První týden v dubnu jsem byl nucen mašinu odstavit u kamaráda v dílně s tím, že motorka ve vyšších rychlostech začala krapet víc vibrovat, a to tak, že i plexi začalo kolem lemu trochu praskat. Podezřívaný byl spojkový koš a tlaky ve válcích. Tlaky se potvrdily, místo 10 to bylo 8, 3, 5 a 5. Záhadou dodnes je, že to jelo úplně normálně. Takže hlava šla dolů a vezla se k Hradci Královému k nějakému echt maníkovi, co asi vážně umí. Nutno podotknout, že hlava byla hotová snad do 2 týdnů, což bylo celkem milé překvapení. Tomu, co hlavu dělal, jen smeknout. Ve finále se hlava srovnala, zabrousily sedla a ventily. Další překvapení čekalo ve víku hlavy - malá vodící lišta nikde. Po rozborce motoru byla rozemletá a nasátá v sítku sacího koše olejovýho čerpadla. Díky její absenci mi rozvoďák částečně ubrousil dva úchyty, na nichž lišta drží. Už jsem se viděl, že budu muset shánět nové víko, ale naštěstí po objednání nové lišty z parts depotu (spolu s novým rozvoďákem, dvěma vodícíma lištama, napínákem rozvoďáku a dvěma O kroužky) i na těch ubroušenených úchytech drží celkem pevně. Pro jistotu se ale ještě zakápla dvousložkovým vysokopevnostním lepidlem od Pattexu. Téměř kompletní těsnění na celý motor mi poskytl za drobnou úplatu kamarád, který má snad všechno (Stevee, danke chon). Mezitím, co se čekalo na hlavu, se kuchnul zbytek motoru. Už jsem si myslel, že mě nic nepřekvapí. Když jsem si četl zprávu, ať se na něco přijedu podívat, tušil jsem, že mě asi nečeká žádná zlatá cihla v motoru a písty z platiny. Ve válcích vrypy, písty, kde se dotýkaly válce, se musely lehce na hranách zabrousit a rovnou se i vyčistily. O ojničních šálách a šálách klikovky bych radši ani nemluvil - místy vydřené. Původní domněnku, že motor, jenž má natočených 47 tisíc, buď někdo brutálně zanedbával, nebo že jej tak dvakrát stočil, po rozborce nahradil jiný fakt, a to že inteligent, jistojistě kutil domácí, který motor rozebíral a následně skládal, zalepil silikonem i odtokové kanálky na klice.
No, a když byla žába rozebraná, tak se udělalo ložisko v krku, u něhož jsem měl podezření, že mělo vakl (nakonec OK), ložiska v kolech a komplet vidle, aj s futrama. Vidle se snad ani rozebírat neměly, páč že jsou kopnuté, a moc dobře nepracují, mě moc nepotěšilo. Když se motor vyčistil a všechno poskládalo, seřídily se ventily, karburátory, znovu udělala synchonizace a pro klid v duši se přeměřily tlaky, které byly všude 1O, což je oproti původním 8, 3, 5 a 5
jiné kafe. Celá tahle sranda mě i s prací, materiálem a novým olejem vyšla na 27 ticíc, a to mě bude, až finance dovolí, bude stát odhadem dalších 40, neb se budou muset vyhonovat válce, vyměnit šály, znovu přetěsnit motor, když bude
kuchnutej, koupit nové olejové čerpadlo, koupit nové kluzáky (zlaté za 12.700 Kč) do vidlí i s futrama a bůhví, co ještě.
Ale co, sedma už u mě zůstane.
-
a je venku
-
-
hlava, než se vezla na srovnání
-
vlevo dva černé kousky, co zbyly z vodící lišty
-
rozborka
-
evidentně už jednou půlený
-
-
-
nějaký kutil byl líný dát pár korun za těsnění
-
šály taky na výměnu
-
-
načaté olejové čerpadlo
-
ojniční šály na výměnu
-
rýhy ve válcích překvapením
-
zbytek vodící lišty rozvoďáku v sítku sacího koše olejového
-
zbytek malé vodicí lišty rozvoďáku z víka hlavy
Ty kravo, to je na knizni vydani
Veký nadšenec. Ať se práce daří.