Po delší úvaze ohledně budoucnosti mého stroje Jawa Travel 250, jsem se rozhldl pořídit náhradní motor. Rád bych, aby motorka vydržela opravdu co nejvíc, tomu také odpovídá mé chování vůči ní..přecijen ale po zjištění samé sehnatelnosti náhradních dílů v československých krajinách a hlavně jejich cen nebylo úplně pod vlnou nadšení.. naskýtaly se tedy dvě varianty..buďto koupit nový motor, což je otázkou zhruba 16000 k tomu boční víka s alternátorem - tj zhruba dalších 5000 navíc nebo jetý..volba tedy padla na jetý..což už by sice nemusel být až takový finanční problém, ale kde ho sehnat..u nás jsem jetý neviděl sto let..jedná se o motor 253fmm, který si rebranduje pro sebe masa výrobců od Yuki, JinLunů až po bůhví co..kdyby byl zájem dodám přesný seznam..shodou náhod se mi ale při jisté debatě s Bertem - ano zde známým Dr. Blechou spolupracujícím s MatesMoto, z jehož rukou vychází opravdu krásné přestavby Travelek a 640 na mnoho variant..vylezlo z něj, že by mi jeden s najetýma zhruba 10 000 střelil..za cenu..lidovou..doslova..no nešlo odolat, odmluvili jsme se tedy na poslání a na tom, že motor nemá zapalování..protože právě to zapalování přemontoval do nového kusu, který ho při dodání logicky neobsahuje..obdhodní praktiky jsou prostě různé..proč neudělat nejlepší cenu na světě,jenom si posléze musíte polovinu výrobku dokoupit a dostanete se na standard :).. Jedná se tedy o motor pravděpodobně do nějakého JinLunu, na tom ale totálně nesejde, všechny tyto motory vyrábí firma TMEC známá například Betkou a jinými..o kvalitu bych se nebál..jelikož měl motor víka jenom na dvou šroubkách rozhodl jsem se nakouknout pod pokličku, kde čekalo opravdu milé překvapení..troufl bych si tvrdit, že i když se jedná o čínskou licenci Hondy CB-250, je zpracování opravdu na vysoké řemeslné úrovni..možná vyšší, než aktuálně polopolský motor J640..zarazil mě ale fakt, že tento motor má přípravu na startpáku, a to jak vevnitř v převodovce tak na bočním víku...druhým zaujímavým faktem je, že celé pravé víko se dost nápadně podobá originálu od Hondy...naše "standardní" jawí víko má měrku oleje nalevo, nemá možnost náhonu na tachometru a celkově je výrobcem tak nějak uhlazeno...toto je prakticky přesná kopie originálu..no samozřejmě potěší..Dalším faktem, který potěšil byla tloušťka stěn deklů..Sám jsem měl malinko technické problémy s loupáním chromu, a nebyl jsem sám..zkoumal jsem tedy nevyzkoumatelné možnosti chemického stripování, odrbávání chromu na hadrovém kotouči a spol..tady jsem ale došel k názoru, že opískování je docela bezpečnou variantou, stěna se mnohdy blíží ke 4 snad i 5mm, pro šikovného pískaře by to neměl být problém..a posléže už plnič a barva nebo komaxit dle libosti...jak pěkné.. Mám tedy motor pro další generace..a su za to rád..
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 459x |
Já věřím tomu, že ačkoliv motor vyroben kdesi v číně, je to nejzdařilejší a nejspolehlivjší součást motorky. Kdyby někdy přeci jen něco, možná by posloužila stará Honda nebo Yuki s identickými motory. Jinak zajímavé info.