Elektrický skútr 48V (4x akumulátor 12V pod sedadlem) 1,5kW motor v zadním kole. Přední brzda kotoučová, zadní bubnová.
První dojmy - Snadná ovladatelnost, opravdu tichá
Recenze
Elektrický skútr pro hóódně trpělivého řidiče.
Nicméně svůj účel (levné dojíždění do práce) plní.
Maximálně ujetá vzdálenost (zajeté baterie) cca 69km (69km tam ->nabíjení 13h ->69 km zpět a opět nabíjení 13h) při velmi šetrném způsobu jízdy: prům.rychlost 20km/h, terén bez prudkých kopců (JM),teplota kolem 20°C .
Vlastnosti:
Tachometr přeměřuje (ukazuje víc) v rozsahu +7 až +10 km/h (měřeno GPSkou a radarem, odchylka se zvyšuje s rychlostí).
Spotřeba elektrické energie se při běžném ježdění pohybuje okolo 22hal na 1km (22Kč/100km, při tarifu ČEZ 4,50-/kWh).
Běžné kopečky se ale dají dobře brzdit rekuperací (brždění elektromotorem).
Skútr je velice jednoduché konstrukce, v podstatě baterie->řídící jednotka->elektromotor.
Provozní závady (cca 3 roky provozu) :
Přední brzda od výroby slabší kvality, v záruce 2x opravovaná.
Oprava zámku zamykání řídítek (záruka)
Vadná jedna baterie (záruka)
Prasklá duše zadního kola - vyměněná
Po položení výměna zrcátka a pravé páčky brzdy (2011)
Moje úpravy proti sériovce:
Příplatkový řetěz v podlaze
Ledky do všech světel a blinkrů
Tempomat
Rekuperace při brždění
Kufr Givi
Lepší nabíječka
Tak skútřík je v bezvadném stavu a nachystán k prodeji . K vidění po domluvě ve Slavkově u Brna.
Pro případné zájemce: skútr budu brzy prodávat (koncem listopadu-kupuji dospělou moto), ale chci jej ještě před prodejem dát do bezvadného stavu (rozdělat a zkontrolovat, dotáhnout všechny spoje, vyčistit a nastavit brzdy...).
Původní kapacita akumulátorů byla dle měřáku 2,2kWh, po třech letech ježdění mají AKU kapacitu 1,7kWh. Při nabíjení se odběr pohybuje okolo 300VA, ale mám od Akumota zakoupený lepší (rychlejší) typ nabíječky.
Zajimave...
Mam par dotazu:
- Jaka je kapacita akumulatoru?
- Kolik zere nabijecka, kdyz nabiji?