PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 21.4.2021
Aktualizováno 6.8.2021
Zobrazeno 6 686x
HODNOCENÍ PROFILU OD 55 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 24.04.2022, Uskutečněno: 23.04.2022, Stav tachometru: 6289 km, Zhlédnuto: 17x


Opět jsem neodolal a využil možnosti testování elektrokola na víkend. Tentokrát se jednalo o Specialized Turbo Levo Expert 2022. Slušná mašina na úrovni endura v ceně slušného motocyklu BMW F 900 R. Pravděpodobnou moji velikost rámu mají v Českých Budějovicích a kolo si u nich zamlouvám. Jedná se vlastně již o třetí půjčené elektrokolo, první byl Apache s Boschem, loni pak Haibaik s Yamahou a teď Spešl s jejich inovovaným Specialized Turbo Full Power systémem 2.2. No, nejdříve jsem nechtěl o elektrokole ani slyšet, a po vlastních zkušenostech se zdá tento způsob bajkování jako velmi zajímavý. Především, tam kde bych se ve stoupání trápil, jedu agresivně, zvyšuje to vlastní dojem a adrenalin z jízdy. Přebírám kolo, je mohutné, váha atakuje 24 kg, no pěkná mašina. Dojíždím dom a na hodinku k večeru se jdu projet do lesa. Ale jsem tak nějak zklamaný, má to dost agresivní enduro geometrii, úhel sklonu přední vidlice je 63,5 stupně, Haibaik se zdál hravější, ten měl nějakých 65,5 stupně. Kolo se mi zdá i pomalé, pak si uvědomuji, že bohužel jedu s legální verzí, to znamená, že přípomoc motoru je pouze do 25 km/hod. Takže nad touto rychlostí jede člověk za své a je to makačka. Haibaik byl otevřený a Apache také, tam se dalo letě po lese přes 40 km/hod a zcela jiné zážitky. No najíždím na oblíbené místo se strmým výjezdem po kořenech, vymletý vodou. Loni s Haibaikem jsem to nedal, prostě špatná technika jízdy. Vjíždím se Spešlem a velký klobouček, hravě výjezd zdolávám. Sakra ten podvozek od Foxe je fakt dobrý a i charakter motoru je skvělý. Doma přemýšlím co v sobotu. Původně jsem chtěl jezdit po stezkách na Kokoříně, ale vzhledem k tomu, že mám omezenou přípomoc, by to nebylo to pravé ořechové. Takže spásná myšlenka, Singltrek v Novém městě pod Smrkem. Byl jsem tam naposledy před pár lety, tohle by mohlo být přesně pro tento typ kola. A bylo, zatraceně jsem si to užil, místní trejlíky modré, červené a černé jsou úžasné, krásné prostředí. No doporučuji každému milovníkovi jízdy na kole. Jak mávnutím proutku se kolo proměňuje, hbitě se proplétá stezkou mezi stromy, tam kde jsem na normálním kole ve stoupání funěl, si stále užívám velmi dynamickou jízdu. Černou pasáž pod Hubertkou jedu poprvé a je super. Dávám si ji dvakrát. Opírám se do pedálů a jedu agresivně co to dá, co mi strach a mé schopnosti dovolí. No asi jsem řval i blahem. Naštěstí, pokud jsem někoho dojel, velmi rychle mě pouští před sebe a já to valím dál. Potkávám skupinky převážně Poláků, také mají elektrokola. No museli kluci uhnout. Byl jsem zas ve svém živlu, díky množství potůčků a podmáčené půdy jsem i přivezl domů snad 2 kg hlíny. Takže, fantastický den na báječném kole, co toho zatraceně umí víc, než zvládám já. Zatím absolutně top, co jsem měl pod zadkem. Kolo se chovalo báječně. Zcela to smazalo ten rozpačitý dojem z pátku, je dobře, že vývoj se nedá zadržet. I vlastní elektromotor byl velmi příjemný, bohužel jsem nemohl využít jejich aplikace pro telefon a nastavit si parametry pomocí aplikace Specialized mission control. Včera večer jsem asi dvě hodiny projížděl internet a hltal informace. No umí to hodně. Od naladění chování motoru, po například nastavení výdrže baterie dle doby jízdy či ujeté vzdálenosti až po záznam trasy a parametrů z ní. K motorce skvělá kombinace pro trénink techniky a hlavně fyzičky. Možná se vám to zdá divné, ale když prostě šlapete tak vás to odrovná fyzicky úplně stejně jako normální kolo ale se zcela jiným zážitkem. Hmmmm, bohužel to musím vrátit.
Poznámka: Možnosti nastavení podvozku jsou ohromné, kam se hrabou podvozky motorek, jak přední vidlice, tak zadní tlumič vzduchového provedení mají možnost ladění jak nízkorychlostní tak i vysokorychlostní komprese a odskoku. Tohle na motorce nemám a ani jsem to neměl na kole.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
elvis78 (133) napsal 25.04.2022 v 13:22

Já jezdim na favoritovi do práce, teď tu máme rozkopanej nadjezd a myší díru pro pěšocyklisty, takže to je singltrack mezi vietnamcema a ukrajincema
Pod Smrk jezdí kolegové kámoši, prej je to tam moc pěkné.
Kolo je pěkný ale já spíš přemýšlím, že si koupim babetu
To nastavení odpružení by se líbilo i mě!!!!


Nejnovější záznamy v deníku
  • Šperky

    Udělal jsem Géesu trochu radost a koupil jsem mu nějaký šperk řady options 719 - krásné frézované díly. Stupačky, řadičku a brzdovou páku. Nádhera. Ještě pak kryty chladičů. :-DD

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.04.2024
    Uskutečněno: 27.04.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 1x
  • Příprava na sezonu

    Konečně palec dovolil již pracovat. Po servisu v BMW motorka odstrojena, umyta a začalo se leštit. Udělal jsem brzdy, všechny plasty, kovy a lak. Nakonec znovu výměna oleje v zadním převodu. :-DD :-P

    Typ: Údržba
    Vloženo: 29.04.2024
    Uskutečněno: 01.04.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 1x
  • Kovářova kobyla

    Neděle, krásně teplo, ale díky tomu saharskému písku špatná viditelnost. Přesto po páté hodině hlodá červík - běž se projet. Tak jdu pro svoje GS, ještě montuju značku a motorku letos poprvé vyvážím na denní světlo. Star

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.04.2024
    Uskutečněno: 31.03.2024
    Tachometr: 15610km
    Komentářů: 4x


TOPlist