Ovaobike MCR-M (2022)

Vloženo 18.4.2024
Aktualizováno 22.4.2024

Mini City Racer, neboli malý městský závodní stroj

Motorka koupena od E-PARK Ostrava - Velice oceňuji profesionální přístup pana Šuhaje, je to moc fajn člověk, který rozumí elektromotorkám nejen po technické stránce , ale i z hlediska jejich prodeje a servisu.

Vmoto Stash: Nižší kapacita baterie, nevyrábí se v červené barvě
Tinbot TB-RS1: Zatím se u nás neprodává, méně kvalitní zpracování a kvalita komponent

První dojmy - Tahle E-motorka mě oslovila hned na první pohled jak velmi povedeným designem, tak kvalitou použitých komponent a celkovým technickým zpracováním. Má sice oproti mým ostatním strojům trochu odlišnou geometrii, posez a rozměr kol, ale i tak jsem po prvním usednutí na ní a rozjetí se usoudil, že mi sedne jako ulitá :-D

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji všem, kteří mají rádi netradiční a moderní design a nebojí se zkusit jezdit kromě benzínu i na elektřinu :-)

Doplňky na motorce - V blízké budoucnosti plánuju čelní sklo a držák na navigaci/telefon...

Hledal jsem již nějakou dobu modernějšího nástupce za mou bezva e-motorku Brammo Enertia+ a byl to opravdu náročný úkol. Výběr v tomto segmentu trhu není opravdu velký, takže jsem se rozhodoval mezi Vmoto Stash, Tinbot RS1 a Ovaobike MCR-M. Nakonec po pečlivém zvážení vyhrál posledně jmenovaný a myslím, že jsem si vybral dobře.

Tahle e-motorka je velmi sofistikovaně navržená, má nádherný design, kvalitní zpracování a výborné osazení (baterie, elektronika, osvětlení, tlumiče, brzdy...). Motor a řídící jednotka jsou chlazené vodou, zadní tlumič je nastavitelný, motorka má bezklíčkové zapínání, je zde volba třech režimů jízdy a čtyř režimů rekuperace včetně plachtění a další zajímavé vychytávky, ...například i zpětný chod. Taktéž velmi oceňuji, že finální převod z motoru na zadní kolo zajišťuje ozubený řemen.

Prozatím mám na mém Ovaobike MCR-M najeto jen asi 80km, jelikož jsem jí přivezl domů teprve před pár dny, ale dojmy z prvních jízd mám hóóódně pozitivní. Motorka pěkně sedí na silnici díky své váze a robustné konstrukci, krásně drží stopu a naklání se parádně v zatáčkách díky nízkému těžišti a kvalitním pneumatikám. Sedlo mě přesně sedne, jako kdybych jel na koni, ikdyž se mi zdá trochu tvrdší, nohy se mi krásně schovají do výkrojů v kapotáži. Displej je skvěle čitelný a má čidlo okolního osvětlení. Motorka má pod víkem "nádrže" asi 8 litrový úložný prostor včetně USB nabíjecího portu.

Co bych zatím motorce vytknul je, že při nabíjení není prostor s připojeným kabelem uzavíratelný. Nabíjení sice trvá trochu déle, ale je to městská motorka, žádný dálniční křižník. Dále bych trochu zkritizoval zadní madla pro spolujezdce. Ne že bych někoho hodlal vozit, ale občas se to hodí i při manipulaci s motorkou, ale tak drobné prsty bohužel nemám, abych je do té úzké mezery mezi úchyty a sedlem pohodlně nasoukal, takže při manipulaci s motorkou využívám spíše řídítka.

Ještě bych se chtěl zmínit o tom, že tentokrát jsem převoz mojí nové e-motorky naplánoval tak, aby celá moje cesta z Prahy do Ostravy a zpět byla plně elektrická
Takže, nejprve jsem se popovezl v Praze z domova na zastávku vlaku mým elektromobilem. Následně jsem dojel příměstským vlakem na hlavní nádraží v Praze. Zde jsem přesedl na rychlík, kterým jsem dojel na nádraží v Ostravě. Zde už na mě čekal kamarád Milan s elektrickou dodávkou Nissan E-NV200 a odvezl mě z nádraží před showroom prodejce E-Park Ostrava. Po vyřízení všech formalit zakoupení e-moto jsme můj Ovaobike naložili do e-dodávky a vyrazili jsme zpět ku Praze. V Kolíně jsme e-motorku vyložili a já na ní dojel po vlastní ose až do Prahy. Takže den plný elektrizujících zážitků jak se patří

O své další nevšední zážitky, poznatky a zkušenosti s touto nádhernou elektromotorkou se s vámi samozřejmě rád podělím...

...prozatím přikládám alespoň odkaz na zahraniční videorecenzi:

A pokud by chtěl někdo z vás spatřit můj Ovaobike MCR-M naživo, rád se s vámi potkám a popovídám v sobotu 25.5. 2024 na 1. celorepublikovém setkání elektromotorkářů, které bude součástí akce Elektrofest v Pelhřimově

Více info zde:

www.motorkari.cz/motoakce/akce/

A zde:

elektrofest.cz/

22.4.2024
Dnes jsem byl svou novou e-motorku přihlásit do registru vozidel, vše proběhlo naprosto hladce, takže jsem nyní už oficiálně hrdým majitelem prvního zaregistrovaného Ovaobike MCR-M v ČR

Pro ty, kdo nemají s registrací e-moto tolik zkušeností (jako mám například já) mám pár postřehů. Zaprvé bych chtěl upozornit zvláště ty, kteří si hodlají pořídit stroj ze zahraničí (například z Číny) bez oficiálního dovozce z ČR, že typ vozidla musí být nejprve schválený výrobcem nebo dovozcem na ministerstvu dopravy ČR. Bez toho se s vámi na registru vozidel nebudou vůbec bavit. Pokud je splněná tato podmínka, tak se můžete bez obav vydat na úřad a k registraci e-moto na fyzickou osobu budete potřebovat následující: vyplněnou žádost, CoC list, doklad o uzavření povinného ručení (bílou kartu) a občanku. Poplatky se žádné neplatí (pouze u elektromotorek), značka EL je taky zdarma, na STK se před registrací u nového vozidla taky nemusí chodit, je automaticky přidělená a má platnost následujících 6 let. Trvá to celé asi půl hodiny a poté obdržíte osvědčení o registraci vozidla a registrační značku. CoC list by vám měli vrátit. To je vše, jak prosté a jednoduché

DominikStrong
DominikStrong napsal 25.04.24 v 22:24 7b.

e-Kája
e-Kája napsal 22.04.24 v 21:55

maestro: tobě taky moc děkuji a těší mě, že se nabráníš poznávat nové e-moto-stroje

Sedlsson: Odvážnej jsem tady byl už cekem pětkrát a zatím mě ještě zdejší moto-starci nesežrali Díky za koment a za rozšíření mé slovní zásoby

steve2: nevím čím to je, ale elektromotorky mě baví čím dál víc, nejspíš nějaký druh závislosti Díky za koment a potvrzuji, že motorka se z Ostravy do Kolína vezla poctivou elektrickou dodávkou Nissan E-NV200, díky čemuž jsem zároveň poznal moc fajn člověka Milana z naší bezva komunity elektromobilistů

Lord_Lee: chápu, že né každému musí být ten asijský styl po chuti, vypadá to možná trochu pouťově, ale mě se ten styl hodně líbí. Jsem strojař a ty obráběný plochy na ráfcích, nad nima slintám pokaždé, když se na ně zblízka podívám Plastové kapotáže, mě to narozdíl od tebe přijde futuristický, dobře promyšlený a funkční. Například boční kryty mají vepředu přes celou výšku vstupy pro obtok vzduchu okolo baterie kvůli jejímu chlazení, dobře vymyšlené je i otevírání a zamykání poklopu úložného prostoru atd. Ale hlavně: to slícování, kvalita laku a materiálu plastu, to je prostě perfekt, stejně jako veškeré "železo" a elektronika, s tím si konstruktéři opravdu vyhráli. Troufám si tvrdit, že kvalitativně je to lepší než Zero, design je samozřejmě otázka vkusu. Doufám samozřejmě též v příkladnou spolehlivost, jelikož bych chtěl mít motorku v užívání minimálně 10-15let. Určitě budu průběžně doplňovat své postřehy ohledně mé nové e-motorky, ať už pozitivní tak i negativní, vždycky je prostor udělat něco jinak nebo lépe. Díky za koment a PS: Zero mi to teda vůbec nepřipomíná

maxx101: Taktéž děkuji a těší mě, že Ovaobike zaujal i tebe

steve2: možná ten můj popis tak vypadá, ale prodávat svou motorku v příštích 10 letech opravdu nehodlám. Zatím se s ní teprve seznamuju, takže jsem plný nadšení a emocí. Ale neboj, přibudou určitě i reálné zkušenosti hned jak se oteplí

Vladounreal: chápu, že někomu ten burácející zvuk na e-moto chybí, ale já už jsem si na to bzučení po těch osmi letech už tak nějak zvykl a neměnil bych. Díky moc za koment

NXram: především bych chtěl ocenit, že sis o mé nové e-motorce nejprve něco zjistil a možná i díky tomu jsi (narozdíl od kolegy s BMW CE04) byl ve svém komentu daleko sdílnějí a bodově štědřejší Chápu, že ti Ovaobike nebo elektromotorky všeobecně v současné době nedávají smysl, ale musíš si uvědomit, že tohle není cestovatelský, nýbrž městský či příměstský stroj. Z tohoto důvodu tam není ani příprava na kufry. Pokud bych chtěl a využil něco podobného co máš ty, tak bych volil jednoznačně elektromotorku Energica Experia. Ta má totiž DC rychlonabíjení, tudíž 500 a více km za den není problém. Je sice o půl míče dražší než tvoje KTM, ale já bych benzínovou motorku už nechtěl a navíc (promiň), ale motorky KTM všeobecně se mi designově vůbec nelíbí. No a teď ta ohromná cena 350K, ano ceníková cena Ovaobike je přestřelená, ale to neznamená, že jí nelze sehnat podstatně levněji

Omarson: netuším, jestli je nudná motorka, nebo moje recenze, nebo obojí, v každém případě soudě podle počtu komentů a shlédnutí jejího profilu se mi propagace elektromotorek očividně daří

Omarson
Omarson napsal 22.04.24 v 17:23 3b.

nechci hejtit .. ale sry .. tohle je nudný ,až k uzoufání

každopádně hodně úspěchů s propagací ..

NXram
NXram napsal 22.04.24 v 17:10 3b.

každý máme právo si pořídit co uznáme za vhodné a tebe to asi zřejmě baví, promiň ale jinak za mě je to úplný nesmysl, opomíjím, to že elektriku osobně moc nemusím a zatím v ní opravdu nevidím reálnou budoucnost, natož nějakou radost, kterou pociťuji při nastartovaném motoru
Teď realita jo, za 350 litrů dostanete ¨motorku¨ na které nedojedete i při dodržování předpisů z Plzně do Tábora na oběd, jo a když to klapne, tak si musíte vzít nocleh, páč zpět už to asi ten den nedáte... Sorry, ale já na své KTM jezdím běžně na pohodu, při celodení projížďce cca 400-500KM Dojezd na plné nabití 230 km (50 km/h)
Max. rychlost 120 km/h (Turbo 130 km/h)
Jízdní režimy Eco, Comfort, Sport, Turbo
Kroutící moment 35 / 279 Nm (kola)
Výkon motoru 10,5 kW (17 kW max)
Kapacita baterie 134 Ah / 9,6 kWh (2 baterie)
Napětí baterie 72 V
Doba nabíjení (20% – 80%) 5,5 hodin

Vladounreal
Vladounreal napsal 22.04.24 v 14:40 9b.

Jakmile pod zadkem neslyším řev motoru, tak to není pro mě. Jinak draku ať ti to dělá jen radost