Po překonání hranice 100.000 km jsem už na záčátku sezóny plánoval dát Afriku na velký servis a to tentokrát profíkům. Po několika referencích volba padla na motoservis Petra Kauckého z Ovčár.
- Dynojet kit (nebyl v evropě skladem musel se poslat z Anglie)
- Olej filter Vesrah
- Olej motul 5100 -3l
- Ladění na motorové brzdě + měření lambdasondou
- Okroužky výfuků (přední a zadní)
- Rozvod.řetěz 2x
- Rozvod.řetez olej. čerpadla1x
- Těsnění karteru levá + pravá strana
- Čištění + napuštění KN filtru
- Tmel
- Čistič
- Červík ventilů na přední válec 3x
- Synchronizace karburace (podtlaky)
- Okroužky vzdušníků
- Výměna chladící kapaliny (-20°C)
Rozvody by ještě pár tisíc km zvládly, ale pro jistotu...
Hlavně bylo potřeba vyměnit řetízek olej. čerpadla! Ten nemá napínák a byl už dost vytahaný. Navíc je hodně blízko trubičky co rozvádí olej do převodovky. Na foto je vidět.
Stavěcí červíky ventilů - na toto dát pozor, mají cementovanou dosedací plochu a časem se tato plocha vydrolí a zbytek může udělat v motoru paseku (nejvíc trpí čevík na výfukovém ventilu). 2 roky zpět jsem měnil červíky na zadním válci. Teď měněny i na předním a už to bylo sakra potřeba!
Afrika odladěna s Dynojet kitem na motorové brzdě. Konečný výsledek Dynojet + KN + Laděný výfuk 64hp (v základu 60hp).
Musím říct že po servisu se motor ztišil, průběh výkonu je plynulejší a vůbec mně přijde že má motor vyváženější chod. To je díky Dynojet kitu a seřízení podtlaků na karburátorech (podtlaky jsem zatím nedělal a kdo ví jestli původní majitelé?!)
Podle doporučení, co 12.000km kontrolovat ventily, olej měnit po 6.000. Ještě mít budíky na kontrolu podtlaků...
Tak a to by bylo vše, teď už jen měnit olej a spotřební materiál, jinak jen jezdit. Myslím, že Afrika na svůj věk i kilometry nebude mít problém
Pozn. ke kilometrům: ve skutečnosti + cca 1.200km vlivem nefunkčního náhonu tacho
-
po odstrojení
-
původní řetízek olej.čerpadla
-
původní řetízek olej.čerpadla
-
nový řetízek olej.čerpadla
-
rozvod řetěz + rozvod olej.čerpadla
-
napínák rozvodů
-
-
pohled na válec bez víka ventilů
-
-
-
-
stavěcí červík ventilů
-
na brzdě
-
graf maximálního výkonu
-
graf průběhu výkonu
-
seřízení podtlaků
Zdar, idem sa opýtať, tento servis po 100 000 ťa koľko stál nakompletku cca +- :)