PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jejdapatník...
Vloženo 9.5.2021
Aktualizováno 9.5.2021
Zobrazeno 7 660x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Malé ohlédnutí - spolehlvost, neduhy a 1290SAR

Vloženo: 03.04.2024, Uskutečněno: 03.04.2024, Stav tachometru: 20000 km, Zhlédnuto: 231x


Nazdar,

tak jsem právě završil 20 tisíc kilometrů. Je to pro mě celkem dost. Na předchozích motkách jsem najel 3 - 5 tis a pak přišla další. I to je dobré vysvědčení spojení já a 1290SAR. Vyhovuje nám to... :)

Ale jelikož se snažím být objektivní a slepě nechválit do zblbnutí to co mám pod zadkem a přehlížet nedostatky a poruchy, tak se chci právě zmínit o poruchách, či věcech, který mě nesedí, či vytáčí.

Opět musím zdůraznit, že vše co budu nyní popisovat, byť je to negativní, mě nebrání napsat tučným písmem, že pro mě je KTM 1290SAR ta nejlepší motorka - mě vyhovuje naprosto nejvíc ze všech, které jsem zkusil a projel se na nich, včetně:
- Ducati Multistrada 1250 V2
- Triumph Tiger 1200 (ten starý)
- Triumph Tiger 1200 (ten nový)
- BMW 1200 GS
- BMW 1250 GS
- Honda Afrika
Všechny výše zmíněné jsem si projel a prostě to nebylo ono. Potřebuji velkou mašinu s mohutným zátahem vespodu a sportovcem nahoře... a taková je pro mě jediná..

Tedy tato pro mě nejlepší motorka má jistě i nedostatky a dokonce měla i poruchu... waw...

Tak pojďme na to.
Začneme od toho nejbolestivějšího = porucha. Dojel jsem domů po své ose a nepotřeboval jsem asistenci, nicméně mě vytočilo, když jsme jeli minulý rok na dovolené z Monaka a motali se kolem pláže v cca 35 - 40°C a v koloně, která se cca 15 min nehýbala, motor jel na volnoběh celou dobu a ejhle - motor nedržel otáčky a ty začali lítat nahoru a dolů až motka chcípla. Motor pak nechtěl naskočit a když naskočil, tak to samé. Když jsem se stačil rozjet, tak to celkem jelo, ale každý semafor, byl boj, aby motor nezhasl - a že těch semaforů na té silnici kolem pláže kuwa je... Do teď nevím co bylo příčinou, jelikož se nikde nic nenašlo, nicméně můj pocit byl, že se přehřálo nějaké čidlo a začalo házet nesmyslné hodnoty a ty poslali motor do kolísavých otáček až do zhasnutí.

Tak si představte, že parkujete motku v podzemních garážích a nevíte jestli to jako už bude dělat furt a jestli se z Monaka teda dostanete po vlastní ose, nebo budete muset volat odtah. No ale jak jsem už předeslal, nic jsem volat nemusel - druhý den ráno, co motka přes noc pěkně v podzemních garážích vychladla, naskočila normálně a už nikdy se to neprojevilo, byť v servisech nikdy nic nenašli... Už NIKDY a to jsem od té doby najel více než 4.000 km.

Cestou domů jsem se stavil v KTM servisu v Itálii, kde konstatovali, že nic nenašli, tak jsem je, poučen z problémů s 1190, donutil aspoň preventivně vyměnit baterii a pak jsem to řešil v domáckém servisu ve Svitavách se stejným výsledkem = nic nenašli.

Sám sebe se ptám zda je dobře, že nic nenašli. Jsem "inženýrský typ", který rád hledá problém a rád ho taky najde. Tedy za mě to dobře není.

Nicméně po x kilákách, kdy člověku hlodá nedůvěra ve vlastní stroj (jak tohle sakra nesnáším), jsem už zase nabyl víru a hodil to za hlavu. A mám další důvod své ženě vymluvit pláže a jet do hor, kde takové vedro a přehřátí nehrozí.

Tolik tedy má jediná závada, kterou jsem během 20 tisíc km řešil.

A teď ty neduhy:
Přijde mě, že přední vidle by měla fungovat lépe - přijde mě moc tvrdá a jakoby na malých nerovnostech při normální jízdě po silnici kolem 90 km/hod nepobírala některé příčné nerovnosti a posílala to do řídítek. Hele, ono to, a musím to přiznat, může být i tím, že to prostě neumím nastavit! Prošel jsem si manuál, vím co je na které vidli, klikám a stejně mě přijde, že se to moc nemění... a popravdě to nechi úplně rozvrtat... tak až budete mít někdo chuť se mnou strávit pěkné chvíle někde na silnici laděním vidlí, tak se klidně ozvěte. Budu rád, když mě poradí někdo kdo tomu rozumí a umí to seřídit (tzn. že to už někdy dělal a výsledek byl pozitivní...:)

Další neduh je držák předního plexi. Ta černá posuvná věc, na které je přišroubováno čelní plexi a které se pohybuje nahoru a dolů, když otáčíte kolečkem. Prostě je to takový fórový, má to vůli a na takto drahou motku, bych si to představoval více fortelné. není to nic, kvůli čemu byste si rvali vlasy, že jste tu motku koupili, jasně, ale já mám rád dotažený detaily...

O vypínači blinkrů jsem už psal - jo, pořád mě trochu sere, ale už jsem se s ním naučil. Je pravda, že ho používám méně než na předchozích motkách - prostě to někdy nestihnu, s vědomím toho, že bych se s ním musel "prát". Ale opět - nic hrozného pod sluncem.

Skoro se to bojím psát, protože je to takové honění duchů - ale prostě mě přijde, že vždy zkraje roku, když jedu z ročního servisu ze Svitav, kde vždy udělají kromě oleje filtru atd. i update softwaru, že ta motka jede o poznání lépe. No ale víte jak to je, je jaro, neseděl jsem na tom několik měsíců a opět jsem nadšen z toho jak to jede. No ale i tak mě prostě přišlo, že když jsem do svitav přijížděl a pak odjížděl ten samý den po servisu, že to jelo lépe... software update?? Nevím... Máte na to nějaký názor, či zkušenost?

Estetika - po namontování držáků Alu kufrů mě tam zbyly obnažené závity od původního krytu...vím, asi blbost... ale motky a holky chce mít dokonalé, že... :)

Štve mě že nejde jednoduše otevřít Akrap - ale to není přímo o motce... Člověk to musí roznýtovat a nebo odvrtat z boku díru...fuj... Tedy filosofie kolem baráku otevřít a na dovolenou zase ucpat nefunguje.

No a další neduh... hmm, jakej mám další neduh... no ty voe asi je to všechno.. :)

A bychom to povídání zakončili pozitivně, tak ještě připíšu pár řádků co mě naopak fakt na 1290SAR fakt baví...

Baví mě, že se mohu rozjíždět jen na spojku bez plynu
Baví mě, jak hutný je spodek a jak ve městě nepotřebuju vytáčet motor i ve dvou a s bagáží
Baví mě, že můžu řadit šestku až v 200km/ hod pokud chci (v Německu samozřejmě...)
Baví mě, jak strašně schopná mašina je to v terénu
Baví mě, jak mě ten velkej silák dokázal dostat z problémů ve výjezdu na Monte Pramad ve dvou na rozbitý cestě při špatně zařazeným kvaltu (dvojka) a téměř nulový rychlosti...
Baví mě, jak lze poslat zadní kolo do smyku na šotolině (byť se to pořád učím...)
Baví mě RALLY móóód!!!
Baví mě jak krásně vypadaá...

A to ji mám už 4. sezónu a najeto 20 tis. = pro mě neskutečně dlouho..

Tak díky borci a borky, pokud jste dočetli až sem. Pokud máte nějaké poznámky, názory na mnou napsané, tak budu rád, když je napíšete do komentářů!!
Díkec
Otta

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Hříbek (59) napsal 04.04.2024 v 10:05

Pěkně napsáno a zhodnoceno ve středu ji jdu do autonovy zkusit na test (SD 1390 už nebyl k dispoziczi) tak snad mě někde nezabije ba co, snad se mi nezalíbí - to by byl průser

1 reakce

Jejdapatník...
Jejdapatník... 04.04.2024 v 19:41

Dík za za reakci! Mohu jen doporučit... :) Pěkné foto ze Stelvia :)



Nejnovější záznamy v deníku
  • 1290SAR x 890 Adv. R

    A už mě zase hlodal červík... nepotřebuju změnit motorku??? Nebo dokonce hříšná myšlenka - nepotřebuju náhodou motorky dvě?? (daroval bych ledvinu, už jsem to měl domluvený,... :) A důvod? Kámoš pořídil 890 Adv. R a j

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2024
    Uskutečněno: 03.04.2024
  • Enduromotoškola Vejletuj

    Máte velké enduro (cenduro) a stále jen placatíte gumu na asfaltu, a přitom máte v hlavě borce z Dakaru a jejich um na mašině v terénu? I to může být důvod se trochu posunout dál a nechat se nasměrovat na tu správnou ces

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.04.2024
    Uskutečněno: 21.10.2023
    Komentářů: 1x
  • Gumy, pryže, bačkory...

    Řekl jsem si, že se podělím o zkušenosti s gumama. Každá koupě nových pneumatik je trochu nábožná věc - když je člověk drží v ruce, úplně nový, s krásným desénem a ještě panensky nedotčený a uvědomí si, že to je to jedin

    Typ: Údržba
    Vloženo: 02.06.2023
    Uskutečněno: 02.06.2023
    Komentářů: 5x


TOPlist