Rozhovor s Jiřím Hanykem

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5111) napsal 04.01.2014 v 21:32-1+2

A ještě zde "musím" zopakovat příběh pana ing.Jaroše, ladiče
a vývojáře (dříve i GP-motorů!): při besedě na našem výroč.srazu čes.pobočky SOC se svěřil, že se moc těšil na
původně Espeletou ohlášené přechodné období, kdy končily
2T půllitry a začala "éra" 990ccm 4T a tyto stroje měly jez-
dit jednu sezonu společně s tím, že dvoutakty budou moci navýšit zdvih.objem na 600ccm.Pan ing.Jaroš již měl připra-
vený válec 150ccm namísto původního (4x125ccm) a těšil se,
jak těm "4T skoro litrům" natrhnou 2T/600 zadel
Jo, to byla ta krásná doba motorů "skládaček", t.j. vyvinul
a naladil se válec 125ccm pro nejnižší třídu GP, dva tyto
válce byly pro tř.250 a čtyři pro půllitra, takže TOTO asi
bylo TAKY NEPŘIJATELNĚ ""DRAHÝ"" a začaly se vyvíjet 990ccm
4T čtyřválce, aby se posléze "změnily" na 800ccm a vrátily
na 1000 ccm. "Láce" na první pohled , že jo !!!?

IvanDvoutakťák (5111) napsal 04.01.2014 v 21:21-1+1

No a s elektronikou na motoru, jakou běžně používají čtyř-
takty, by 2T motor splnil emise bez problémů ...

IvanDvoutakťák (5111) napsal 04.01.2014 v 21:19-1+1

Neznamy : byl to přece velice frekventovaný argument, že
2T motory nemůžou splnit emisní normy, ne!?? Nechápu jakou
souvislost to mělo se závoďákama, snad žeby se nevyráběly
žádný 2T sériovky..., což ale už taky dávno vzalo za své
a několik fabrik už "vylezlo" s HOMOLOGOVANEJMA dvoutaktama.
Jsou totiž příliš levný ...

PacienT.cz (687) napsal 04.01.2014 v 19:42-2+1

No mě né, ale Tobě se asi pletou v porovnání cen mezi jednotlivými kategoriemi, což je zřejmě důvod proč máš odvahu tvrdit, že je Moto2 pětkrát dražší než dvoutaktní dvě pade.
Chápu to tedy správně, že tím Tvá argumentace skončila jo ?

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 18:50-1

PacienT - V korunách! Nějak se ti ty koruny a Eura pletou...

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 15:57-1+3

Paciente nevymýšlej si a zjisti fakta,AKRO je odborník,má vždy pravdu a umlátí tě čepicí!!on ví všechno a co neví to uhodne

PacienT.cz (687) napsal 04.01.2014 v 15:51+1

@AKRO: Jo tak v korunách jo ?!?
V roce 2009 stála Aprilia se kterou se dalo jet o bednu 1,2 milionu EUR, takže v přepočtu na koruny to je kolik co?
A že jich tam bylo
//resources.motogp.com/files/results/2009/VAL/250cc/RAC/Classification.pdf?v1_96143780

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 15:47-1+3

AKRO tak teď jsem zvědavej jakým nesmyslem se vylžeš

JV (68) napsal 04.01.2014 v 15:37-1+1

To AKRO: Kolik tedy?

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 15:22-1

be-bob a Scooter - No jistě kluci, supersport stojí nejméně milion...

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 14:44-1+1

neznámyScooter

neznamyScooterD (1103) napsal 04.01.2014 v 14:41-1+3

be-bob> on zapomněl, že 300tis stojí jen samotná sériová motorka...

neznamyScooterD (1103) napsal 04.01.2014 v 14:35-1+3

Akro> ty se dej do politiky, takhle kličkovat a vymlouvat se to bys zapadl

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 14:27-1+1

jinak furt jen tvoje kecy AKRO chci ty zdroje

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 14:26-1+2

400 litrů slušnej supersport???!!! D D Já věděl že jsi jinej

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 14:13

PacienT - Když se podíváš na můj příspěvek ve 13:40, kde ti odpovídám, najdeš tam napsaných 2 miliony KORUN a ne EURO! No nic...

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 14:00

PacienT - jaké dva miliony EUR za MOTO2? 75 000,- EURO je snad 2 miliony korun? Sám jsi na to sem dal odkaz!
S těmi cenami bych to moc nehrotil, stejně se pravdu nedovíme, nikdo to nebude chtít říci přesně!

PacienT.cz (687) napsal 04.01.2014 v 13:54-1+1

2 miliony Eur za motorku pro Moto2?
Hele kecáš, vsadím se, že se nebudeš schopen zdroj takového čísla uvést.

Jinak já bych pana Cyže požádal, aby to vzal jako "námět na reportáž" a zkusil dát teď přes zimu dokupy nějaký článek, který by se cenami současného závodění zabýval. včetně zdrojů takových informací. Předpokládám, že u AB Cardionu by se našel někdo, kdo o tom má celkem slušnou představu.

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 13:47-1

ScooterD - Myslím, že ta Honda pro Cardion bude nakonec stát víc! Ceny ojetin MOTO2 asi nemá cenu řešit!

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 13:45-1

be-bob - Za 400-500 tisíc pořídíš solidní supersport! Moto2 nedostaneš pod 2 miliony...A to ne špičkový stroj! Ono je to s těmi cenami všelijaké, musely by se započítat i další díly atd.

AKRO (-498) napsal 04.01.2014 v 13:40-1

PacienT - Je to drahé a to je jen prodejní typ! 2 miliony korun je zlodějna! Pokud jde o gumy, mají MOTO2 speciály, které proti gumám SSP, mají být o 1 vteřinu na kolo rychlejší.

PacienT.cz (687) napsal 04.01.2014 v 13:18+1

@AKRO: No vždyť podmínky byly celkem podobné, sucho, poněkud odlišné teploty, ale sám dobře víš, že opravdu srovnávat nejde, dokud by spolu nejeli ve stejný den, na stejných gumách, se stejným jezdcem, atd.

Co se těch cen týká, tak Moto2 od Sutteru je nabízena za 75 000 Eur
//www.suterracing.com/files/media/downloads/moto2_misano.pdf

neznamyScooterD (1103) napsal 04.01.2014 v 12:29+1

Ivan> s těma pseudoargumentama o emisích to moc nechápu?
Akro> počkej chceš říct, že MotoGP Cardion Honda(která stojí těch ca 1milE) je levnější, než Moto2ka? Se podívej za kolik se prodává rok jetá 2ka po Iannonem, nebo po Luthim(cinkni panu Brožovi) Už vůbec nemluvím o hodnotě peněz před 10ti lety a nyní, to už by tu asi bylo moc

be-bob (157) napsal 04.01.2014 v 09:55+1

Akro a kolik teda stojí ty SSP? pořád jsi mi to neřekl a chci vědět o kolik se teda podražilo,zřejmě jako světový odborník disponuješ čísly,tak prosimtě nebuď zlý a s náma obyčejnýma lidma se o to poděl a ještě mi řekni kolik teda stály ty levnější aprilie?

IvanDvoutakťák (5111) napsal 04.01.2014 v 08:46-1+2

Přidám můj ZAUJATÝ názor : v éře materiální spotřeby a zisko-
vosti za každou cenu(a prej taky v zájmu zaměstnanosti )
je zcela zřejmé,jaká technologie motocyklových motorů "musí"
být upřednostňována. Přesvědčivé srovnání by poskytl pohled
na vedle sebe položené rozebrané motory 2T-250V2 (klidně i
2T-500V4!) a čtyřválce 4T, když pseudoargumenty o emisích
a neperspektivnosti dalšího vývoje 2T-motoru DÁVNO už vzaly
za své. Elektroniku, kterou disponovaly ty "šíleně drahé"
tovární dvoutakty GP, mají dnes snad i všechny sériově vy-
ráběné motocykly ... Nemluvě o strojích MotoGP a WSBK.
Tak kde je ta "2T drahota" ???

AKRO (-498) napsal 03.01.2014 v 23:11-2+1

Pacient - Musíš taky posuzovat povětrnostní podmínky, pokud chceš srovnávat časy MOTO2 a SSP! A nakonec vzhledem k pětinásobné drahotě SPZ-MT2, by měly být MOTO2 jako speciály daleko rychlejší než supersporty, které jsou vlastně upravená série! Jistě, 2-3 špičkové 250ky 2T Aprilie, byly drahé, ale ty ostatní 250ky byly mnohem levnější! Zato SPZkovy MOTO2 jsou skoro drahé jako ty nejlepší 2T, ale v součtu mnohem dražší než byly 250ky 2T. Ten tvůj odkaz na článek z roku 2010, je opravdu výstižný! Víš vůbec o kolik to od té doby podražilo?Nakonec by to bylo proti přírodě, že by to, co vymyslí SPZka bylo lepší a výhodnější! Mistrovství světa je bohužel v rukou tohoto nic nechápajícího despoty, který myslí jen na to, jak odřít majitele okruhů co nejvíce a že je MS taky sport mu naprosto uniká! Nikdo horší už asi přijít nemohl!

PacienT.cz (687) napsal 03.01.2014 v 22:49-1+1

@AKRO ty prostě budeš záměrně demagogicky lhát ve víře, že si jen málokdo dá tu práci s hledáním faktů a bude ti to žrát. Já teda mezi tuto sortu nepatřím, ale že bych měl tak silnou potřebu plýtvat časem na polemiku s někým, kdo bude jako kolovrátek stejně jen kritizovat z principu všechno, to zase ne. Takže jen krátce.
Třeba na jedné z mála srovnatelných tratí v Assenu to Moto2 a Supersporty jezdili okolo 1:38, v Silverstone Moto2 o vteřinu rychlejší, takže žádný kecy že jsou supersporty "většinou rychlejší", protože pak už kromě jiného ani skoro nejeli někde jinde na stejné trati, Technické předpisy a důvodu k tomu, proč to tak je tady předpokládám rozbírat nebudeme.
Co to stojí? Kolik stála dříve 250 ccm 2takt? 1,2 milonu a to měl jen málokdo. Moto2 je proti tomu za hubičku.
//2wheeltuesday.com/2010/04/moto2-what-is-a-moto2-bike-and-how-does-the-new-moto2-class-work/
Co stojí šestistovkové supersporty, to by jsi zase mohl napsat ty, když tak "přesvědčivě" tvrdíš, že jsou za pětinu a předpokládám, že tedy dispoonuješ čísly.

A obecně - naštěstí pro motoristický svět nejsou závody mistrovství světa v rukou někoho jako jsi ty a s tímto vědomím můžu podobné diskuse hodit za hlavu a ty si klidně kritizuj do zblbnutí. Jsem zvědavej, k čemu se dopracuješ.

@Marex: Proč se nezeptáš raději Akra, který je o příspěvek pode mnou takto pojmenoval...?!?

Marex (2575) napsal 03.01.2014 v 15:00

Pacient: Jaké 2 třídy bezznačkového paskvilu máš na mysli?

AKRO (-498) napsal 03.01.2014 v 14:48-2+2

PacienT - Závody jako řemen uděláš i s desetinovými náklady, pokud použiješ motorky z obchodu a dáš jim jen lehké úpravy! A nebudou ani tak pomalé, aby sis rozdílu v rychlosti vůbec všiml! Vlastně skoro každý CUPový závod na stejných motorkách je bitva celého houfu jezdců! Jenom to nemá statut MS! Závody SBK se zdaleka nevyrovnají nákladům MGP a to samé Supersporty jsou většinou rychlejší než MOTO2-SPZ, při pětinových nákladech! Teď se náklady WSBK jistě zvednou, protože jim dědek udělal některé zámořské závody, aby jim finančně pustil žilou! Žádné fabriky si 20 litrů neprosadily, to by udělal jen blázen! Naopak dědek SPZka na ně zatlačil, aby ty jeho CRT nedostaly kolo! kde jsi vzal takovou pitomost? Je to pouze rozhodnutí a vydírání od dědka SPZky, který potřebuje kšeftovat s jednotnou elektronikou a snaží se prosadit svoje paskvily SPZ-CRT a ART! Kdyby měly továrny rozum, tak si udělají své Mistrovství světa a toho vyděrače a vyžírku SPZ nechají, ať se babrá se svýni CRT!

PacienT.cz (687) napsal 03.01.2014 v 07:58+1

Ty dvě třídy bezznačkového paskvilu jsou jen tak mimochodem závody jako řemen, jestli jsis toho stačil všimnout.
Závodění ve WSBK se pro boj o přední příčky stalo tak nákladnou záležitostí, že už se to vyrovná nákladům na závodění v MotoGP, ale to tě asi taky netrápí, že ano... Zato zkritizovat jakoukoliv snahu tento vývoj zvrátit, na to jsi mistr světa.
Kdyby se továrny nestavěly na zadní a neprosadili si 20 litrů paliva, tak by se s 24 litry žádné váhy nemusely řešit. Zato Honda už teď vyhrožuje, že až budou muset v roce 2017 jet všichni s těmi 24 litry a jednotným software, tak že z MotoGP odejdou.




TOPlist