Laverda 1000 3CL. Už dlouho jsem neaktualizoval fotky. Laverda je exklusivní značka, která bohužel v roce 1989 zanikla.
Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Krásná, tříválcová, sportovní, litrová, exkluzivní, ...zelená, robustní, železná. Motorka byla dovezena z Itálie. Bylo na ní celkem dost práce, začínajíce brzdami, kontrolou elektriky, výměnou zapalovíní, repasí předních tlumičů, výměny náplní, filtrů, seřízení atd...
Recenze
POZOR, POZOR, NOVINKA.
Od letošního roku máte i vy možnost vyzkoušet si jízdu na italských klasických motocyklech z mojí sbírky.
Více na webu projektu Meccanicatricolore
Motorka je v originálním stavu včetně laku a navíc je v málo obvyklém zeleném barevném provedení.
Motorka dostala nové zapalování a alternátor, který posílil dobíjení.
Potřebovala zrepasovat všechny tři brzdové třmeny a přední tlumiče, seřídit karburátory a hotovo.
Až na boční kryty je celá železná a tomu odpovídá taky váha. Manipulace na místě chce cvik a sílu.
Nízká řídítka jsou složena z několika dílů vzájemně spasovaných na tisícihrany. Jsou tedy nastavitelná podle chuti. Sportovní níská zavřená, nebo otevřená nebo po kompletním přeskládání je tu verze "důchodový touring", ale na to máme čas, ne?
Má krásnej tříválcovej zvuk. Táhne jako traktor na gumě od níských otáček až do plného rozvášnění asi 80ti koní.
Poté, co dostala nové Metzelery, se i celkem obstojně skládá do zatáček bez ohledu na hmotnost.
Brzdy, ač po renovaci, jsou poplatný svojí době. To znamená špatný. Je třeba si nechávat hodně místa před sebou a taky se naučit používat tu zadní, která je na levé straně. Rychlosti se řadí pravou nohou. Dá se na to zvyknout.
Dříve tu bylo napsáno, že jízdní pozice je nekompromisní. Po zkušenostech s Ducati 900 SSD z 79 roku se musím Laverdě omluvit. Řídítka jsou sice nízko, ale jsou krásně roztažené do široka a stupačky jsou tak akorát. Dá se na tom ujet i 400 km za den.
Nejhorší je spojka, která jde fakt hooodně ztuha. Není to problém lanka, je to prostě taková konstrukce. Z motorky to dělá bike pro otrlé.
Jízda po městě znamená dobrovolné podstoupení středověkých tortur. Nejlépe se cítí na otevřené silnici s rychlejšími zatáčkami a minimálním provozem, kde není třeba příliš brzdit ani řadit.
No a nejkrásnější je, že druhou takovou nejspíš na silnici nepotkáte.
Výše zmiňovaný motocykl je "dítě své doby" a to nebyla doba "nebinárních osob a maminčiných milch Bubbies", kteří dnes rozdávají rozumy na každém kroku a motají se po silnicích na motorkách pro slečny.
Brzdy na Laverdě 3C brzdí přesně tak, jak mají a jak se od nich chce, ale chce to stejně jako spojka trochu síly a tu ti dnešní šampónci, umějící jen klovat do klávesnic PC až na výjimky, nemají anebo trpí tzv. "penisovým loktem" od přemíry leštění si krtka u toho "ďáblova vynálezu"...
Před časem jsem potkal jednoho strejce z Moravy a ten měl tisícovku ještě na drátech a ve výfukovém koleně prostředního válce měl od intenzivního brždění důlky vyklepané od toho trubkového rámečku držícího přední blatník...
Tak tu nepište, že to nebrzdí, když ty bremba ohnou i 38 Ceriani...
Jinak Vám prozradím jedno tajemství: ty brzdy jsou nachlup stejné, jako ty na té Ducati 900.
Super motorka, zasluzila by si poriadnu renovaciu - ten stroj je fakt krasny!
nádhera
nikdy jsem tuto motorku neviděl
, tak držím palce, ať se dílo podaří
Krása, gratuluji! Přes zimu to vymazli a pak dej zase vědět
Moc hezká taky bych rád takovou.