Sezona pro nás nezačala úplně nejlépe. První vyjížďka v terénu skončila dříve než začala Chtěli jsme si trochu zablbnout a najednou motor začal vynechávat Jakmile se motor dostal do vyšších otáček, prostě vynechal a střelil nehezkou pecku do výfuku...
Okamžitě jsme jeli domů a začali řešit problém.
1) mysleli jsme si, že je problém ve svíčce. Tam problém nebyl.
2) vysokonapěťový kabel od indučky nebo fajfka. Taky nic, ale kabel jsme vyměnili za obyčejný měděný namísto uhlíkového
3) špatná cívka na statoru. Hodnoty odporu souhlasily s papírovými údaji.
Už jsme byli vážně zoufalí, protože nám docházely nápady Do toho se ještě pokazila volnoběžka , takže startování bylo sakramensky těžký. No prostě prekérní situace
Endůrko je stále v záruce tudíž jsme měli právo na reklamaci volnoběžky, kterou nám Blansko obratem poslalo .Volnoběžku jsme si nechali vyměnit u pana Zimy. Jednou už nám ji měnil na motardu, proto jsme zvolili jeho vyzkoušené služby. Za pár dní Blatka startovala, ale stále vynechávala
Zvolili jsme řešení - dáme ji panu Špůrovi. Zima je dobrý mechanik, ale elektrice moc nerozumí. Chudák pan Špůr taky netušil, kde problém vězí, a tak nás požádal, jestli bychom mu nemohli přivést ještě motarda na přeměření Hnedka další den zjistil, v čem je zakopaný pes
Při jedné zimní vyjížďce to brácha položil v zatáčce.(na videu je to čas 4:00 ) Nic neobvyklého pro něj, který více leží než jezdí Jenže poškodil čidlo stojánku. I přes další ježdění, vše stále fungovalo, až do doby naší první oficiální enduro vyjížďky... Tam záhadem začalo čidlo vypínat motor Asi tomu bráchovi něco provedu, lebo nám zkrátil sezonu o dobrý měsíc
Mistr Špůr čidlo odpojil, někam přepojil a je po problému. Sice čidlo nefunguje, ale hlavní je, že fachá motor
V minulém zápisu do deníku je info ohledně výměny pneumatik. Enduro mělo doposavad silniční převod. Na silnici je to dobrý, ale v terénu moc ne. A zrovna tento motor nemá krouťák v nižších otáčkách. Proto mu občas výjezdy činí celkem problém.
Původní řetězové kolečko mělo zubů 15, nové JTF 259 zubů 13. Pro představu na 6. převod točí motor v 70 km/h 7000 ot/min, při 80 km/h 8100 ot/min. Výhoda opravdu je, že se nemusí tolik spojkovat a motor má opravdu sílu i ve spodu otáček. Na cestování po republice to ale vážně není
Abych nezapomněl- ještě jsme vyměnili řetěz Totiž při výměně zadní pneu bylo potřeba šoupnout kolo o kus dozadu. I přes menší řetězový kolečko však řetěz nebyl dostatečně dlouhý (128 článků). Tak nějak jsme s tím počítali a proto při objednávání menšího řetězového kolečka jsme koupili řetěz ČZ 428 O-Ring se 130 články byl absolutně ideální Díky pouzdření vydrží celkem dlouho a nemusíme se tak o něj starat. Ideální do terénu
Dále jsme si nechali prodloužit řadičku. Origo délka byla dobrá pro jízdu v botaskách. Má-li člověk krosové boty, musí si dát řadičku o zub výše, jináč prostě nemůže řadit. Na motosalonu jsme koukali na endura známých značek, která měli řadičku velmi daleko od stupačky. Díky tomu se nechá řadit v krosových botech. Jediné řešení, kromě posunutí motoru směrem dopředu , spočívalo v prodloužení origo řadičky.
Pan Kulhánek opět předvedl svůj um, lebo je jeden z mála lidí v okolí, kteří svařují hliník Řadičku prodloužil o 3 cm. Výsledek se povedl na výbornou V botech se nechá řadit velmi slušně a řadička se nemusí dávat o zub výše. Určitou nevýhodu to ale má Zvětšila se dráha řazení o cca 15 mm při vychýlení o 30°. Dá se říci, že toto zvětšení výchylky je akceptovatelné Na první pohled není nic poznat
-
-
-
Prodloužená řadička o 3 cm
-
Origo délka na motardu
-
JT Sprockets Řetězové kolečko JTF 259.13
-
-
A motor zůstane čistý
-
125Marek: Jasně že neva . Jen ber v potaz, že se ten motor s tím přeci jen hůř chladí (hlavně olej). Na druhou stranu, při rajtování bahnem tahle věcička omezí zahnojení motoru s*ačkama, který by jinak působily jako izolační vrstva.
Doufám, že to nějak nevadí Inspirace byla čistě náhodná Ale vážně to funguje
Jé, tady se někdo inspiroval krytem motoru .