Jawa 250 Pérák (1949)

Aktualizováno 29.8.2022

Výletní den s pérákem

Vloženo: 14.04.2024, Uskutečněno: 14.04.2024, Zhlédnuto: 122x

Neděle, hezké počasí a já jsem v 15 hodin přijel z práce. Do večera času dost. Rozhodl jsem se tedy, že si dopřeju kratší výlet na motorce. Včera jsem navštívil motomuseum v Přerově nad Labem a tak snad pod dojmem starých strojů jsem po delší době vyjel ze stodoly s pérákem. Cíl jsem si nestanovil velký, stačí do 100 km. Před 2 týdny jsem na Jawě 660 objel několik méně známých památek na Táborsku, tak jsem dnes trochu pokračoval.
Prvním cílem byla obec Budislav. Je v ní nově opravený kostel pocházející ze 14. století, přestavěný do současné podoby kolem roku 1750. Dál je v obci zámek. Ten už desetiletí slouží jako domov pro opuštěné seniory. Udělal jsem pár fotek, porozhlédl se po vesnici a jel dál. Do Tučap.
Tato obec toho nabízí víc. Začal jsem opět u kostela . Zasvěcen je sv. Jakubovi Většímu. Pochází také ze 14. století, přestavěn byl po roce 1700. V Tučapech žila poměrně velká židovská komunita. A to mě zaujalo, ostatně dějiny Židů mě zajímají obecně už delší dobu. Začal jsem návštěvou hřbitova. Ten je udržovaný, s opravenou obvodovou zdí i márnicí. Zdržel jsem se v něm přes půl hodiny. Navíc jsem si vypůjčil židovskou knihu. Hebrejsky ani jidiš neumím, nevím tedy o jakou knihu jde, ale aspoň jsem ji vyfotil. Dál jsem si prohlédl židovský obecní dům. Ten je bohužel v dosti zchátralém stavu. Nakonec jsem si zjistil, kde je synagoga. Ano, je, existuje. Ale už není synagogou. Je přestavěna k bydlení, objekt je ale prázdný. Škoda...
Čas letí, musím jet k domovu. Když už jsem byl naladěn k návštěvám kostelů a židovských pamětihodností, zajel jsem si nakonec do obce s biblickým jménem Betlém. Jde o osadu na hranici okresů Pelhřimov a J. Hradec, ležící na kraji vcelku hlubokého lesa, asi 3 km od civilizace. Romantika sama... Bohužel ani ceduli s názvem osady tam nemají. Fotka ? Ale ano, i když jen ukazatel. Blížila se tma, takže jedeme domů. Výlet se podařil, motorka jela dobře, jsem tedy spokojen. Člověk nemusí najezdit stovky kilometrů, zajímavá místa máme skoro za humny.

hofi01 (13) napsal 16.04.2024 v 12:14

o kilometrech to není, ale o radosti z nich a to se evidentně podařilo

Kire640 (21) napsal 15.04.2024 v 09:37

Pěkná místa, pěkný výlet

SLAY (810) napsal 15.04.2024 v 09:07

Dobrý ten Betlém mě dostal .

elvis78 (133) napsal 15.04.2024 v 07:26

Parádní výlet na krásném stroji Doufám že takhle zůstane, vypadá skvěle
Já jsem jezdil jedno odpoledne na pérákovi, kámošův táta měl dva a chtěl s někým jezdit, tak jsme takhle jezdili po okreskách a bylo to fajn, já na to neměl noty ale byl jsem spokojen Od něho mám svou dvacítku.

Hyacint (39) napsal 14.04.2024 v 23:03

Zajímavá místa. V Budislavi jsem byl v sobotu.

• Nečekaný výlet

Uklízel jsem dnes ve stodole, kde garážuju auta i motorky. Venku bylo relativně teplo, takže jsem mimo jiné dal ven péráka a zkusil po asi tříměsíčním stání nastartovat. Chytl na druhé šlápnutí. Nedalo mi to , oblékl js

Vloženo: 29.12.2023
    Uskutečněno: 29.12.2023
  • Pérák v Polici

Od 7. dubna stála Jawa 250 pérák ve stodole. Bez hnutí. Minulý týden jsem zjistil, že dobrý známý pořádá v Polici, což je obec na pomezí Třebíčska a Znojemska sraz veteránů. A protože vím, že hlavní duše setkání je motor

Typ: Sraz
    Vloženo: 01.07.2023
    Uskutečněno: 01.07.2023
  • Na péráku do Drážd'an - a ještě dál

Péráka vlastním už 42 let. Jenže k ježdění mám velkou Jawu, pérák víceméně stojí. Velká motorka je v servisu. Pérák tak po mnoha letech přejal pozici mojí motorky číslo 1. ;-) Dnes je sice 5 stupňů, ale ráno jsem po