Info
|
Pneu jsem vybíral opět asi měsíc. Pečlivě pročítal testy a srovnávání nových modelů. Nakonec jsem zvolil Conti Road Atack 2 EVO, hlavně kvůli nejsportovnějšímu charakteru v segmentu sportovně-cestovní pneu.
Ihned po odjezdu ze servisu (při teplotě kolem 18°C) jsem je jel vyzkoušet na trase asi 150km. Prvních pár kilometrů jsem pečlivě vnímal chování oproti Metzelerkám Z 8 a motorky samotné. Řízení bylo daleko přesnější a náklony stabilnější i při změnách rychlosti. Velký pocit jistoty dává zejména přední pneumatika, jejíž vedení je přesné s potřebnou odezvou i v náklonech se zhoršeným povrchem či nerovnostmi. Co mě překvapovalo bylo, že pneumatiky při náklonech nejeví známky ani přiblížení limitu a na stejných úsecích byli oproti Z8 rychlejší a stabilnější, stějně tak grip zadního kola snese větší otevření plynu ve stejných náklonech bez tendence k utržení. Po asi 80km se mi podařilo hned opřít koleno na zem s neuvěřitelným pocitem jistoty a možností přesně ovládat motocykl. Pneumatiky velice pomáhají slabším podvozkům typu FZ6, Hornet, ale i těžkopádnějším strojům dávají větší ochotu pro změnu směru. Následně byli pneu testované na rychlých úsecích Plzeň - K. Vary. a pomalejších vracečkách z Klatov směr Ž. Ruda. V rychlých úsecích je vše jak má být, zůstává lehká ovladatelnost a není třeba se se strojem tolik prát v serii rychlejších zatáček se změnou směru. Co se týče zatáčkovitější silnice při pomalejší jízdě, není problém motorku položit na koleno i při nižších rychlostech se stabilitou vlaku :) Dokonce jsem se v takové zatáčce setkal s koláčem slámy, ale po klouznutí se kola okamžitě chytila silnice a nebylo třeba zasahovat do řízení.
Celkově davají pneu velký prostor pro sportovní jízdu, i když nehodláte jezdit podle učebnice a jdete do větších náklonů než je třeba, jen pro odření slideru máte stabilitu se kterou si můžete dovolit moc.
Jidiným mínusem se stává stabilita v přímém směru, která je za ideálních podmínek dobrá i v rychlostech přes 250, ale za zhoršených podmínek (mokro, vlhko, chladno) je stabilita o poznání horší, zejména ve vyšších rychlostech může docházet k mírnému chvění od předního kola. Jinak celková stabilita je dobrá, ovšem na odezvě třošku slábnou a zejména slabá je hranice varování ztráty přilnavosti, která byla u Z8 na výborné úrovni a i při klouznutí byla schopná opět chytit grip i na obě kola. EVA už tolik nekomunikují a nedávají potřebnou jistotu, možná by stálo za to v takových podmínkách změkčit odpružení a překontrolovat nahuštění pneu.
|
Tak už mám vyzkoušeno i Pilot Road 4, které jsou stabilnější, ale né tak živě ovladatelné jako Eva 2, které také umožňují podstatně větší náklon. Micheliny, sjeté až do kraje bez kontaktu stupaček. Continentalky jsou ohromně jisté i když stupačku dřete tak, že se začne zavírat a ko všemu na nic ke kraji v předu i v zadu zbývá asi 2 - 3 mm