Honda XL 1000V Varadero (2009)

Vlastník jawasy
Vloženo 12.2.2011
Aktualizováno 13.2.2011

Vloženo: 17.10.2019, Uskutečněno: 26.07.2019, Stav tachometru: 50000 km, Zhlédnuto: 29x

Nadešel čas k bilancování letošní dovolené. Naplánoval jsem ji do Rumunska,i když všechna navštívená místa už znám z minulých cest. Já ano, ale ostatní účastníci jeli tuhle trasu poprvé.
Překročením hranic se Slovenskem na Makově vše začalo. Cestou do Bytči kde se k nám přidal poslední účastník Jenda,dále směrem Levoča do autokempu.Po prohlídce místních chatek jsme se rozhodli nakonec postavit stany. Následovala večeře v místní restauraci a nějaké to pivko.
Druhý den jsme to stočili na Maďarsko a hraniční přechod HU/RO Satu Mare směr Spanta - veselý hřbitov. Počasí nám trochu nepřálo a tak se střídaly dešťové přeháňky s občasným polojasnem. Za deště přijíždíme do Sapanty a v plánovaném kempu plno. Nakonec jsme sehnali ubytko v pensionu a byli rádi že to tak dopadlo.Celou noc pršelo.Druhý den následuje prohlídka hřbitova a cesta do slovenské vesničky GREMELČIČKA. Na mapách ji najdete pod názvem Fagetu - Salaj. Zde jsem měl domluven nocleh na motoranči U PYTLÁKA. Ranč provozuje Laďa Říha a Renča Celetková - super lidičky.Dřevěné chatky se soc.zařízením a hned vedle hospůdka s jídlem a točeným kozlem .Zase nám to vyšlo.I když s menším zakufrováním jsme dorazili na toto místo a vzápětí začala šílená bouřka.Ráno po snídani se loučíme a míříme směr Salina Turda. Známý vytěžený solný důl který je dnes turistickou atrakcí Rumunska.Na parkovišti Jenda potkává své známé na motorkách. kteří už mají prohlídku a sebou. My po prohlídce sháníme ubytko. Po delších peripetiích a Jendových řečech ve smyslu že se měl raděj přidat ke svým kámošům,nakonec seženeme nocleh v soukromí necelý kilometr. od dolu.WiFi, kuchyňka,soc.zař. a dva pokoje - super
Další den je v plánu kousek Transalpiny s ubytováním v kempu Camping Obâr?ia Lotrului. Užíváme si krásné přírody kolem a jedeme na pohodičku. Jenda to ale po chvíli nevydrží a zabere za heft a mizí. V zatáčkách předjíždí nesmyslně kolony aut. Nakonec je to jeho volba! My nejsme na závodech a tak po nějakém čase dojíždíme do kempu kde si bereme dvě dřevěné chatky.Jenda nikde! Jdeme na oběd do restaurace kde si dáváme pstruha s nějakou asi kukuřičnou kaší - nebylo to špatné.Překvapením však bylo když nám kuchařka donesla na talířku něco smaženého v trojobalu. Při pohledu na to mi bylo jasné vocogou Byla to žabí stehýnka.Já je už kdysi dávno jedl a tak jsem pozoroval reakce kámošů. První zareagoval Karel: To jsem ještě nežral!" a pustil se do toho.Nakonec na talíři zbyly jen tenké kostičky. Jen Zdenda říkal že ho to nějak neoslovilo a že raděj zůstane u klasiky - řízku Večer do kempu přijíždějí dva motorkáři od Vsetína.Dáváme se do řeči a při slivovičce si sdělujeme své zážitky.Je až neuvěřitelné kudy tihle borci-kamioňáci na motorkách už projeli.Zvláště jeden na TDMce a silničních gumách Na mobil mi přišla zpráva od Jendu,že se přidal ke svým. A jedou na Sv.Helenu.No trhl se sám a po pravdě řečeno ani jednomu z nás moc k srdci nepřirostl a možná to tak bylo jen dobře.
Ráno kafíčko,snídaně,balíme a našim z dalších cílů je projet zbytek Alpiny a přes NOVACI se dostat kolem přehrady Lacul Vidraru od jihu na Trans Fagaš kde bychom chtěli přenocovat jen tak na divoko.Plán je věc jedna a skutečnost věc druhá.Za krásného slunečného počasí si užíváme zbytek DN67C. Kluci fotí natáčejí.Já tuhle trasu znám a tak trochu svižně projíždím zatáčky a užívám si to.Zastávka na hrázi jezera,nezbytné záběry a odjezd na Fagarasan. Zdendovi se poštěstilo vidět i medvěda a jen škoda že mu přestala fungovat kamera, mohl se chlubit doma vnoučatům
Do horského sedla po DN7C od jihu to podle mě není tak záživné jak od severu,ale bylo docela příjemné počasí. To už se ale nedá říci po projetí 800m dlouhým tunelem na severní stranu.Mlha a sychravo jako na podzim,lidí jako na Matějské a tak po kratší zastávce sjíždíme dolů a nadějí že bychom si to dali druhý den.Nakonec to nedopadlo. Přijíždíme až do městečka Cartisoara,kde bereme ubytko v soukromí. Večer následuje porada kam další den dál.Je rozhodnuto. Následující den přesun do Maďarka do kempu s termálními bazény.
Ráno se rozloučíme s paní domácí a naše cesta vede na hraniční přechod RO/HU u vesnice Urziceni - Válaj. Nabíráme směr Nyírbátor. Zde v kempu trávíme dva dny nicneděláním a relaxací našich,(přiznejme si to pánové otevřeně) stárnoucích tělesných schránek
Následně naše cesta vede kouskem Maďarska na Slovensko do Zuberce kde jsem si myslel že bychom mohli přenocovat a v neděli na pohodu dorazit domů. Cestou se odděluje Robert. Točí to na město Levice za svými příbuznými.My v dešti a po neúspěchu s ubytováním v Zuberci to táhneme až domů.
Poslední zastávka v Moravské Třebové u čerpací stanice OMW kde se loučím se Zdendou a Karlem. Domů dojíždím kolem půl deváté večer.
Najeli jsme cca 2800 km - Jedna menší nehoda (do Zdendu vrazil náklaďák na kruhovém objezdu) - jeden rozbitý mobil (bohužel můj )
Závěrem bych mohl říci že se náš výlet zdařil,i když v plánu toho bylo víc než jsme stihli navštívit.Dovolená je však od toho aby si člověk užil,vyčistil hlavu a především se nestresoval tím že něco nestihl.Doufám že kluci byli taky spokojeni a že třeba někdy příště zase společně někam vypadneme!!!