PROFIL MOTORKY

Jawa 90 Cross/Trail (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník krizak66
Vloženo 1.8.2013
Aktualizováno 20.4.2023
Zobrazeno 10 324x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jawa 90 Trail třetí generace s hranatou nádrží a dlouhou přední vidlicí. Výrobní štítek v angličtině a množství chromovaných dílů napovídá, že jde o kus určený původně na vývoz. V první polovině 70. let si motorka zahrála ve filmu Kvočny a Král.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Po dovezení stroje domů nastaly tři dny postupného oživování. Vyplatila se mi příprava v podobě z webu stažených manuálů. Starý benzín ze zahnojené nádrže dobře posloužil k mytí a čistění, barevnými fixy vytažené elektrické schéma pomohlo odhalit chybu v zapojení elektriky. První jízdy kolem domova napověděly, že s "devadesátkou" budeme kámoši.

Motorku bych doporučil pro - Každého, komu nevadí vzít občas do ruky nářadí. Je to motorka s "duší" a tak je třeba ji brát.

Doplňky na motorce - Protože vačka původního zapalování byla vyběhaná a náhradní nebyla k dispozici, nainstaloval jsem bezkontaktní zapalování vape. Původní alternátor s ostatními díly jsem ale pietně uložil, protože mám v úmyslu poskládat si náhradní motor v originál provedení.
Postupně motorku zbavuju úprav, provedených kdysi filmaři (zmenšený přední blatník v držáku od motorek s krátkou vidlicí, nepůvodní řídítka pocházející pravděpodobně z Jawy Bizon apod.).

Recenze

Tuhle motorku jsem chtěl už dávno. Když jsem byl ještě pubertálním proháněčem Fichtlů a Mustangů, chodili jsme kolem těch několika málo "devadesátek", co se vyskytovaly, možná trochu až s nábožnou úctou. Platily za záhadné stroje a byly opředeny mnoha pověstmi. Na "stará kolena" jsem si splnil sen.
Zatím jsem měl zkušenosti s úplně jinými vozidly a motory, vesměs se jednalo o velké diesely. Karburátorovým motorům jsem se dlouho raději vyhýbal. Možnost získat a provozovat "devadesátku" jsem vzal jako zajímavou výzvu.
Po zprovoznění se motorka chová, řekl bych, dobře. Má tah, na jedničku by mě skoro byla shodila ze sedla. Po třídenním "ladění" docela hravě zvládá silnice ve verneřické části Českého Středohoří i nějaké to projetí po louce. Snad největší radost z devadesátky má ale nakonec malá motorkářka Irenka.
Trochu byl problém se zadní kyvnou vidlicí, která nesla znatelné stopy nešetrného zacházení některým z mých předchůdců a motorka špatně seděla v zatáčkách. Uvažoval jsem o výměně, ale nakonec se podařilo vidlici za pomoci mechanického lisu vcelku uspokojivě srovnat. Díky tomu a také díky dosazení originál řídítek se jízdní vlastnosti motorky spolu s její ovladatelností doslova raketově zlepšily.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 21.04.23 v 13:38 10b.

Měl jsem ji v době, kdy jsem chtěl jezdit a ne se v tom pořád hrabat.
Jediný tehdejší klad - dala se snadno dostat na zadní.
Což bylo velmi důležité, zejména před školou po poslední hodině.

zain1
zain1 napsal 20.04.23 v 21:59 10b.

Super stroj

Doctoropulos
Doctoropulos napsal 17.06.22 v 19:49 10b.

Sborku rozborku motoru jsem mohl dělat skoro po tmě..v 16ti úžasná motorka jen motohodiny se rovnaly servishodinám
I tak na ni vzpomínám.

fusy
fusy napsal 29.10.18 v 22:30 10b.

Krása.

pp377
pp377 napsal 29.04.18 v 14:28 10b.

Moc pěkný stroj. Ať se Ti daří i dál.

Více komentářů



TOPlist