Po dlouhé diskuzi a rozhodování jsme se s bráchou dohodli, že na endurko kufr koupíme. Rozhodnutí to nebylo úplně snadné, jelikož by mohl být narušen celkový vizuální dojem z už tak krásné motorky. Praktická stránka věci nás ale přesvědčila
Volba kufru také nebyla úplně jednoznačná. Jelikož už jeden kufr na Motardu máme (E340N VISION ), výběr se zúžil na výběr kufrů typu monolock buď od značky Kappa nebo Givi (mají stejné plotny a kufry se dají zaměňovat). Závěrečné rozhodování bylo mezi kufry Kappa K35NT a kufrem Givi E370 TECH . Kappa byla sice cenově výhodnější, byla však menší objemově a především nižší než Givi. Vyšší stavba kufru, větší objem a lepší design nás utvrdily býti věrní značce Givi. Na internetu jsme našli snad tu nejlevnější nabídku: 1737 Kč vč. poštovného ,takže i cenově to bylo dost dobré (heureka.cz nabízela nejlevnější kufr za 1815 bez poštovného)
Se samotnou montáží kufru jsme měli zkušenosti již z Motardu, takže metoda "pokus - omyl" nebyla na programu. Přesto nápady na vylepšování přicházeli až s průběžnou montáží
Cílem bylo, posunout kufr více dozadu, než jak to máme u Motardu. Výhodou je lepší pohodlí spolujezdce a ochrana SPZ a zadního světla, když nějakej blbeček přehodí motorku přes zadní kolo Nevýhodami jsou horší vlastnosti řízení motorky při zatížení, větší opotřebení zadní pneumatiky a větší námaha na rám motorky a na namontované nástavce kvůli větší páce při zatíženém kufru.
První pokus o posunutí kufru více dozadu (ještě tedy na Motardu) dopadl velmi neslavně Nástavce kufru se po doskoku se zatíženým kufrem ohnuly a zasekly se o zadní světlo světlo Ponaučeni z chyb jsme původní nápad trochu vylepšili o výztuhy z pásoviny, která se snad pod silami kufru neohne Věříme ti pásovino
Základem této montážní jsou tedy staré dobré trubky obdélníkového tvaru z celkem tenkého plechu.
První vylepšení: Dovnitř této trubky přišla jako výztuha 3mm tlustá pásovina, připevněná k horní straně plechové trubky (viz foto). Sama o sobě je celkem pevná a mohla by nemalým dílem přispět k odolnosti.
Druhé vylepšní: Jako pojistka proti ohybu přišla pod plechové trubky tentokrát 5mm tlustá pásovina. Bohužel jsme ji neměli doma tolik, takže nevede až úplně k zadní části plotny. Zasahuje, tak akorát do půlky plotny, z čeho teda moc nadšen nejsem, ale snaaaaaaaad to vydrží Samotná montáž zabrala pár hodin času, přesnost výroby je, abych tak řekl, mizerná, kdyby to měl hodnotit nějaký kádr, asi by s někým vyrazil dveře Ale vše si tak nějak sedlo a drží.
Díky krásné zimě venku se mi do zkoušení plně zatíženého kufru moc nechce, ale snad to již brzy půjde.
První dojmy z kufru jsou takové, že se kufr na motorce zdá trochu dost veliký (on je teda i mimo motorku dost velkej ). Věřím ale, že nám kapacita vše vynahradí a že bude využívána ke spokojenosti všech. Co ale člověka potěší je vědomí, že konečně máme doma pořádný cestovní enduro Možná, že jsme i první, kdo si dal na Blatku BXE kufr
Doufám, že i letos se podaří uskutečnit nějaký větší výlet na motorkách a budeme moci využít obě naše motorky s oběma kufry. Jen to počasí
Vitus
Vlastník | 125Marek | |
---|---|---|
Vloženo | 1.12.2012 | |
Aktualizováno | 17.2.2016 | |
Zobrazeno | 5 987x |
Jé, už to není to krásné sportovní endurko, jako bývávalo . Snad už tahle konstrukce nosiče vydrží . Je mi ale jasné, že nebude mít lehké bytí, to spíše těžké bití
Pěkný kufr, taky po něm pokukuju.