renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-6R Ninja (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mike.46
Vloženo 18.4.2009
Aktualizováno 16.10.2011
Zobrazeno 13 597x
HODNOCENÍ PROFILU OD 50 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 30.05.2009, Uskutečněno: 29.05.2009, Zhlédnuto: 18x


Report:
Rychlost a adrenalin = motoškola Mototravel, okruh Most, pátek 29.5.2009.
Čím začít? Asi tím, že jsem se na svoji první návštěvu na okruhu těšil jako malej kluk. Zvolil jsem motoškolu místo volných jízd, protože jsem se taky chtěl něco dozvědět a naučit. Motoškola měla následující průběh: 40min teorie, 20min jízda s instruktorem, který ukazoval ideální stopu, 40min teorie ohledně posezu na motorce, brždění apod. Během teorie bylo možné se ptát na cokoliv co souvisí s jízdou na motorce skvělých instruktorů Vaška Bittmana a Pavela Oudy. Druhou 20min jízdu si jel každý více méně své tempo a instruktor s kamerou jezdil za každým jezdcem a natáčel ho pro následný videorozbor. Při něm se promítnula každá jízda všech "žáků" a instruktoři radili kde volit jakou stopu, která pasáž byla dobře projetá atd. Potom následovali 20min volné jízdy již bez instruktorů.
Ale teď se ještě vrátím úplně na začátek, protože výprava na okruh potřebuje také dobrou přípravu, hlavně stroje. První co jsem potřeboval vyřešit byly gumy. Zadní byla již téměř sjetá a navíc měla plošku, takže nic dobrého na okruh. Přední byla celkem OK, ale chtěl jsem dát celou novou sadu. Volba padla na Conti race attack street, které jsem již kupoval v lednu na CBR600RR, kterou jsem pak prodal, takže jsem si je vůbec nevyzkoušel. Ve středu jsem se tedy stavil u Hamleta a ve čtvrtek jsem přezul v RF Moto v ČB. Na Kawu jsem koupil nedávno i lamináty pro naše výlety na okruh. Přemýšlel jsem, jestli je budu na motoškolu měnit, ale nakonec jsem se rozhodl že ano, protože jinak jsem je nemusel přece kupovat:) Ale vyměnil jsem jen přední část abych uchránil světlo, blinkry atd. Zadek jsem nechal i z toho důvodu, že na výměnu už prostě nezbyl čas. Taky bylo potřeba dojet pro káru, kterou mám půjčenou od známého z Týna, kterému tímto velice děkuji a hlásím, že blatník jsem tentokrát nerozbil :)
Ve čtvrtek večer jsme tedy naložili motorku a řádně upevnili abychom mohli v pátek brzy ráno vyjet. Předpověď počasí nebyla dobrá. Zima 10-14°C a déšť na horách sníh!
Nicméně po probuzení ve 4:10 jsem si říkal, že se snad meteorologové sekli. Vymetená obloha sem tam mráček. Ale do Mostu je to daleko a tam už může lejt. Odjezd pár minut po 5 zapadá do našeho plánu a s manželkou Pájou, které tímto velice děkuji za společnost a vlastně i za tento den na okruhu, protože část motoškoly byla dárek od ní.
V Táboře na benzínce ještě tankuji motorku a kontroluji tlak v pneu. Pak Praha a šup na teplickou dálnici a hurá do Mostu. Na OMV v Letnaněch stojí pár motorek, které nás pak předjíždějí, zdraví a směřují stejným směrem jako my.
Příjezd na okruh, registrace, sundání motorky a příprava proběhla v pohodě a teď už na teorii. Jak jsem zmínil výše instruktory byly Pavel Ouda a Vašek Bittman-pohodáři, kteří rozhodně mají zkušeností s motorkami na rozdávání. Jejich výklad byl srozumitelný, kvalitní a měl hlavu a patu. Oba dva se v průběhu výkladu střídali a vždy byla možnost se na cokoliv zeptat. Naše skupina čítala ca 16lidí. Pro jízdy jsme se rozdělili na 2 skupinky-rychlí a pomalí:) Vzhledem k okolnostem jsem se nikam netlačil a šel mezi pomalé, protože jsem nechtěl zažít případný stress a z něj plynoucí chyby, pokud bych první skupině nestíhal. Nakonec nás s Vaškem Bittmanem jezdilo 5, takže to byl v podstatě individuální trénink. Ještě něco málo k počasí. Po příjezdu na okruh byly vidět černé mraky, které nám posílali soudruzi z NDR. V 9:00 už dost lilo a nad okruhem se honily černé těžké mraky. Na okruh jsme tedy vyráželi v 9:40 s tím, že zrovna lehce mrholilo a trať byla celá mokrá. Tomu i odpovídalo naše tempo. Nicméně ten pocit, že člověk je konečně na okruhu byl neskutečný.
Voda nevoda, jsem tady a chci si to užít!
Kroužíme za instruktorem, který nám ukazuje ideální stopu a pravidelně se střídáme, aby si přímo za Vaškem každý sjel aspoň půl kola. Je to neskutečný pocit, když člověk jede po okruhu a nemusí řešit spoustu věcí, které jsou rozhodující pro přežití na silnici-auta, nečistoty na silnici, rychlost... Akorát to kolínko asi dneska nebude:):) Mávání žlutých a pak červených vlajek signalizuje konec tréninku a my se vracíme do boxů. Následuje další 40min teorie a zase jdeme na to.
Teď však už každý víceméně vlastním tempem a instruktor se bude za námi střídat a točit nás pro následný rozbor. První dvě kola točí kolegy předemnou a pak přicházím na řadu já. Střídáme na cílovce a "řítíme" se do první šikany po cílovce. Tam bohužel dojíždím kolegy předemnou a celá jízda je ovlivněna tím, že jedu za nimi a nemám odvahu je na mokru někde předjet. Pak opět střídáme a instruktor točí zbývající kolegy. A zase je tu konec a návrat do boxů. Následuje videorozbor každé jízdy.
A máme tu zlatý hřeb dnešního dne 20min-bez instruktora vlastním tempem:) Musím říct, že jsem měli celkem štěstí na počasí, protože na naše jízdy téměř nepršelo a před poslední jízdou dokonce trať lehce oschnula, ale když jsem se pak díval na fotky, tak moc suchá nebyla...
Nicméně vjíždíme na dráhu s cílem si to maximálně užít. Vyjel jsem spíš někde ke konci, abych nikoho nebrzdil:) Předemnou myslím kolega na naháči, kterého jsem asi předjel někde za technickou pasáží. Během této jízdy jsem dvakrát předjížděl "na brzdy". První takové předjetí bylo pod Matadorem. Ten pocit, kdy si člověk připadá jako "závodník" je nádherný. Trochu na vnitřek, brzdit později a je to tam. První skalp litrové motorky :):) Další předjetí bylo na cílovce. Systém jako u prvního. Trochu doprava později na brzdy a bylo to:) Ještě se hezky vejít do první pravé a nenechat se moc vynést do následující levé a je to super. Potom dojíždím další dva kolegy, před které se již bohužel nedostanu hlavně díky převaze výkonu jejich litrových motorek. Na nějaké zbytečné riskování jsem neměl náladu a rozbít to v posledních 5ti minutách jsem opravdu nechtěl. A už tu zase máme vlajky a konec dnešních jízd. Návrat do boxu, bageta a už myslet na to, jak naložit motorku sbalit a vyrazit.
I přes počasí to bylo super dopoledne, které uteklo strašně rychle. Člověk získal spoustu informací a zážitků, které musím ještě zpracovat:) Už se nemůžu dočkat na další výlet, tentokrát do Brna, kde doufám bude sucho. Protože za sucha to musí být ještě o 100% lepší. Po včerejšku jsem se jen utvrdil v tom, že závodnické pocity a "výkony" patří prostě jen na okruh a nemá cenu si něco dokazovat na silnici. Na té musím hlavně přežít, abychom se zase mohli jet vyblbnout na okruh. Takže 12.7. Brno volá!!!
Ještě pro info: gumy téměř netknuté :), žádné žmolky jako Audax :), takže asi nejsem vůbec střelec, když to nemám ani z okruhu:)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Luxusní výlet do Rakous

    Wow. Dneska jsem najel asi nejvíc km za jeden den. 415km na supersportu je fakt mazec. Směr Přední Výtoň - Helfenberg - Waxenberg pak na Linz a odtud přes nějaké polňačky :) na nejluxusnější silniční úsek, který znám. A

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 28.08.2011
    Uskutečněno: 28.08.2011
    Tachometr: 22157km
  • Léto 2011

    Díky pracovnímu vytížení a stavbě domu sem vůbec nestíhám něco dopisovat... Sice jsem to ani nečekal, ale povedlo se během července a srpna udělat pár hezkých vyjížděk a hlavně díky hezkému víkendu v polovině července a

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.08.2011
    Uskutečněno: 24.08.2011
    Tachometr: 21431km
  • Brno DA-Racing 10.5.2011

    První letošní okruhové svezení a snad ne poslední. Původně na 2 dny, ale nakonec vyšel jen jeden. Počasí nám přálo, celý den krásně sluníčko a teplo, prostě luxus. Ráno registrace a také technická přejímka, kde mě chlá

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 15.05.2011
    Uskutečněno: 10.05.2011
    Tachometr: 18583km


TOPlist