Téměř Dokonalá Motorka. Na cestách jich moc nepotkáš.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 1050: Cena, krok do neznáma
KTM 990 SMT: Malá nabídka, ne moc dobré recenze na KTM
BMW R 1200 RT: Cena, menší univerzálnost
První dojmy - První dojmy byly super. Přesedlal jsem z XJ 600 S Diversion. Trojúhelník - řidítka, sedlo, stupačky ideální i díky širším řiditkům. Vysoký posez dává dobrý přehled o provozu. Zátah motoru mi vytvořil úsměv na tváři. Musel jsem si akorát zvykat na projev motoru. Řadovému dvouválci se nelíbí nízké otáčky a dává to citelně znát.
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil zkušenějším motorkařům, kteří hledají kompromis mezi motorkou na každodenní dojíždění do práce a cestováním jak na víkendové výlety, tak dlouhé tripy po Evropě a zároveň ví, že bude převážně na asfaltu a tak nepotřebuje cenduro.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, blastery, padáky, 3 kufry, úpravené sedlo, hlavní stojan, podsvícení, laděné výfuky MIVV, přídavné plexi, mlhovky, širší řidítka.
Recenze
TDM jsem si vybral z těchto důvodů:
1. Už v dětství, kdy to byl nový model se mi líbila. I když jsem byl (vlastně furt jsem) milovníkem chopperů, táhle motorka mě zaujala tím, že vlastně nikam nepatřila. V té době nikdo jiný tenhle styl nikdo nedělal a tahle "úchylka" odlišovat se od jiných mě drží dodnes.
2. Můj rozpočet byl 100000 Kč a do téhle část se vešly skoro všechny nabízené TDM.
3. Chtěl jsem nějakou univerzální motorku vhodnou jak na každodenní ježdění do práce a zároveň na dlouhé cestovaní po Evropě.
Motorku vlastním půl roku a v době kdy jsem ji kupoval již měla najeto něco přes 82000 km. Trochu jsem měl z toho obavy, ale na na různých fórech dávali běžně fotky s nájezdem přes 100000 km, takže jsem si řekl, že to bude držák. Navíc můj předchozí stroj Yamaha XJ600S Diversion měl najeto taky 89000 km a motor držel a to minimálně během posledních 50000km neměl žadný servis, krom výměny oleje. Takže za mě Yamahy dělají dobré motory a to byl taky důvod proč jsem šáhnul po TDM a ne po Triumphu Tiger 1050 (Sport) nebo KTM 990 SMT.
Za půl rok co ho vlastním jsem najel cca 6000 km. Zatím se furt zvykám na projev motoru v nízkých otáčkách. Hlavně při pojíždění městem (50 km/h), kdy motor je ucukaný (i přes radu odpojit EGR ventil). Někdy mi přijde určitá nervozita v rychlých zatáčka , kdy se motorka jakoby zhoupává. Možná bude stačit nastřelování pérování.
Motorka se svými 63 kW (které člověk opravdu využije) má dost síly i při jízdě ve dvou. Akcelerace je suprová. Brzdy jsou původem z R1 navíc s pancéřovými hadicemi, takže tady není co dodat (bez ABS). TDM jsou prý známé, že jim chutná olej. Mě to teda zatím nepřišlo.
Dojezd na jednu nádrž než se mi rozbliká rezerva (16,5 l) je dle stylu jízdy 300 - 320 km.
Ahoj, dej si dopředu o zub menší rozetu. Myslím s 15 zuby. Ohledně té ucukanosti v nízkých otáčkách. Měl jsem jí cca 5 let a opravdu výrazně to pomohlo.
Dobrá volba,užívej
Super motorka
.Hodně jsem o ní slyšel,četl diskuse,no a jednou jsem měl možnost se na ní projet a za sebe mohu říct,že mě super překvapila,dobrý posaz,jízdní vlastnosti dobré,nerovnosti pobírá luxusně.Někde
jsem četl kočko-pes,za mě univerzální moto.Upřímně jsem srdcem Hondař,na VFRku nedám dopustit,ale dovedu si představit,že bych ji měl v garáži.Přeji ti hodně pohodových km v sedle