Kvůli občasnému dojíždění do práce a hlavně pro manželku jsem po zkušennosti z Vietnamu začal pošilhávat po skútru.
Motorka koupena od FIRMA:3Rmoto (Jílovice) - Dobrá komunikace, vstřícné jednání.
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX125: Honda je Honda – velká značka, ale nakonec kvůli ceně, výbavě a zvědavosti na \"čínskou prémiovku\" jsem vzal Voge.
První dojmy - Super design, výbava v základu a které se konkurenci ani nezdá a s dobrou cenou. Jízdně srovnatelné s jinými skútry této kategorie. Vybíráno ještě s verzí GT, ale kvůli odpružení a designu rozhodnuto pro ADV.
Motorku bych doporučil pro - Pro kluky a holky z města. Na dojíždění z vesnice do 15 km, což je moje trasa (samozřejmě zvládá v pohodě daleko víc). Občasný společný výlet, kdy každý chce svůj stroj.
Doplňky na motorce - Kufr Givi SH39, blastry z Číny, nástavec na plexi z Číny.
Recenze
Motorka se hrdě hlásí jako "čína", ale jako prémiovka Loncinu, kde si nechává vyrábět i BMW. Jelikož terénní 500 měl známý a byl s ní maximálně spokojen, při výběru jsem zahrnul i tuto značku. Z úvodních 8 skútrů se výběr zúžil na PCX a Voge. Cena, výbava, design a zvědavost rozhodly. Nejdříve však hledání na fórech, shlížení videorecenzí, komentářů... však to znáte.
A pak je tu projížďka, není sice na ADV, ale na motorově úplně stejném GT. Fajn, jede to, ve dvou také, ale ve dvou to bude stejně spíš nouzovka. Však mám vlastní velkou. Po projetí bylo jasno. Kvůli odpružení a designu volím ADV.
A jaký Advík je? Design – to je to první, co vás dostane. Bezklíček. Startování – lehké ťuknutí a motor okamžitě běží. Tichost motoru neuvěřitelná. A pak jedete. Do 65 km/h to jede hodně svižně, ve městě auta nemají šanci. 75-80 km/h pohoda, 80-97 km/h postupně se tam dostane. Holt je to jen 125, žádný trhač asfaltu, ale těch 97 se dá jezdit. V dobrém smyslu slova mám z rychlosti smíšené pocity. Na jednu stranu je super pocit z pocitově pomalé jízdy, že máte na všechno moře času (sledovat provoz i pozorování krajiny) a na druhou stranu zažíváte i pocit, že jedete ukrutně rychle. Prostě se to střídá a je to velmi zábavné.
Ve městě pecka. To zrychlení a hmotnost pouze 140 kg, jak se to krásně manévruje při parkování i motání se v kolonách. Slast. Spotřeba – oproti velké mašině smích a dokonce smich při cenách MHD. Papírově 2,5 l/100 km, mě tankování zatím ukazuje 2,7. Displej sice ukazuje 2,3, tak si vyberte Rozhodně je to pořád klídek. Časem se statistika projeví lépe, nyní to trošku honím a žena jezdí spíš velmi klidně a seznamuje se ježděním.
Ačkoliv miluji řazení a na mašinu patří jen manuál, tady si užívám jen kroucením heftem a je mi úplně jedno, si co mě kdo myslí, že jsem "jen skútr" a automat k tomu. Já si tu jízdu vážně užívám. A žena, která má jen řidičák B je u vysmátá.
Asi už nebudu popisovat všechny další a další klady (velký display, LED, zvuková signalizace blinkrů, konektivita vč. šipkové navigace a hlavně ta kamera ), existují super video recenze, já zmíním negativa.
Na nohy docela fouká. Ruce ochráním blastry. Vyšší a širší plexi by bylo lepší. Oželel bych el. polohování plexi i kameru, ale využil bych více vyhřívání heftů a kufr na stejný bezklíč v základu. Úložný prostor pod sedlem je tak akorát, nákup v pohodě, ale výklopka se tam nevejde, přihrádka pod řidítky by mohla být uzamykatelná. Zrcátka se často pohnou. Prostor na chodidla je vcelku úzký, hlavně ten šíkmý. "Hrbem" dělené sedlo je na moji výšku akorát, ale větší řidič může mít pocit krátkého posezu.
Pro teď asi vše, pokud by měl někdo případné dotazy, může mě kontaktovat.
tak ať dobře slouží