Včera proběhla velká zkouška.. na tachometru se včerejší stav zapsal jako 459km a to vše v jednom kuse s asi minutovou zastávkou pro vytáhnutí mobilu a zjištění, že je vybitý a tudíž naprosto k prdu.. Vzhledem k tomu, že po instalaci jednotky motorka značně ožila - a abych pravdu řekl aktuálně v živosti těsně dotahuje 640, tak sem celou cestu motorku proháněl jak se říká jako zdutou kozu.. Pokud v létě situace dovolí tak motorku nechám odbrzdit..je to až k něvíře, jak pouhá základní úprava předstihové křivky "od plotu" dokáže oživit tento motor. Nejednalo se totiž o výkon maximální, ale průběžný - v rozsahu 4-7000 otáček. Motorka teď dokáže naprosto spokojene vrčet jak já říkám na šestku / menší rozeta přesune párý stupeň převodem přesně na místo čtverky / Svých oblíbených 80-90 si vrčím někde mezi 5-6000 otáčkami s naprostým minimem plynu - na rukojeti mám rysky..dříve to bylo někde u šesti sesmi milimetrů, teď stačí tři... i když je to imaginární měření tak to funguje.. Taktéž startování je uplně o něčem jiném :) obzvláště pak, když je možné laborovat i se záporným předstihem - tj za HU v rozsahu +-360*. Co je ale nejzajmavější je spotřeba, ta se při takovéto jízdě brzda ustálila definitivně na 3,26l/100 což je docela pěkné.. V brzkých dnech bych rád dodal čidlo teploty oleje a debug potenciometr na řidítka pro lehkou změnu předstihu za jízdy při zatížení - bude třeba namodelovat více křivek pro různý stupeň zatížení motoru a mezi nimi interpolovat - u takto malého motoru jsem se tím ještě výrazně nezabýval, ale clověk si musí zkusit všechno..aktuálně z live dat jednotky je vidět, že konstantní podtlak sání na volnoběh je někde kolem -37kPa a při deceleraci -60 a něc o málo dle otáček..takže jakési pole na elaboráty tu je..tím si od motorky slibuju ještě živvější chod - pujde nasadit ještě ostřejší předstih bez rizika detonačního spalování, protože s větším zatéžením bude jednotka ubírat předstih a chránit tak motor.. nuže... hin sa ukáže.. Závěrem snad jenom podotknu. že mám v hlavě jistý koncept fungl nového airboxu, který b uvolnol místo a umožnil instalovat největší verzi jednotky - ta má vstup i na čidlo klepání. Zde by pak bylo možné jít s předstihem opravdu velmi agresivně a tím by stoupnul kroutící moment. Taktéž by pak bylo možné natankovat prakticky jakékoli palivo bez zásahu do sw, ale to si necháme až na jindy
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 454x |
drzim palce!