renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Vespa GTS 310 (2025)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Motorkari.cz
Vloženo 1.4.2025
Aktualizováno 1.4.2025
Zobrazeno 1 155x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Letošní celosezónní test má na první pohled poměrně překvapivé jméno, nicméně pro každodenní užití v pražské redakci dává největší smysl právě skútr. Dokáže si během roku Vespa obhájit svojí cenu a přesvědčí, že to není jen navoněná dámička?

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Na nějaké větší shrnutí se můžete těšit v prvním testu, teď Vespu zajíždíme, takže není moc co hodnotit. Nicméně už teď se objevují věci, co by mohly být udělané lépe a věci, které jsou na opak super. Nebudeme ale víc prozrazovat, sledujte články a deník, kde se dozvíte víc.

Motorku bych doporučil pro - To zhodnotíme na konci sezóny 2025

Doplňky na motorce - Abychom se do všeho zmíněného mohli pustit co nejdřív a v co nejlepší parádě, dostali jsme naší Vespu od importéra navíc řádně nazbrojenou. Přepravní kapacitu ještě rozšiřuje zadní topcase, k němu patří nezbytný nosič a z jeho přítomnosti díky opěrce budou profitovat také spolujezdci a spolujezdkyně. Další doplňky proti tomu rozšiřují možnost použití skútru i do velmi nemotorkářského počasí. Otazníkem je, jak moc pomůže bojovat s větrem a deštěm minimalistický přední štítek. Naopak léty ověřenou záležitostí jsou vyhřívané rukojeti a skútrová deka přes nohy. S tímhle „winterpacketem“ by nás nemělo zastavit žádné počasí.

Recenze

Leckdo si teď asi klepe na čelo a říká si, že jsme se zbláznili a proč jsme si z těch všech šťavnatých a zajímavých motorek vybrali zrovna Vespu? A my na to máme hned několik odpovědí.

1) Jak mnozí z vás ví, v létě si blbě zlámal ruku a tenhle lehký ale svižný skútr je prostě ideální prostředek na rozježdění, rozkoukání a nabrání nějaké jezdecké formy. Už jsem jel po Praze na na naší Hondě Monkey 125, o něco těžší a větší Vespa je další level, ze kterého pak zase můžu pokročit na větší motorky.

2) Redakce sídlí v Praze, většina kmenových členů žije v Praze včetně mě, většina denního ježdění včetně vyzvedávání a vracení motorek se odehrává v témže městě, a tohle je skútr, čili stroj primárně vymyšlený k ježdění po městě. Vhodnější druh motorky na podobné užití nenajdete. Z tohohle pohledu je to pro nás prostě nejužitečnější a nejracionálnější varianta, navíc skoro nic nežere. Mimochodem, všichni, kdo chcete dlouhodobý test na 50 000 km, spočítali jste si, kolik to stojí jenom v benzínu? Zpět ale k naší Vespě, která díky svému většímu objemu, stejně jako nám Pražákům, skvěle poslouží i kolegům ze vzdálenějších měst, protože na ní nebude takový problém dojet i k nim domů.

3) Ač se to nezdá, třistadesítka je výrazná novinka značky. Zvenku je to sice pořád stará dobrá Vespa ale pod kapotou jí bije úplně nové srdce. Motor hpe s objemem 310 cm3 sice vychází z předchozí dvěstěsedmdesátky, 70 % jeho dílů je ale úplně nových. Vyšší objem znamená vyšší výkon (25 koní) a motor je se skoro 29 newtonmetry o 3 newtonmetry silnější. Tohle by mohlo bavit i zkušené motorkáře a jak už bylo řečeno, nepasuje to Vespičku jen do role městského dělníka. Měla by bez problémů zvládnout i větší výlety. Mimo to má také o něco méně žrát a být celkově kultivovanější. No a protože je to motor nový, vyplatí se si na něj posvítit v delším horizontu.

4) Vespu prostě milujeme. Je nádherná, každý se na ní rád podívá a sveze se. Už teď je mi jasný, že utratím zbytečně moc peněz za kafe. Cestou do práce si to trochu protáhnout, postavit ji před kavárnou na sluníčko a pokochat se… To je sice hezký, na druhou stranu je ale Vespa taky na míle vzdálená mé ideální představě o skútru jako praktickém pracantovi, co má mít hlavně obří prostor pod sedlem, ochránit v zimě, být mega pohodlný a odolný. Víc od skútru nepotřebuju. Jak se ale v každodenním boji osvědčí tahle kráska, o které ve spoustě ohledů vzhled předchází funkci? Dokáže mě přesvědčit o tom, že je to fakt dobrý skútr a obhájí si přitom svou cenovku? Nebo to bude fajn na koukání a svezení, ale stejně bych nakonec radši ušetřil nějakou kačku a koupil si levnějšího japonského dříče?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
o2o
o2o napsal 04.04.25 v 10:38

Pro mě je Vespa taková ta bzučící, obouchaná, co stojí se stejně obouchaným blembákem na háčku někde u kavárničky v úzké uličce s kočičími hlavami. Maximálně má ještě košíček, z nějž ledabyle trčí mrkvová nať a půl bagety.
Tyhle Hi-Tech třístovky v matných lacích a karbonem místo chromu mě až tak neoslovují. Stroj je to jistě vychytaný a technicky dokonalý, ale nějak z toho pro mě nesálá ta slunná Itálie, kde nikdo nikam nespěchá, protože si právě dáváme ristretto.
Právě ta potřeba rychle profrčet kolem velkoměsta po dálnici když valím ráno do rachoty je pro mě taková anti-Vespoidní, ale věřím, že to tento stroj bude zvládat s grácií a levou zadní.
PS: Měli jste koupit aspoň tu eklektickou modrou.

Pes69
Pes69 napsal 02.04.25 v 21:53

vespa je cajk .. jak do města, na velký cestování .. má spoustu technických much (very much) a jsou dokonalejší stroje, ale zároveň vespa nedělá nic špatně a v souhrnu je pak stále velmi dobrou variantou jednostopého přibližovadla .. trochu zamrzí letošní zdražení někam ke 200.000Kč ..

Milan1963
Milan1963 napsal 02.04.25 v 18:20 10b.

Mám maxiskútra, hodně místa pod sedlem, velké plexi, ale spíš na větší cestování. Sám jsem zvědavý, jak vám Vespa sedne. Tak hodně pohodových kilometrů.

callowsick
callowsick napsal 02.04.25 v 06:46 10b.

PSanec
PSanec napsal 01.04.25 v 19:46 10b.

Ať se kluci daří. HD či Triumph to sice není, ale Vespa je taky noblesní legenda.

Více komentářů



TOPlist