journeyman_brezen



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/559 (1964)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník S.M-A-RT
Vloženo 25.10.2010
Aktualizováno 13.4.2012
Zobrazeno 6 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 56 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Motorka otce, dost na ní pracoval a myslím, že výsledek se povedl :)

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Recenze

Dost dlouho stála v garáži bez povšimnutí, jednou ale bylo potřeba garáž vyklidit aby se tam vešla oktávka, což byl relativně problém. Takže panelka musela ven, prodávat ani dávat jí do šrotu se nikomu nechtělo, protože i když byla zrezlá tak jezdila. Proto se otec se strýcem rozhodli zrenovovat své stroje :) (strýc má 350 - dvouvál).

PS: Rokem si nejsem jistý, tak jsem ho střelil od boku :)

Musím říct, že renovace trvala opravdu dlouho, všechno se rozebralo do posledního šroubku a protože otec chtěl vše originální, tak shánění dílů trvalo pekelně dlouho. Jenom zásuvky pro připojení páva máme troje a až ty poslední byly ideální. (První byly prasklý a druhý nepasovali). Karburátorů máme taky požehnaně (prostě origo je origo). Plechy se nechali lakovat do původního odstínu, zlaté linky se dělali ručně speciální barvou a štětečkem, prostě piplačka. Ale výsledek je luxusní. S pávem jsme si taky vyhráli, nejdřív to nepasovalo, pak se shánělo těsnění, předělávalo zadní světlo, no práce až nad hlavu. SPZka pro páva by byla kapitola sama o sobě, žádná firma neměla rozměry pro značku, takže jsme museli shánět originál a přeměřit ho. Povedlo se, SPZku máme vyraženou a namontovanou. Samozřejmě, že po renovaci se objevili tzv. "kurvítka" :D Například nám tekl olej předního tlumiče, nesvítil budík atd. Ten se nakonec musel taky koupit nový, protože rámeček byl totálně otřískaný, jak to jednou někdo položil.

Dalo by se sem vypsat ještě hóódně dalších zkušeností, ale to zase jindy :)

Jako odměna nám může být to, že motorka spokojeně jede, krása se na ní dívat a chytá na první šlápnutí.

Up 24.2.2012:
Takže přidávám nějaké další poznatky. V létě při malé vyjížďce kolem komína to zničeho nic chcíplo, nejdřív to vypadalo na málo benzínu, ale hadičkou pořád benzín tekl, ale málo! Takže bylo jasno, buď sítko kohoutku nebo kohoutek. Bohužel to byla ta druhá varianta. Nakonec se domu dojelo na rezervu, na kterou to teklo trochu víc než na normální. Dále proběhla montáž policajta, kterému se tam taky zrovna moc nechtělo (nepasoval) a pak přidáno pár drobností, jako kryt kontrolního otvoru napnutí řetězu. Co se ale objevilo jako závažnější problém, jsou rezavějící zadní stupačky. Okoukali jsme, že několik motorek tam mají jakési špunty, zatím jsme je ale nesehnali i když do léta zatím času dost.

A perlička na závěr, pořídil se Velorex 350/16 alias "Jednoočko", z fotky asi každý pochopí proč :))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mira592
mira592 napsal 10.04.16 v 12:03 10b.

mira592
mira592 napsal 10.04.16 v 12:00

supr, máte ju moc pěknou, není co zlepšovat. Snad jen filtr paliva, ale není orig. díl, takže jeho doplnění vypadá divně a držák klaksonu myslím byl otočenej šroubem nahoru, líp to vypadá. 10b

LukšaRR
LukšaRR napsal 08.03.16 v 19:45 10b.

peckaa a ten Velorex.. klobouk dolů

raid
raid napsal 05.12.15 v 10:39 10b.

tak tomu se říká čistá práce

Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 16.02.15 v 19:42 10b.

Nazdar kámo není jenom nádherná je to šperk.Já včera odpoledne koupil moji bývalou Jawu 592 viz profil i s pavem a k tomu Jawu559 se sidekarem.obě na papírech takže mám co dělat.Drž mi palce ať mě z toho nehrábne.Chtěl jsem původně jen tu mojí ale prodával vše naráz. Ještě bych se chtěl zeptat jestli jste měnili brzdový bubny nebo tam byly origo.Já měl tu první z 1963 a byly tam bubny se zapuštěným žebrováním.Měj se moc fajn a pozdravuj Tvého tátu a strýca.

Více komentářů



TOPlist