renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Snowball
Vloženo 25.5.2022
Aktualizováno 18.3.2024
Zobrazeno 2 841x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 18.08.2023, Uskutečněno: 18.08.2023, Stav tachometru: 4585 km, Zhlédnuto: 45x, Firma: FIRMA:Velsbike (Jinačovice)


Garančka po 12 měsících od minulé garančky (ta byla po prvních 1.000 km). Výměna oleje, montáž 12V zásuvky. Celkem 4.335,80 Kč včetně DPH.
* 2.6 litrů oleje krát 413,- Kč, celkem 1073,80 Kč (na allegro.cz mají tentýž údajně originál Honda za 315,- Kč / litr, nicméně musel bych koupit 3 litry, takže celková částka podobná, jestli se dá koupit jiný ale stejně dobrý olej za výrazně nižší cenu neumím posoudit).
* Olejový filtr 411,- Kč (originál Honda se na netu prodává ještě o pár korun dráž, neoriginál Hiflofiltro, prý premium quality, se dá koupit kolem 150 Kč)
* Podložka pod vypouštěcí zátku 17,- Kč.
* Čištění+mazání řetězu 250+150=400 Kč. Toto nevím proč dělali. Dělám to sám poctivě každých 500 km, tak, jak mi loni řekli při přebírání nové motorky., naposled asi před 40 kilometry. Uznávám, že po jejích vyčištění se řetěz leskne víc, než když to dělám já. Schválně se teď dívám do servisní knížky, jestli je tam napsáno, že se řetěz má mazat při garančce po 12 měsících, ale není, je tam jen že se to má dělat každých 1.000 km. Takže jsem to do teď dělal zbytečně často.
* Zásuvka 12V 709 Kč, na internetech se tento konkrétní originální díl prodává mezi 600-700 Kč.
* Práce 1,5 hodiny krát 1.150,- Kč, celkem 1.725,- Kč. Tu hodinu a půl to na dílně bylo, ale co tam tak dlouho dělali ví bůh, na výměnu oleje i s celkovou obhlídkou mi to přijde jako docela dlouhá doba. Čištění řetězu by v této hodině a půl nemělo být započítané, to je na faktuře zvlášť.

Motorka je v záruce do června 2024. Dvanáct tisíc km do té doby určitě nenajedu, takže příští servis mě bude nejspíš čekat zase za rok v srpnu 2024, kdy už bude motorka po záruce, takže do té doby budu muset promyslet, jestli budu i po záruce pokračovat v navštěvování značkového servisu, anebo se o to zkusím starat sám (za pomoci kamaráda majitele neznačkového autoservisu). Na jednu stranu 3.600,- Kč jednou za rok není žádná tragédie (od zaplacených 4.336 Kč odčítám těch 700 Kč za 12V zásuvku, protože to bylo mimo servisní plán) a na účtu mi to nijak chybět nebude. Na druhou stranu 2.100 Kč za práci (1,700 hodinovka plus 400 zvlášť za čištění řetězu) mi nepřijde úplně v pořádku. Na třetí stranu, tyhle věci jsem si sám nikdy nedělal, ani na autech, a přitom by mě to asi docela bavilo, konečně se na stará kolena naučit zašpinit si ruce Další věc je, že tu hodinu a půl jsem jim nejenom zaplatil, ale taky jsem tam tu hodinu a půl čekal a nudil se, což je pro mě větší problém než to, že jsem to musel zaplatit. Jenže zase jednoho dne ji možná budu prodávat, i když to zatím není na obzoru, a servisní knížka plná razítek "Honda" rozhodně zvedá tržní cenu motorky, a možná i rozšiřuje množinu potenciálních kupců, takže ty peníze zaplacené navíc autorizovanému servisu oproti údržbě na vlastní triko se můžou při prodeji vrátit. A nemluvě o tom, že já bych si sice uměl vyměnit olej, možná i brzdovou kapalinu a podobně, namazat a dopnout řetěz, ale asi je dobré, když na to občas koukne někdo, kdo tomu doopravdy rozumí, aby se mi to jednou někde nerozpadlo pod zadkem. Takže když tak vidím ty plusy a minusy, tak mi to spíš vychází, že budu pokračovat se servisem v autorizáku i po záruce. Ale uvidíme, mám ještě rok na přemýšlení.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Typ: Údržba
    Vloženo: 04.04.2024
    Uskutečněno: 04.04.2024
    Tachometr: 7070km
  • Typ: Údržba
    Vloženo: 15.11.2023
    Uskutečněno: 15.11.2023
    Tachometr: 6397km
  • Typ: Údržba
    Vloženo: 23.09.2023
    Uskutečněno: 20.09.2023
    Tachometr: 5810km


TOPlist