Není to motorka, je to skútr a má svůj charakter. Jmenuje se Leopold.
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Peugeot Metropolis 400: Není to Yamaha :-) ... nesehnal jsem na ní zimní gumy (v té době)
První dojmy - Moje první dojmy z testovací jízdy byly: "super se to kymácí, jako strom bičovaný větrem". Má to uzamykání předního rámu, pro lepší manipulaci na místě, ale jen tak na oko. Při troše víry, zamčený skútr nespadne, jen se pohupuje, ale když na něm sedím, tak mě neudrží a stejně se někam nakloní. S tím je potřeba počítat. Peugeot tohle nedělá, ten se zasekne a drží fest. Pak jsem ho nakonec koupil. S vylepšenými zadními tlumiči, s kufrem, komfortním sedlem a mega štítem. Nebyla to moje volba, byl z druhé ruky.
Doplňky na motorce - zadní kufr
komfortní sedlo
vysoký čelní štít
komfortní zadní tlumiče
blastry na řidítka
vyhřívání heftů
Recenze
V sezóně jezdím na motorce. Tříkolového skútra jsem kupoval na "nesezónu", tj. od listopadu do března, proto mým hlavními kritérii bylo, jestli na to existují zimní gumy a jak svítí. Dalším kritériem byla zkušenost s předchozím skútrem, Yamaha XMAX 125, takže důvěra ve značku.
Ten přechod z motorky na skútr a obráceně s přelomem sezóny a nesezóny je fakt složitý. To se musí zažít. Na jedné straně je to pomalá loď, která se kymácí ve větru ze strany na stranu a na straně druhé je to přesné a pevné řízení s burácivou tendencí zrychlovat. Trvá mi to tak týden, než si převyknu.
Jezdím často do Prahy, což je cca 45Km. Ve městě, na okresce i na dálnici se s ním dá jet.
Veliký štít musel pryč, protože když pršelo, tak jsem přes něj neviděl ... naštěstí ten původní byl součástí. Od té doby jsem ideálně krytý od proti větru. Ovšem boční vítr ten se skútrem kapku hází, přeci jen je dost obalený plastem, tak klade odpor.
Nesezóna se vyznačuje tmou, jak v tom skandinávském vtipu: "Co jste dělal v noci z října na duben?" a proto jsem rád, že skútr obstál, a stále to dokazuje, ve své schopnosti osvítit silnici nejen na dálková, ale hlavně na potkávací světla (tolik příležitostí pro dálková světla není).
V první sezóně, protože to bylo narychlo po koupi jsem si podomácku udělal sloní uši a koupil vyhřívané rukavice, nyní mám upgrade ve formě vyhřívaných heftů.
Co se mi neosvědčilo je celonepromok, který bezva funguje na motorce, ale na skútru člověk sedí jako ... no přesně tam ... a tak se stalo, že na klínu se udělalo za jízdy jezírko, které i přes zipy a překládané "zaručeně nepromokavé" spoje celé prosáklo do oblasti, kde se sedí a dál bych to nerozváděl.
Když jsou teploty kolem bodu brazu a nižší, nasadím přes kalhoty obyčejné oteplovačky z decathlonu.
S Leopoldem jsem spokojený. Účel, kvůli kterému jsem ho pořizoval plní, ale potenciál pro delší cestování v něm nevidím.
Nemám slov. Jsi držák
"proto mým hlavními kritérii bylo, jestli na to existují zimní gumy..." mě fakt rozsekalo
Tak ať slouží !
Super stroj.
Taky jsem si na zimu koupil skútra, ale jednostopého.
Má to dost do sebe...at' dělá radost.