PROFIL MOTORKY

Honda CBF 125 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník houslicky1
Vloženo 15.6.2011
Aktualizováno 25.7.2016
Zobrazeno 2 477x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Kdo je statisticky horší řidič? Motorkář či řidič auta?

Vloženo: 06.06.2013, Uskutečněno: 06.06.2013, Zhlédnuto: 21x


Následné informace jsou pouze statistické. V roce 2012 zavinili řidiči osobních automobilů smrt 470 osob, když do statistiky nezapočítám řidiče dodávek a ostatních vozidel, na která se vztahuje řidičák skupiny B. Ve stejném roce zavinili motorkáři smrt celkem 46 osob, zpravidla zabili sami sebe vlastní chybou. Do statistiky jsem nezapočítal 5 mrtvých vinou řidičů malých skútrů. To máme 10,22x více usmrcených vinou řidičů aut.

Můžeme namítnout, že motorek je u nás mnohem méně, než automobilů. Je to pravda. Ke dni 30. 6. 2012 bylo v ČR zaregistrovaných 4 638 372 automobilů, kdežto ke stejnému dni bylo v evidenci jen 959 724 motocyklů. Kolik jezdí vozidel ve skutečnosti se nedá zjistit, leckdo nejezdí vůbec a někdo zase jezdí bez registrace a papírů. Vycházejme jen ze statistiky. Tak to máme 4,83x více aut než motocyklů. Tím pádem nám zatím vychází v absolutních číslech, že řidiči automobilů vzhledem ke svému počtu pořád usmrcují 2,12x více lidí, než motorkáři, kdyby byli ve stejném počtu.

Opět musíme namítnout, že na motorce se přece nejezdí celoročně. Ano, ale já sám jezdím cca od února do listopadu a znám skalní motorkáře, kteří jezdí celoročně. Ovšem abychom udělali ve výpočtu velkou rezervu ve prospěch automobilů, tak budeme počítat, že se na motorce obvykle jezdí 6 měsíců v roce, což je polovina roku. Konečně přicházíme k závěru, který nijak nelichotí řidičům osobních automobilů. Ti podle střízlivého výpočtu, s velkou rezervou v jejich prospěch, statisticky usmrcují na silnicích i tak 1,06x více lidí, než usmrcují motorkáři. Ještě méně je pro ně lichotivý fakt, že jim v tom čísle žel nebrání ani bezpečnostní prvky, které motocykl narozdíl od auta postrádá. Mám na mysli čtyři kola na dvou nápravách, plechy, plasty, deformační zóny, bezpečnostní pásy a airbagy.

Tenhle spisek dám přečíst každému, pro koho jsou motorkáři agresivní a nebezpeční bezmozci. Ano, někteří opravdu jsou, ale řidiči aut před nimi vedou i přes velmi výrazně vyšší bezpečnost aut a přes rezervu ve výpočtu. Ono je někdy lepší opustit mediální klišé a sáhnout ke skutečným číslům.

Zdroje:
http://www.autosap.cz/sfiles/a1-9.htm
http://www.policie.c...x?q=Y2hudW09Mg%3d%3d

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Má první moto-dovolená na dváce

    Mám za sebou první dovolenou na motorce v zahraničí, kdy jsem se v půlce srpna vrátil po pěti dnech pobytu na Slovensku! Posledně jsem byl na Slovensku, když jsme ještě byli ČSSR, takže to chtělo dohnat. Dovolená předčil

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 08.09.2013
    Uskutečněno: 13.08.2013
  • Rychlý a neviditelný motorkář

    Občas auto na vedlejší nedá přednost motorkáři na hlavní a ten chudák se pak o něj rozstřelí. Vynoří se poté diskuze, jak jsou ti motorkáři rychlí a neviditelní. Možná ano, ale věc je výrazně složitější. Statistiky ukazu

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 28.07.2013
    Uskutečněno: 28.07.2013
    Komentářů: 1x
  • 3 zlatá pravidla

    Jsou 3 zlatá motorkářská pravidla, se kterými se dá hodně dlouho přežít. Všechny ostatní zásady se od nich už odvozují: 1. Žádná silnice není hlavní. 2. Kam nevidím, tam nejedu. 3. V moto-obleku i do sámošky.

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 28.07.2013
    Uskutečněno: 28.07.2013


TOPlist