renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Husqvarna Svartpilen 801 (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Animals21
Vloženo 20.3.2025
Aktualizováno 20.3.2025
Zobrazeno 2 894x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Neoretro jako žádný jiný. Krása, smysl pro detail a přitom sportovní geny.

Více fotografii

Motorka koupena od Promoto - Hrozně fajn, tak snad to vydrží ;o)

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 1100/EX: Ojetý je to relativně drahý a ve finále je to úplně jinak zaměřená motorka
Ducati Scrambler 1100 Special: Ojetý prakticky za cenu novýho Pilena, menší výkon, topí jak kráva, ale fajn stylovka.
Ducati Scrambler Street Classic: Fajn obratná veselá motorka, ale ...

První dojmy - Naživo krásný, celek skvěle ladí, bohovský detaily a jízdně ... wooow

Recenze

Ideální garážové kombo, ta niterná lidská potřeba mít na každou příležitost vhodnou motorku, je jednoduše proces ladění a hledání. Je to vývoj. Závidím všem, kdo mají jednu moto na všechno. Kecám, musí to bejt smutný Hledal jsem opět klasický motocykl na vyjížďky, když se mi zrovna nechce zběsile tahat. Jezdím hodně, jezdím rád ;o) Třeba Bonnevilla dvanáctku jsem měl už 2x a považuju ho za top motorku. V hledáčku jsem měl něco jako Hondu CB1100EX, pak jsem narazil třeba na ducaťácký scramblery 800 i 1100 za hezkou cenu, něco takovýho. Snažil jsem se ignorovat myšlenku, že jsem na tyhle motorky v minulosti tlačil víc, než na co byly stavěné a proto ve finále šly z domu, případně jsem ještě utratil něco za různý upgrady. Bránil jsem se pořízení sportovnější motorky, protože konkurovat Tuonu se stejně nedá, mít dva sportovní bajky nedává smysl, navíc se zas plánuju vyřádit na okruzích s R6 a hlavně přece hledám pohodovou motorku!! Měl jsem i myšlenky na výměnu Stroma za GSXS 1000GT, že bych spojil do jednoho balíčku sport, cestování a „kochání“ a ukojil touhu si něco pořídit.

Při hledání jsem narazil na Svartpilena. Ne, že bych o té motorce nevěděl, ale vnímal jsem jí jako vítězství formy nad obsahem a v případě 701 jako vyloženej funbike only a to jsem nehledal. Nicméně jsem si pustil pár recenzí a začal si říkat, že je to vlastně ideální kombinace za zajímavou cenu. Stylu až na půdu, o něco víc výkonu, takže by mohl odpadnout bonnevillskej problém a už jsem se viděl v riflích, koženejch botkách, flanelce a retro scrambler helmě. Jak by řekl Kotlár, ve stylu (more).

„Dobrý den, já jsem přijel na toho Svartpilena“
- „Ano, ano, tady ho máme. Už jste na tom jel? Máme i předváděčku.“

Wtf?! Vůbec mě nenapadlo, že by ji mohli mít, kort když to byl poslední kus na prodej.

„Rád bych to zkusil, ale nemám ani helmu“
- „Vemte si mojí krosovou a kolega hodí motorku ven.“

Fotky neřeknou vše, naživo je ještě krásnější (motorka, ne prodejce). Asi tomu můžeme říkat neoretro. Helma, brejle, rukavice, nastartovat. První vteřina - aha , tak ten motor bude chtít letět. Ale co ten zbytek. Nasedám. Hm, parádně uvolněná pozice, hele, vodí se přirozeně, lehce a vesele a přesně mi to káplo do noty! Zima jak v prdeli, ale sluníčko. Většina recenzentů na tom seděla jak na krosce, lokty nahoru, do zatáček buď v ose motorky nebo ji dokonce tlačili pod sebe. Takže jsem měl z těch vyšších řidítek nejdřív obavy. Zbytečně. Dokonale přirozený na tom jet jako na nakedu, vršek ven, helmu někam k zrcátku, prdel a kolínko trošku ven. 15 minut v 5°C (!) a hned od dealera krásná sekvence zatáček tam a zpět a stačilo. Jasný, tohle je totální šlápnutí vedle „hledám klasický motocykl na pohodové projížďky“. A je mi to úplně jedno. Tohle je zhmotněná radost.

„Hehe, to byla sranda! Beru!“ , tlemím se na dealera.

Všude je vidět, že KTM profiluje Husqvarnu jako exkluzivní značku. Tolik detailů. Vše je udělaný tak, aby to bylo krásný. Všude loga, nejvíc mě dostává to vyfrézované na kolech. Nic není udělaný tak, aby to bylo výrobně jednodušší, nic nepůsobí levně (možná trošku domečky na řídítkách, že jsou plastové, ale zas jsou tlačítka podsvětlená, takže +). Originální výfuk patří k těm hezčím a koncová část je další krásnej designovej kousek! Prostě jen proto, aby to bylo hezký. Šlo to udělat hnusný jako to dělaj všichni. Ale my jsme řekli ne!

Od prvního nastartování je slyšet, že motor je divočák a chce do otáček. Někam do 2-3tis je trošku ukuckaný (ale nijak tím nevybočuje z běžného průměru motorů, které mají míň jak 4 válce) a na 1. a 2. převodový stupeň hlavně na dynamic až zbytečně neklidný. Pak od cca 3tis už reaguje čistě, lehce a radostněěě. Někdo by třeba řekl i nasraně. Jenže tyhle pocity ve mě nevyvolává. Já to vidím spíš jako veselou jízdu na tobogánu. Pro vnějšího pozorovatele to bude asi stejný, fakt se na tom dá letět. 77kW není úplně málo a jak se říká, 100 koní je do provozu přesně ta správná porce a když nemáš nasráno v rukách (a v hlavě trochu jo), dá se bejt sakra rychlej. Což bylo pro mě největší překvapení. Celý to jde tak přirozeně, bez námahy a otáčky letí nahoru. Nějak jsem v těch recenzích na YT ignoroval, hledal jsem přece stylovku na kochačku, že většina lidí zmiňuje, hlavně na představení ve Francii, že guide se s tím nesral a letěli strašnou kudlu. Srdce z Duka se nezapře.

Originální obutí je úlitba stylu, ale drží překvapivě dobře. Máme tu 8-12°C a drží do kraje, aniž bych byť jen jednou pozoroval nějaký neklid. Vzorek ignoruju, chovám se k ní jako k silniční gumě. Samozřejmě tam pak půjde něco sportovnějšího a očekávám, že motorka bude ještě obratnější. Brzdy, jak zmiňováno ve většině testů, nemají prvotní zákus, ale síly pak mají dost. Udělané je to tak schválně (jakože scrambler, jakože terén, jakože pěkná blbost, je to naked) a jde to vyřešit výměnou destiček z Duka. Nejspíš uděláme, nicméně osobně to vnímám jako bezproblémový, síly je tam vážně dost. Opakovaně jsem zkoušel krizově brzdit, přední guma už kvičí, zadek se nadlehčuje a ABS přesto nezasáhlo, takže good.

Origo výfuk se po pár stovkách kilometrů pěkně rozezvučel, nicméně bych rád pořešil laďák. Ideálně i decat. Bohužel v nabídce HSQ nic a ani se nic nechystá (myšleno decat, laďáky jsou na výběr Akrap a Remus a jinak třeba Arrow). Decat by měl v nabídce právě Arrow, ale vyskočí pak hláška motor failure. Předpokládám, že vzhledem normě Euro 5+ by to chtělo i mapu. Taky není. Takže jen koncovka. A opět E5+, takže výfuky jsou pravděpodobně hlukově dost utlumené s nemožností vyndat dB killer. Bohužel není kde a jak si zvuk poslechnout, nic není ani na YT. Holt cena za neobvyklou motorku. Nechci jen tak zbytečně vyhodit 20tis, ušetřit kilo na váze a zvuk stejný. Řeším, uvidíme.

Každej, a obzvášť já, je nadšenej z nový motorky. Tady ale přišla nečekaná radost navíc. Tohle nemá být recenze, technické náležitosti se dozvíte v každém testu, videu a i tady na m.cz. Pro někoho je 100 koní hodně, pro někoho málo, čísla prostě neřeknou vše. Já našel něco jinýho, než jsem hledal a přitom mnohem lepšího. Ten pocit „aha, tak tohle jsem vlastně celou dobu chtěl“ je skvělej. Možná za chvíli zjistím, že jsem tohle vůbec nehledal a budu mít v garáži dvě defacto sportovní motorky, ale všechno je mi to jedno, tohle se tak povedlo. Jsem normálně dojatej, co mi to spadlo do klína K tomu 4 roky záruka s možností prodloužení, samý sociální jistoty prostě.

Pořeším drobnej tuninng jako mřížku na světlo (ta origo je fakt přísná), zrcátka do řídítek a budu happy. Tak zas za pár měsíců, až mi opět mrdne, se tu zase sejdem nad něčím dalším

PS: musím něco prodat, došlo místo a prachy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Animals21
Animals21 napsal 31.03.25 v 15:57

S tou mřížkou jsi mě teda dost ... to by mě v případě nehody štvalo, pojišťovny se dneska můžou klidně cukat. Ale vypadá to super (ale to i bez ní ).

Pozítří přijde koncovka Arrow. Uvidíme, co dál, chtěl bych samozřejmě minimálně decat, ideálně full system.

SmnK
SmnK napsal 26.03.25 v 17:57 10b.

Také sem neodolal a pořídil Černý Šíp. No a vlastně řeším úplně stejné záležitosti. Tovární mřížka na přední světlo ale myslím nemá schválení do provozu. Určitě dej vědět jak si vyřešil ten výfuk. K továrním koncovkám je na internetu opravdu málo materiálu, a tak mě to upřímně zajímá. Ať ti dělá radost!

Animals21
Animals21 napsal 25.03.25 v 08:34

Díky kluci. Radost stále přetrvává. Nastavil jsem vzadu SAG (z fabriky to přijde s předpětím skoro na minimum) a je to z toho fakt střela. Výfuk na cestě. Ty gumy jsou neskutečný, měkoučký, drží jak plně silniční guma a to ještě nebylo víc jak 15°C.

Brzi
Brzi napsal 24.03.25 v 15:22 10b.

Krásná motorka, parádně napsaná recenze, je vidět, že z ní máš opravdu radost. Hodně spokojených kilometrů

vla100
vla100 napsal 23.03.25 v 20:31 10b.

Dík za recenziu. Tiež som vyskúšal demo, parádna mašina. Trochu mi chýba také to scramblerové pojazdenie na polných cestách a šotolinách. Ešte budem hľadať ďalej Nech ti prinesie veľa radosti a zážitkov !

Více komentářů



TOPlist