renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Gilera Runner 50 SP (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník foky
Vloženo 12.10.2010
Aktualizováno 19.3.2011
Zobrazeno 9 595x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první zkušenost s motorkou. Italskej nezničitelnej skútr měl plnit funkci každodenního účelového pohybu po Praze z bodu A do bodu B. Vydržel jsem to přesně 50 dní

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Recenze

Představení:

Protože mě vůbec nebavilo jezdit každý den 2x 12km trasu do práce a z práce domů, která se v dopravních špičkách protáhla třeba na hodinu, zauvažoval jsem nad koupí skútra. Protože jsem neměl v té době noty na velkou moto, musel jsem prostě koupit 50ccm skútra, který má v papírech max. konstrukční rychlost 45km/h. Nepřipouštěl jsem si, že by mě to mohlo bavit, tak jsem to bral tak, že si kupuju věc, která bude účelová. Koupil jsem tedy to nejlepší co se dá v 50ccm skútrech koupit - a to Gileru Runner 50 SP RST.

Jízdní vlastnosti:

Už při první jízdě po odběru skútra v motosalonu jsem byl překvapen, jak je skútřík pěkně hbitý a poslušný. Provozní hmotnost má 108Kg a tak se nelze ani divit. Slušně tuhý rám, ale děsivě tvrdý podvozek. Vidlice USD je jako kámen a o zadním monotlumiči ani nemluvě. Pokud se jelo po krásném asfaltu, nebyl problém, jak se ale vjelo na kostky - bylo moc moc zle. Hlavně šlo i o to, že bylo cítit jak skútr na nerovnostech trpí. Jinak příjemná jsou 14"/13" kola, která nejen že vypadají dobře, ale trochu zachraňují chování tvrdého podvozku na nerovnostech. Vymáklý mají taliáni težiště, který narvali úplně dolů. I hrdlo nádrže je v panelu mezi nohama a nádrž je umístěná v podlaze. Je zkrátka lehkej, malej, obratnej, ale tvrdej - kličkování po Praze tedy jedna báseň.

Motor:

No jak bych to jenom napsal Prostě sekačka na trávu s dvouma kolama. 50ccm italskej dvoutakt s výkonem 4,5k je při normálním zacházení sice téměř nezničitelná záležitost, s 200Kg sestavou skútr + jezdec má velkou práci. Rovinky OK, v kopcích je to v sériovém provedení ale mrtvola. Velmi příjemné je vodní chlazení a velmi široké možnosti dalších úprav motoru a jeho následného zlepšování výkonu. Nutno podotknout, že motor toči už při rozjezdu 2/3 svých otáček, protože skútr nemá dole absolutně žádnej výkon a krouťák.

Brzdy:

Excelentní záležitost tady na tom stroji, fakt. Dva kotouče na tohohle čmeláka, to je něco. Skútr lze zabrzdi doslova na fleku. Asi jedna z nejvymakanějších věcí, vše lze ubrzdit 1 prstem na každý páčce.

Cestování:

Jedná se o čistě městskou záležitost pro jednoho člověka, zapoměňte na cestování po okreskách ve dvouch. Je to ohrožující nejen pro Vás, ale i pro ostatní účastníky provozu. Já sem si vyjel hodně krát mimo město, až když jsem měl skútr odblokovaný. I tak je to trápění. Nedokážu si představit, že bychom jeli ve dvou. Do města nemám výhrady, protáhnete se v kolonách bez problémů, na křižovatkách startujete všude první. Velmi příjemná je 7l nádrž, což je na 50tku řekněme nadstandard. Jednou týdně vemete benál za 200,- a drandíte po Praze jedna báseň - všude do 20 minut a je Vám jedno, jestli je ranní, nebo večerní dopravní špička.

Tuning:

Italský dvoutaktní motor Piaggio patří mezi nejčastější dvoutaktní motory k tuningu a najdete pro ně také nejvíce součástek a náhrad za sériové díly. V extrémních případech lze skútr naladit až na 25k Standardně je skútr "uškrcený" dle zákona na maximálku 45km/h, ale restrikce jdou odstranit (prej ). Získáte tak stabilní cestovní rychlost cca 55-60km/h. Já sem se dopracoval postupným tuningem až na maximální tachometrovou rychlost 103km/h - ale je to vražda. Na internetu je hromada serverů zabývajících se tuningem 2T skútrů, takže informací je všude dostatek.

Závěr:

No co dodat závěrem. Velmi mě "chytla" jízda na motorce, což jsem neočekával. Udělal jsem si tedy papíry na An a malého skútra jsem po 50 dnech vlastnictví extrémně nevýhodně prodal. Pokud se někdo chystáte k podobnému kroku z důvodu vlastnictví řidičáku pouze na skupinu "B", důrazně doporučuju tenhle krok úplně vynechat. Udělejte si papíry na velkou moto a kupte si do města alespoň 125ccm.
Já jsem na pádině najel za těch 50 dní cca 3500km a budu na ní i tak vždycky vzpomínat jako na tu "první".

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
silverrrr
silverrrr napsal 13.01.14 v 16:33

Hehe, měl jsem to stejně skůtr mě chytil a potom jsem musel koupit moto

jakattara
jakattara napsal 26.09.11 v 14:10

Pro mě asi nejkrásnější pajda co jsem viděl. V Chorvacku jsem na ní mohl oči nechat.

foky
foky napsal 13.10.10 v 22:00

Jedi: Já je vymejšlim, fakt

Luki2
Luki2 napsal 13.10.10 v 19:20

Pěkný,fakt dobrý design a ta rychlost no pěkně,mi to jede kolem těch 90,ale nee s plným tuningem no fakt good.

Jedi....
Jedi.... napsal 13.10.10 v 18:30

Kam ty chodíš na ty recenze 103 km/h Pěknej otáčkoměr

Více komentářů



TOPlist