EXC500 není ostré enduro, jak si mylně představují. Hodí se jen na dvě věci, na šílenou relý jízdu po poušti a na cestování po lese a po louce. Je to nejlehčí motorka, která je schopná dojet v reálném časem pár tisíc kilometrů po hajveji a tam krosit.
Výška jezdce: 181 cm
První dojmy - Uřvanej Kostitřas v jehož stínu je 701 naprosto super pohodlný a extra tichý silniční stroj. Navíc to nemá ani havarijní kontrolku tlaku oleje, nemá to kontrolku přehřátí motoru a otáčkoměr taky ne, ale to nemá ani 701), má to sání jen 50cm nad povrchem země, sedadlo je zcela k ničemu, takže to má samý mínusy, kromě hmotnosti. Sání se zvýší, sedadlo rozšíří a bude to ok.
Doplňky na motorce - 2x led světlo, 8000lm s držákem pro přídavný budíky a tlakoměrem pneu
(teplota vody, tlak oleje, teplota vzduchu, otáčkoměr, zařazená rychlost)
vypínače světel
vypínač větráku natvrdo
varovná kontrolka vysoké teploty vody 110°C
varovná kontrolka nízkého tlaku oleje
USB nabíječka
vzduchovej klakson
vyhřívaný rukojeti
magport pro připojení vyhřívaný bundy a ponožek
hliníkový blástry na řidítkách
skotojler
nádrž 15 lt (+0,75)
zadní kolo excel s kuš hupem (+1,5)
malý nosič pro vodácké vaky pomocí tří popruhů (komplet i s popruhy 1,5 kg)
popruh na přední vidli pro vytahování
zbývá dořešit:
pohodlný sedadlo
krabice na filtr vzduchu pro zvýšení sání do brodu, z 50 na 80 cm
Recenze
Nic lehčího s normálním výkonem (60 koní) a tovární hmotností s 8 litry benzínu o hmotnosti 116 kilo neexistuje. O 40 míň než u 701. A 40 kilo je v lese a na louce absolutní rozdíl. Hlavně když to zapadne, nebo se to páčí do kopce přes kameny. A k tomu je tento stroj určený.
Stroj je upraven pro cestování na kratší vzdálenosti (do 4tkm jedním směrem), to znamená Kolskij, Ural a Kavkaz. Na delší cesty je to už unavující a tam pak nastupuje 701.
Po úpravách s 15 litry benzínu stroj váží 129 kg.
Na první pohled
Jak na to sedneš, tak je to už horší.
Ale jak to nastaruješ, tak chceš hned slýzt a to ses ještě ani nerozjel.
Moc pěknej stroj.