PROFIL MOTORKY

Honda XR 400 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sally06
Vloženo 26.2.2012
Aktualizováno 7.3.2013
Zobrazeno 6 591x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 25.03.2012, Uskutečněno: 25.03.2012, Zhlédnuto: 11x


Tak, jak jsem slíbil, tak sem napíšu něco o páteční a dnešní nedělní vyjížďce. V pátek mě provedl kámoš, který jezdí TE 450 ve svém rajónu. Bylo to spíše seznámení s jeho terénem na neděli. Dojel jsem k němu s defektem předního kola, ale 2 hodinky v jeho rajónu jsem odjel i stímhle problémem. V 10 večer jsem to spravil a byl nachystaný na neděli. Dneska nás jelo konečně více a za dnešek zvítězila motka TXT 300, EXC 200 byl nováček v enduru. Taky to tak vypadalo a vyjel fakt hodně což jsem ani nečekal, ale naopak to také nejvíce rozbil. Plasty praskaly snad na každém výjezdu... Jednu dobu TE 450 stávkovalo a nechtělo chytnout. Doteďka nevíme čím to bylo. Asik hodinu jsme to startovali, zkoušeli všichni 4 a nic. Po roztlačení jela... EXC 200 jsem si pučil do pár výjezdů a je to opravdu kolo s motorem. Zalíbilo se mi to tak, že možná má první ostrá bude 2T!!! XR je opravdu oproti tomuhle upe jinde! Jezdec na EXC 200 říkal, že kdyby měl zvedat a startovat XR, tak by končil po dvou výjezdech a prostě by to nedal. Už jsem pochopil proč každé kupuje ostrou místo DR, XR, DR-Z apod...
Něco ke srovnání. Zjistil jsem, jak se musí na dlouhé táhlé výjezdy. Teda když máte neomezenou délku rozjezdu... Stačí roztočit 3jáka a letí to, jak hovadu v poho nahoru, ale je fakt, že už jsem měl smrt o očích když letíte kolem 50 km/h do krpálu, který je skoro kolmý. Tohle jsem zažil poprvé na DR a byl to mazec!!! Myslim, že můžu udělat zhodnocení. Jelikož jsem blbec, tak jsem tam měl blinkry, které jsem orval. Měl/mám tam origo masku a budíky a ty dneska taky dostali popi...!!! Ale sundávat je nebudu, ani masku. Lépe svítí. Jezdim i po cestě! SPZ bude upevněno, jestli vůbec teda. Tak přímo na blatník pod světlo! Páteční vyjížďku mi nešel polovinu jízdy tacho, takže spotřeba bude strašná na napočítané km (neujel jsem ani 100km). Spotřebu sem dopíšu po nadcházejícím víkendu po třídenním masakru!

Zhodnocení:

DR
- hodně dobře startovalo (kdykoli za jakýchkoli podmínek a lehčeji) (je to jen o nastavením motorky)
- tupější nástup výkonu, menší spodek (o malinko, dost srovnatelné), vrch silnější
- zadní brzda (skoro ní nebrdím) srovnatelná/stejná, přední tupější
- přepáčko, centrál horší, předek na dojem tužší (USD vidlice) (je to jen o nastavení motorky)
- sedla hodně velké křeslo! širší a měkčí.
- stupačky, řidítka (výška, vzdálenost atd.) na vše jsem si zvykl vyhovovalo (origo stupačky, řidítka Renthal)
- výška dobrá, (Jen o nastavení motorky), těžiště nižší
- spotřeba parádní!!! Kolem 4.5l (v terénu)
- 6 kvaltů, převod 13 - 48. (stejně jsem na rovinkách nestačil)

XR

- starty dobré/horší, studená v pohodě (ale musí se přidat volnoběh, jak se všude píše=pomáhá to)
- ochuzovač, + pro starty po položení. Bez ručního dekompresoru a bez ochuzovača, bych hned prodával!!! Mít aspoň jedno!!! Ochuzovač faká (pomáhá) na 90%
- spodek neuvěřitelný (udusit ve výjezdu nejde!!!), výkon trošičku větší, Celkově je to větší traktor když se jedná o otáčky od nuly do středního pásma, vrch slabší
- zadní brzda srovnatelná/stejná, přední ostřejší (o malinko, na dojem)
- přepáčko, centrál výborný, tlumiče lepší ( lepší tlumení a snad i lehčí=jde lépe na zadní)
- sedlo o poznání dost tvrdší a uzší
- stupačky origo (vyhovují), řidítka (Renthal, stejné) vyvýšené. Vše mi sedí.
- výška horší (vyšší, jak EXC 200), (jen o nastavení motorky), těžiště vyšší (lépe se v krkolomném terénu obrací obouma rukama), na pocit jakoby lehčí
- spotřeba horší! cca 5.5l (v terénu) (jsem student a dost jsem to poznal a sere mě to) - možná jen dojem a nebo cena benzínu a nebo to, že mám najeto už teďka to co jsem najezdil cca na DR minulou sezónu.
- 5 kvaltů, (6tka chybí jen na přejezdy, ale stejně bych nestačil, převod 14 - 50)

závěr:
Pořizovací ceny jsou rozdílné o cca 20.000,- samozřejmě XR jsou také mladší. Jako mínus vidim, že si ho kupují lidé co z něho přesedávají na ostré a XR jsou dost držené pod krkem u takových lidí. Na začátek endura jsou vyhovující obě. Jde o postavu člověka (výšku), finance (student_X_pracující). Můj názor je, že kupovat prostě od kusu. Dobrý kus DR nebo XR je dost jedno. Pokud člověk začíná, tak si zvykne na to co si koupí. Ale studentovi, který nestíhá při škole brigádu doporučuji DR! Když nežije student ze dvou výplat z velkých prázdnin a vydělá si alespoň 2.000,- měsíčně, doporučoval bych klidně XR. Otázka je jak moc bude jezdit. Jestli vůbec při škole bude stíhat jezdit atd... Pro pravujícího člověka i třeba vyšší věkové kategorie XR, ale jen s ručním dekompresorem!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • mini GO

    Takže v tuto chvíli máme zasebou 1010 km. V 990km udělán olej + filtr. Olej nebyl nijak extra škaredej a myslim, že, jak někdo mění po 1500km, tak tomu neuškodí, ale jelikož to má předepsáno 1000km, tak jsem to udělal pr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 14.06.2012
    Uskutečněno: 14.06.2012
    Tachometr: 1010km
  • Po víkendovce!

    Tak mám další poznatky, ale myslim, že už snad poslední. XR už mě totiž nemá čím překvapit si myslím. Opět se budu opakovat, ale je to brutální traktor. S převodem co mám jsem nestíhal ostrým jen na přejezdech, ale to ni

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 02.04.2012
    Uskutečněno: 02.04.2012
    Komentářů: 1x
  • TEST

    Takže můj srovnávací test kolem komína proběhl 18. 3. 2012 kdy jsem si doslova pouze kolem komína pojezdil všechny, ale úplně všechny výjezdy a moje specialitky co jsem jezdil na DRku. Vyjel jsem ještě z podblatníčkem, n

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 21.03.2012
    Uskutečněno: 21.03.2012
    Tachometr: 163km


TOPlist