PROFIL MOTORKY

Blata 125 Enduro (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 1.12.2012
Aktualizováno 17.2.2016
Zobrazeno 5 987x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7


Vloženo: 26.01.2013, Uskutečněno: 26.01.2013, Stav tachometru: 6284 km, Zhlédnuto: 17x


Po dlouhé diskuzi a rozhodování jsme se s bráchou dohodli, že na endurko kufr koupíme. Rozhodnutí to nebylo úplně snadné, jelikož by mohl být narušen celkový vizuální dojem z už tak krásné motorky. Praktická stránka věci nás ale přesvědčila

Volba kufru také nebyla úplně jednoznačná. Jelikož už jeden kufr na Motardu máme (E340N VISION ), výběr se zúžil na výběr kufrů typu monolock buď od značky Kappa nebo Givi (mají stejné plotny a kufry se dají zaměňovat). Závěrečné rozhodování bylo mezi kufry Kappa K35NT a kufrem Givi E370 TECH . Kappa byla sice cenově výhodnější, byla však menší objemově a především nižší než Givi. Vyšší stavba kufru, větší objem a lepší design nás utvrdily býti věrní značce Givi. Na internetu jsme našli snad tu nejlevnější nabídku: 1737 Kč vč. poštovného ,takže i cenově to bylo dost dobré (heureka.cz nabízela nejlevnější kufr za 1815 bez poštovného)

Se samotnou montáží kufru jsme měli zkušenosti již z Motardu, takže metoda "pokus - omyl" nebyla na programu. Přesto nápady na vylepšování přicházeli až s průběžnou montáží

Cílem bylo, posunout kufr více dozadu, než jak to máme u Motardu. Výhodou je lepší pohodlí spolujezdce a ochrana SPZ a zadního světla, když nějakej blbeček přehodí motorku přes zadní kolo Nevýhodami jsou horší vlastnosti řízení motorky při zatížení, větší opotřebení zadní pneumatiky a větší námaha na rám motorky a na namontované nástavce kvůli větší páce při zatíženém kufru.

První pokus o posunutí kufru více dozadu (ještě tedy na Motardu) dopadl velmi neslavně Nástavce kufru se po doskoku se zatíženým kufrem ohnuly a zasekly se o zadní světlo světlo Ponaučeni z chyb jsme původní nápad trochu vylepšili o výztuhy z pásoviny, která se snad pod silami kufru neohne Věříme ti pásovino

Základem této montážní jsou tedy staré dobré trubky obdélníkového tvaru z celkem tenkého plechu.
První vylepšení: Dovnitř této trubky přišla jako výztuha 3mm tlustá pásovina, připevněná k horní straně plechové trubky (viz foto). Sama o sobě je celkem pevná a mohla by nemalým dílem přispět k odolnosti.
Druhé vylepšní: Jako pojistka proti ohybu přišla pod plechové trubky tentokrát 5mm tlustá pásovina. Bohužel jsme ji neměli doma tolik, takže nevede až úplně k zadní části plotny. Zasahuje, tak akorát do půlky plotny, z čeho teda moc nadšen nejsem, ale snaaaaaaaad to vydrží Samotná montáž zabrala pár hodin času, přesnost výroby je, abych tak řekl, mizerná, kdyby to měl hodnotit nějaký kádr, asi by s někým vyrazil dveře Ale vše si tak nějak sedlo a drží.

Díky krásné zimě venku se mi do zkoušení plně zatíženého kufru moc nechce, ale snad to již brzy půjde.
První dojmy z kufru jsou takové, že se kufr na motorce zdá trochu dost veliký (on je teda i mimo motorku dost velkej ). Věřím ale, že nám kapacita vše vynahradí a že bude využívána ke spokojenosti všech. Co ale člověka potěší je vědomí, že konečně máme doma pořádný cestovní enduro Možná, že jsme i první, kdo si dal na Blatku BXE kufr

Doufám, že i letos se podaří uskutečnit nějaký větší výlet na motorkách a budeme moci využít obě naše motorky s oběma kufry. Jen to počasí

Vitus

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Martic (13) napsal 29.01.2013 v 13:45

Jé, už to není to krásné sportovní endurko, jako bývávalo . Snad už tahle konstrukce nosiče vydrží . Je mi ale jasné, že nebude mít lehké bytí, to spíše těžké bití

Barney (39) napsal 26.01.2013 v 13:27

Pěkný kufr, taky po něm pokukuju.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna oleje, seřízení ventilů a dotáhnutí krku řízení

    Ve stejné době jako motard bylo i enduro na servisu. Potřebovalo to jako sůl :-) Takže následovala klasika - olej, filtr a ventily. Do bylo potřeba dotáhnout obě matice v krku řízení. Při přijezdu krátkých nerovností to

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 14870km
  • Výměna řetězu

    Nedávno se nám stala nemilá věc. Při obvyklém krošení s endůrkem se při jednom přeskoku přetrhl řetěz. :-( Jediné štěstí, že se přetlhl v takto malé rychlosti a ne někde na rovince a nic se naštěstí nestalo. (s) Vlast

    Typ: Údržba
    Vloženo: 01.05.2015
    Uskutečněno: 01.05.2015
    Tachometr: 14km
    Komentářů: 2x
  • Spojka a výměna oleje + ventily

    Spojka začala už stávkovat takový způsobem, že se nedalo ani rozjet. Stojím ka křižovatce, dám spojku a jedničku, pustím spojku a nohama se odpichuji :-D Když jsem nabral nějakou rychlost, zatlačil jsem páku spojky na s

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.11.2014
    Uskutečněno: 16.11.2014
    Tachometr: 13152km
    Komentářů: 2x


TOPlist