část druhá a poslední , první zde
6 den, čtvrtek 16.7.2015
Ráno se loučíme s Naudersem a panem domácím, nasazujeme kufry a platíme 342 Euro, to je 21,4 Euro na osobu a noc. Přes Reschenpass, Stelvio a Bormio stoupáme na Passo di Gávia, 2652 m.n.m. Příroda je tu drsná, ale krásná. Silnice nic moc, ale malý provoz. Nahoře v chatě si prohlížíme velice zajímavé historické fotografie z Giro di Italia. Před cyklisty tu jezdila sněžná fréza, tolik sněhu tu tenkrát bylo. Vaříme oběd a jedeme dolů. Místy jsou silnice tak úzké, že se protijedoucí auta nevyhnou a musejí couvat. Pokračujeme na Passo Tonale, 1884 m.n.m. A pak už směr Dolomity – Trento. Ještě nás čeká Passo San Pellegrino, 1918 m.n.m. a po něm přijíždíme do vesničky Falcade. Včera večer jsem zde přes Booking našel ubytování za 23 Euro na osobu i se snídaní. Na apartmánu jsme v 19 hodin, vaříme, plánujeme další dny a už objednávám pokoj na další den v Arabbě.
ujeto 308km, spotřeba 4,4 l/100km.
7 den, pátek 17.7.2015
Ráno po snídani se loučíme s Martinem, musí do práce a tak pokračujeme ve třech. Čekají nás Dolomitské průsmyky. Jako první Passo Duran, 1601 m.n.m., následuje Passo Staulanza, 1773 m.n.m. a za ním vaříme oběd. Po jídle nás čeká Falzarego, 2105 m.n.m. a pak samozřejmě hned vedle Passo Valparola, 2192 m.n.m., zastavujeme u vojenské pevnosti, kde to vše střeží voják v historické uniformě. Poprvé vidíme cyklistu jak tlačí. No jo, je to Čech a na dresu má Česká Spořitelna. Dál padáme dolů do Corvary, kde si dáváme zmrzlinu a děláme nákup. Pokračujeme na Passo Gardena, 2136 m.n.m. a trochu se kazí počasí. Ale do cíle to máme už jen 40km. Beru nenáviděný nepromok a pokračuji na Passo Sella, 2240 m.n.m. Obloha je už černá. Poslední vrchol je Passo Pordoi, 2239 m.n.m. a tak už prší fest. Naštěstí jen sjedeme dolů do Arabby a jsme na pokoji. 27 Euro na osobu se snídaní.
ujeto 155km, spotřeba 4,7 l/100km.
8 den, sobota 18.7.2015
Ráno se nám otevírá úžasný pohled přímo z postele. Passo Pordoi máme jak na dlani. Po bohaté snídani jedeme na Passo di Campolongo, 1875 m.n.m. a fotíme z vrchu Corvaru. Otáčíme se zpět do Arraby a hurá na Pordoi. Je super počasí a tak parkujeme motorky a jedeme lanovkou Sass Pordoi do výšky 2950 m.n.m., výhledy jsou úžasné. Cena 17 Euro. Po cca hodince sjíždíme dolů a frrr do Canazei. Tam odbočíme na Passo Fedaia, 2057 m.n.m. Za přehradou vaříme oběd a já si chci nabít fotoaparát. Ouha, můj Nikon nezkousnul napětí z motorky a výsledkem je spálená základní deska. Oprava za 2.500 Kč. Další fotky už dělám jen pomocí mobilu, bohužel. A to nás čeká nádherné Passo Giau, 2236 m.n.m. Pokračujeme přes Cortinu, kolem jezera Misurina a šup do Rakouska. V Obertilliachu u večeře v apartmánu plánujeme další den. 25 Euro na osobu.
ujeto 162km, spotřeba 4,5 l/100km.
9 den, neděle 19.7.2015
Po snídani se loučíme s Táborákem, je to podnikatel a zákazníci nečekají. Nu což, pokračujeme ve dvou. Do Itálie se vracíme přes Plocken Pass, 1357 m.n.m. Tam do mě v nepřehledné zatáčce vrazí Ital se svou Aprílií. Naštěstí jsem odhadl situaci a před nárazem jsem už stál a pevně se držel. Škrtl si o kufr, ale to ho tak rozhodilo, že se ještě otřel o autobus a nakonec i o skálu. Nepříjemná situace, ale naštěstí první a poslední na dovolené 2015. Mám na kufru trochu jeho barvy. Po výjezdu na Monte Zoncolan, 1750 m.n.m. jsme pochopili, proč se říká tomuto kopci zabiják cyklistů. Fakt pruďák. Frčíme směr Slovinsko a koupeme se v jezeru Lago del Predil. Kameny na břehu jsou strašně ostré. Ve Slovinsku platíme 5E za výjezd k Mangartu. Kdysi jsem byl na vrcholu, teď mě stačili krásné výhledy. Pod Vršičem, 1611 m.n.m., zkouší Pražák vlézt do řeky Soči. Je jak led a vydrží tam asi tři minuty. Asi 5km východně od Kranjske Gori, ve městečku Gozd Martuljek máme předem objednaný apartmán za 21 Euro na osobu.
ujeto 251km, spotřeba 4,6 l/100km.
10 den, pondělí 20.7.2015
Přes Wurzenpass, 1073 m.n.m. se dostáváme do Rakouska a míříme na zážitkovou Nockalmstrasse, 2042 m.n.m. Cena 10E. Na cestě k vršku si u jednoho jezera vaříme oběd a děláme malou procházku. Celá Nockalstrasse má asi 35km, kvalitní asfalt a zatáčky všeho druhu. Pomalé, rychlé, vracečky, nahoru a dolů. Paráda. Po téhle cestě se není čemu divit, že průsmyk Sölkpass, 1788 m.n.m, nás trošku zklamal. Ale nahoře bylo trochu zamračeno, tak to taky udělalo své. V Liezenu děláme poslední nákup v Rakousku, nějaké ty dárky domů. Ve Spital am Pyhrn nás už čeká paní domácí. Večer ještě jdeme na tradiční zmrzlinu a trochu omrknou město. Apartmán máme za 32 Euro na osobu. Nejdražší za dovolenou.
ujeto 259km, spotřeba 4,3 l/100km.
11 den, poslední, úterý 21.7.2015
Vstáváme v 8 hodin, dobrá snídaně, sprcha a balíme domů. Asi po 50 kilometrech mizí hory a je to jen rovina. Až se objeví naše Šumava, je to přeci jen veselejší. Ve Freistadtu zatáčíme vpravo na Weitru. Moc pěkná, zvlněná, široká a rychlá silnice. V Nové Bystřici si dáváme poslední společnou zmrzlinu a loučím se s Pražákem. Pak se oba rozjíždíme k domovům.
ujeto 428km, spotřeba 4,4 l/100km.
Dovolená 2015 byla moc pěkná a jistě ne poslední v této partě. Už se plánuje Korsika Tour 2016. O tom, ale zase někdy příště.
Ujeto celkem 3117km, spotřeba 4,4 l/100km.
Vlastník | Radek_S | |
---|---|---|
Vloženo | 5.5.2012 | |
Aktualizováno | 28.7.2016 | |
Zobrazeno | 8 069x |
Nádhera
Vážně moc pěkný . Od začátku vlákna, kdy jsi se snažil najít parťáky až po krásně napsané vzpomínky z dovolené, která i podle fotek dokazuje, že nic není nemožné . Jj, takhle se mít a užít si to naplno je vážně bájo .
A ta spotřeba je taky dost dobrá .
Pěkný, moc pěkný...