Takže...
v zimě jsem koupil TL R na díly, šlo mi hlavně o motor, ale za ty prachy, proč ne.
Celou zimu mi stál doma v dílně, nehnul jsem na něm ani prstem.
Teď když začalo pomalu sezóna, žačaly i práce na něm, abych ho nachystal na přehození do Ska.
Začalo to kontrolou rozvodů. Po vytažení a kontrole napínáků, jsem zjistil, že rozvody jsou napokraji smrti. Takže výměna.
Další kontrola spojka - plechy po smrti, lamely zbroušené jen z půlky, pružiny o 3mm kratší než norma.
A když už, tak proč nekoupit lepší plíce.
Celková suma za rozvody, lamely, plechy, pružiny, K&Nko - 7200,- Kč
No a teď ta horší část - protože věřim tomu co si udělám sám a hlavně mě to baví a ještě víc mě baví luštit manuál a zkoumat jak to má byt, rozhodnutí bylo - UDĚLEJ SI SÁM
Takže jsem rozhodil víka hlavy, zděsil se při prvním pohledu na vačky(nikdy jsem to neviděl), boční kryty a špekuloval jak se dostat k výměně rozvodů. Můj první plán byl stahnout altík atd. že vyměním rozvody v kuse. Standa Vaculík mě vyvedl z omylu. Jak řetězy dorazily, věděl jsem která bije. To mě taky vedlo založit diskuzní fórum tady - ROZVODY, kde jsem hledal někoho, kdo by mi udělal odborný dohled a poradil jak to udělat.
TÍMTO DĚKUJU BORCOVI mischa638 ZA ODBORNÝ DOHLED A ODPOVĚDI NA VŠECHNO CO JSEM POTŘEBOVAL VĚDĚT A assassinovi ZA VEŠKERÉ RADY A ODPOVĚDI NA OTÁZKY.
Nakonec to ale zbylo na mě, odhodlání jsem měl plno.
Manuál a překládání a rozvody už frčely, laboroval jsem s tím asi 6x nežý jsem došel na to jak se to přesně nastavuje. Ale sláva, podle manuálu to bylo dobře. I po otočení a kontrole pozice vaček podle manuálu. Skvělé!!
Spojka byla hračka, to jsem už dělal, ale z rozvodů byly bobky.
Teď vydělat stávající Skový motor, našel se kupec.
Ven šel v klidu, jen jsem mi mohl poznačit konektory co kde patří, označil jsem jen lanka
No kuva! Napasovat do rámu motor byla o nervy, naštěstí mi přišel pomoct kamarád a taťka - DĚKUJI VÁM!
Motor byl úspěšně na místě, dokonce jsem zapojil i všechny konektory jak měly být krom kontrolky neutrálu(musela být malá úprava), nahodila se nádrž...teď chvíle pravdy...
Klíček na pozici zapnutého zapalování...čerpadlo hrčí, žádná chyba na palubce nesvítí...mačkám tlačítko START
JUPÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ MOTOR NAŠKOČIL! NEZAPOMENUTELNÝ POCIT, LEPŠÍ JAK ORGASMUS!!!
No ja, ale výfukové koleno na zadním válci nešlo namontovat ani za p*ču! S nadáváním na k*rvy šikmooké jsem musel všechno zase odpojit, motor držel na jednom šrubu vykloněný dopředu a já namontoval koleno.
Všechno je v cajku, už čekám jen na upravený airbox a "T" mezi hadice na dvouokruhové sání a pak už na brzdu.
Stašně mě těší, že za podpory lidí tady na netu jsem to zvládl udělat podle manuálu a funguje to. Pak už to jen čas prověří.
Vlastník | F3RA | |
---|---|---|
Vloženo | 27.6.2010 | |
Aktualizováno | 7.12.2017 | |
Zobrazeno | 4 494x |
taky pěkné