Shrnutí 3.sezóny, kterou jsem zatím ukončil preventivně ( ložiska spojky )
EDIT : Ložiska po výměně, najíždím další km
Za tento rok najeto na PCX 20 tisíc kilometrů a tak jako předešlé roky, nikdy mě nikdy nenechala a na tachometru se mi objevila i číslice 50000 KM .
EDIT : Tak jsem to měl zaklepat, 50 km od domova v 50 km/h zablokováno zadní kolo a zůstal jsem nepojizdný - tipoval jsem to na vysypané ložisko zadního kola, ale po sundání krytu variátoru bylo jasno - prasknul řemen a seknul spojku - jak je řemen ohlodaný mluví za vše Na řemen jsem najel 20.000 km a už jsem měl měnit, je to hodně km. Nový už je objednaný, ale z Itálie. Nevyšlo to o týden, každopádně jsem dal starý jako rezervní a jezdím zatím dál Takže toto neberu jako závadu nebo poruchu.
Během roku pouze standartní údržba - výměna oleje, kterou už ani neuvádím do deníku a pneu na obou kolech.
Na laděném výfuku IXIL dual hyperlow 1986 pouze prasknul jeden DB killer, který byl v rámci záruky vyměněn za nový.
Začala hučet spojka - častý a jediný problém u PCX, který se některým majitelům projevil už při ujetí 8.000 km. Majitelům v rámci záruky po projevení problému vyměněno, kdo má po záruce, je možnosti koupi nové spojky ( vysoká cena ) nebo vyměnit obě ložiska samo-domo.
- kuličkové ložisko NTN 6902, pokud někoho čeká výměna, doporučuji místo původního krytého z jedné strany koupit komplet zakrytované samomazací
(dostupnost všude, cena byla 160 Kč )
- jehličkové ložisko HKS 20x29x18 PX1/L118 - jedná se o atyp ( výkresové ložisko), je nutné objednat přímo z Hondy, příp. z Parts Depot - cena 370 Kč.
Vhodné je taky vyměnit dva gumové O-kroužky a dvě gufera G 142K139
a G 202K139. Vše je krásně rozkreslené na stránkách PartsDepot. Výměnu zvládne s trochou praxe a základním vybavením každý.
Další díly, které se vymění :
- svíčka NGK CPR7EA-9 ( cca 200 kč )
- vzduchový filtr ( cca 250 kč )
klasicky olej Castrol 10W40 4T power ( cca 220 kč )
- převodový olej s grafitem ( 0,2 deci ) ( cca 100 kč )
-řemen variátoru Malossi 816x10x22-30° ( 1450 kč )
- válečky variátoru Malossi 10.5 g ( cca 450 kč )
-kontrola/seřízení ventilů ( nutnost vlastnit ventilové měrky - investice cca 100 kč )
Na PCX se i po 50.000 km neprojevuje ztráta výkonu a motor šlape jako švýcarský hodinky. Neměl jsem žádnou nehodu, ale už schytalo pár škrábanců, jelikož se využívá jak na výlety, tak pro čistě účelné přesuny po městě, do školy, do práce.
Spotřeba oleje žádná, spotřeba paliva na průměrné úrovni 2.3L/100 km, což je nadčasové. Baterie, brzdové destičky, zárovky a ostatní - vše původní, není potřeba měnit - nic se nekazí. Snad sezóna potrvá co nejdéle a ta další začne co nejdřív !
Vlastník | sedli01 | |
---|---|---|
Vloženo | 27.10.2011 | |
Aktualizováno | 10.1.2016 | |
Zobrazeno | 17 410x |
Ahoj, je to v textu - obě ložiska, které ve spojce jsou, viz...
- kuličkové ložisko NTN 6902, pokud někoho čeká výměna, doporučuji místo původního krytého z jedné strany koupit komplet zakrytované samomazací
(dostupnost všude, cena byla 160 Kč )
- jehličkové ložisko HKS 20x29x18 PX1/L118 - jedná se o atyp ( výkresové ložisko), je nutné objednat přímo z Hondy, příp. z Parts Depot - cena 370 Kč.
Ahoj super. Prosím nemel by jsi čísla ložisek spojky. Čeká me vymena a nevim jak to vyměnit. Diky prosím kdyz tak na email Drevak75@gmail.com
To je mazec nalítat 20tis za sezónu. To na tom skůtru i spíš ne? Každopádně přeju hodně dalších najetých kilometrů bez nehod, Honda to vydrží.