Jak jsem již psal, budu dělat deník poctivě se všemi tunningy i poruchami.
Je tomu přesně měsíc, co Blatka začala zlobit. Občas se vypla, občas nechtěla nastartovat, občas se dusila...
Mrkli jsme na karbec, jestli není špinvav, či jestli nemá jinou závadu. Vše bylo čisté, ale přesto motorka zlobila. Hodili jsme ji opravářovi, jestli není problém někde jinde. Bohužel na nic nepřišel. Motorka, jako na potvoru, mu zrovna fungovala. Murphyho zákony platí... Každopádně jsme věděli, že karbecem to není, lebo svíčka musela býti skleplá na cca 0,3mm, aby to chytlo.
No tak jsem zavolal Pavlovi Blatovi, jestli neví, čím by to mohlo být. Další den ráno mi zavolal pan Robert Kubeš, hlavní mechanik v Blatě, a nadiktoval mi všechny hodnoty odporů celého zápalka. Po přeměření jsme zjistili, že odešla budící cívka na statoru.
Celé zápalko jsme tedy poslali do Blanska, kde mu udělali repas, a obratem ho poslali zpět. Během opravy zápalka jsme si nechali vyměnit i olej s filtrem, protože přeci jen olej už byl přes půl roku starý.
Blatka už zase jezdí, ale přeci jen mě celkem zaskočila tato porucha. Např. u Babety mám díru v krytu zapalování, teče do něj voda, občas i nějaké bláto se tam dostane. A Babetta jezdí furt. U Blaty, kde je zápalko hermeticky uzavřené a dojde k takovéto poruše. Kamarád elektřikář si to sám nějak nedokáže vysvětlit.
Každopádně bych rdá poděkoval Blatě za okamžitou reakci a pomoc při řešení problému!
Fotky jsem bohužel zapomněl udělat...
Vlastník | 125Marek | |
---|---|---|
Vloženo | 23.12.2010 | |
Aktualizováno | 24.2.2013 | |
Zobrazeno | 12 514x |
Škoda že není nějaká ta fotka z útrob . Taky se divím, že byla závada takhle hluboko. Popravdě, nejprve mě napadlo, jestli nejde jen o nějaký "neškodný" zoxidovaný konektor... Po těch zimních radovánkách bych se ani nedivil . Tak hlavně že je problém vyřešen.