupil Petr - Veteran CZE - Beta
- 3
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist