Tak se mi na tachu mého dříče Agilitky - jak rád svou padesátku nazývá kamarád jouza - objevil stav, který byl spouštěčem takové její rozsáhlejší garanční prohlídky a protože bývám předem připraven, nic mi nebránilo se do ní s plnou vervou pustit.
V prvé řadě přišlo na řadu zahřátí motoru a následné vypuštění jak motorového, tak převodového oleje
a v době chladnutí jsem vyměnil vzduchový a palivový filtr,
vyčistil airbox, všechny přívodní hadičky propláchnutím, přišla nařadu i výměna svíčky.
Tady jsem zůstal u osvědčené NGK CR7HSA. Do teď všechny šlapaly bez problému, tak proč měnit návyky?
Následné vyčištění karburátoru byl velice gud odérním zážitkem,
které jsem provedl kompletním rozebráním, propláchnutím čističem na motory z Lídlu, vyvařením některých součástí v octové vodě ( hééééj, to byl smrad - už nikdy doma více ) a pak následné přebroušení - spíše přeleštění - jemnou, brusnou houbkou.
Kontrolu brzd jsem proved jen tak preventivně, vše vyčistil, desky jemně přibral smirkem ... jen tak pro svůj dobrý pocit, ale i z důvodů letošní plánované týdení Nimbus dovolené.
Promazal jsem jak ložiska vazelinou k tomu určenou, tak hřídel, mázl jsem šnek náhonu tachometru a vše dal do kupy.
To už byl motor vychladlý, tak jsem začal seřizovat ventily, dle manuálu na požadovaných 0.1,
vyčistil, vyleštil a poprvé jsem kompletně rozebral a pročistil i ventilové víko
a musím říct, že toho marastu, co se tam za těch kilometrů nastřádalo jsem ani nepobral.
Rozebral, vyčistil a opět složil varec ( poprvé za celou mou Agility éru vyměnil vodítka ), zkontroloval řemen, vyčistil kompletně jeho prostor a máznul nožní startovací segment.
Našrouboval jsem vypouštěcí šrouby, začal plnit olejema
a v mezičase plnění jsem můj milý skůtřík umyl, plasty stříkl kockpickem a odměnou za toto mé dnešní onanování kolem něj, mi bylo nastartování na první drnc. Jááááj a dalších +/- 5 000km mám před sebou. Snad. ;).
-
stav tachometru +/-
-
díly
-
vzduchový filtr old
-
vzduchová filtr new
-
NGK CR7HSA
-
kontrola brzd
-
seřízení ventilů
-
ventilové víko
-
pohled z boku
-
pohled ze předu
Pneu stále původní. Na přední těch hafo km nejde ani znát a na zadní jsem tak na polovině ;) . Je to prostě paráda ;).
Ja letos jsem jen vyměnil mot. a převod. olej...přeci jen mám najeto teprve 2000 km Kola jsem ještě nesundaval, tak nevím... Pneu máš stále původní?
Tak ona si to za ty ujeté kilometry opravdu zasloužila. V zimě ji dopřeju ještě novou brzdovou kapacitu a už se budu muset kouknout na zadní brzdu... Zadní kolo se mi povolit nepodařilo. :(
Tak to jsi to vzal důkladně!
Tak to jsi to vzal důkladně!