Motocykl zakoupen na dlouhé zimní večery aby bylo v čom se šťourat.Koupeno v rádoby přestavbě na choper.Práce odvedená hromada leč jako celek pěknej hnusák.Tak jsem si řekl,že si XSko zaslouží hezčí vzhled.
Po příjezdu domu jsem najezdil nějaké kilometry abych si udělal představu co jsem si to vlastně koupil,které díly fungují a co si zaslouží vyměnit.Po týdnu v sedle jsem dospěl k závěru že to není vůbec žádná tragédie.Podvozek,motor a brzdy jsou svými výkony dobře sladěny a motorka funguje skvěle a komfortně.Jediné co mi vadilo bylo pískání při jízdě na šestý rychlostní stupeň.Jinak vše ok,bude se přestavovat hlavně po vzhledové stránce.
První co bylo se motorka očesala až na holátko ve složení rám motor a kola.Podíval jsem se z dálky a přemýšlel do jakého stylu to frknu.Cafáče už jsem si jednoho postavil a přesto že se mi ten styl líbí,jsou to motorky jednoúčelové a tuze nepraktycké.Stríťák z téhle babky nepřicházel v úvahu.Bober či chopper by se asi nechal,jenže více či méně povedených staveb je v tomto stylu z této motorky už hromada.Nakonec tedy scrambler a je celkem jasné proč.Motorka univerzální,užitečná,jednoduchá,na ježdění do práce,pro zábavu cestou necestou.To je můj cíl-zjednodušit,odlehčit,žádné zbytečnosti prostě motorka na každý den.
Roztřídění dílů na použitelné a na prodej proběhlo celkem rychle jelikož na motorce toho použitelného moc nebylo.Nádrž ze Sportstra jsem schoval do skříně na další stavbu.Sedlo šlo rovnou do popelnice,podsedlová schránka s krytama,blatníky,a pekelná příruba sání skončily v kontejneru na železný odpad.
Sehnal jsem novou nádrž-nejspíš z DTčka.Bylo potřeba do ní zlehka zaklepat než si sedla na rám,ale krásně pasuje na linie rámu a až bude v laku krásně vynikne její tvar.
Rám jsem chtěl nejprv ořezat a svařit jinou podsedlovku.Nakonec jsem se rozhodl jen uřezat nepotřebné držáky.Kola se mi nejprv nelíbily a přemýšlel jsem o drátěných.,Když jsem sehnal špuntový Dunlopy v originál rozměrech a ráfky jsem trošku přeleštil,bylo to najednou ono.
Elektrické rozvody jsem původně hrabat nechtěl,ale po prozkoumání několika spojů jsem usoudil,že bude lepší natahat vše znovu.Ve čtrnácti mi hořela za jízdy Jawa 175 pod zadkem a byl to tak silný zážitek že bych si ho nerad zopakoval.
Motor jsem vyškubnul z rámu původně jen ze zvědavosti.Seřidil jsem ventily,zkontroloval rozvoďák a otevřel převodovku.Kolečka šestky se značně opotřebovaným povrchem si zažádali o výměnu.Vše ostatní se zkontrolovalo.
Kupodivu se na mne usmálo štěstí,převodovku jsem sehnal okamžitě a tak je po třech dnech motor připraven k namontování.
Pokračovat se bude v elektroinstalaci a na řadu přijde výroba výfukových svodů .
Vlastník | uš | |
---|---|---|
Vloženo | 7.9.2014 | |
Aktualizováno | 18.9.2019 | |
Zobrazeno | 3 717x |